Tuning rovatunk egy korábbi cikkünkben már olvashattatok a turbófeltöltőkről és elméleti működésükről. Mai írásunkban - amely a debreceni X-Turbo tuning-team egyik tagja, Roly tollából származik - a turbó gyakorlati alkalmazásáról és az utólagos beépítésről olvashattok részletesen. Bővebben
Sziasztok! Amatőrnek kéne egy kis help. Golf 4-em van, 16. 16v. A nagy bajom a lefújószelep, vagyis annak hiánya. Imádom a hangját. Ezért szeretnék túrbót a mocira. nem feltétlen szeretnék brutál sok lovat, csak h rá lehessen rakni a szelepet. Ha megoldható, mi kell hozzá? Menyyit kell rá fordítani? Köszke!
Köszi a választ! GT2052-est 1.4 - 2.0 ccm-ig ajánlják. Felső határok vagyok pont. Azt sem tudná rendesen meghajtani a motorom? gondoltam nem növelek nagy nyomást, viszont ezek a turbók sokkal több levegőt szállítanak. megfelelően hozzá állítanám a mechanikus adagalom. vagy rosszul gondolom?
Sziasztok! (Tudom, hogy ez egy turbós fórum, de remélem tud valaki segíteni) Van egy Opel Astra H GTC-m (Z16XEP). Kompresszorosítani szeretném és nem találok semmit és senkit a neten, hogy ki tudná megcsinálni, vagy legalább segíteni az alkatrészek beszerzésében. Legalább olyan oldalt ajánljatok, ahol kedvemre keresgélhetek. U.i.: Kíméljetek meg légyszi a beszólásoktól!!! TANÁCSOT VÁROK!!! Köszönöm
Jobban jársz, ha hagyod a gyári turbót. Ilyen csigákkal csak szétfújod a motort, aztán szétesik (már ha meg bírja forgatni a csigát). Ezekkel a turbókkal pedig lentről nem fog menni. Egy nagy csigától még nem lesz erősebb az autód, oda több minden kell.
Sziasztok! Egy Rover 220 SDi-m van. Még intercooler nélkül, de már nem sokáig. :) Most GT1549-es turbó van rajta, ha jól tudom ez a gyári. Néztem GT2052 (2056), vagy GT2252 turbókat. Szerintetek mi lenne a legjobb a számomra? (jó lenne, ha elég lentről húzna. 1,2-1,3 bar-nál nem akarok többet adni neki, de levegőt kapjon rendesen! )
Most írta a srác akinél jelenleg van a cucc, hogy ilyen a turbó: https://www.himni-racing.com/turbochargers/garrett-t-series-ball-bearing/garrett-t3-t04e-ball-bearing-turbo-60-trim-comp
52.5/74 vagy 56/76mm lehet. Turbinaoldal a lényegesebb,minél nagyobb annál később tölt be,ráadásul ez duplalukas,kisebb motoron célszerű levakolni az egyiket,vagy kicserélni egy 48-ra az jobb,vagy 36 ,a 64 megint sok utcára.
A kompresszorház nem biztos,hogy eredeti garrett,nem szabad készpénznek venni.Olyan turbót raknak össze,amilyet akarsz,nekem anno t3/t04b-t raktak össze. A kompresszorház lehet A/R 50,60,70 minél kisebb annál hamarabb tölt be,és nagyobb nyomást tud,akinek 2.2 bar a mániája annak jó.