Cikk: Turbósítsunk?! A tapasztalatok

Témakör: Tuning
aktuális téma
Turbósítsunk?! A tapasztalatok

Tuning rovatunk egy korábbi cikkünkben már olvashattatok a turbófeltöltőkről és elméleti működésükről. Mai írásunkban - amely a debreceni X-Turbo tuning-team egyik tagja, Roly tollából származik - a turbó gyakorlati alkalmazásáról és az utólagos beépítésről olvashattok részletesen. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Nick:
#18506
2014. augusztus 05. 15:56
Hát igen jóval 1xűbb egy gyári benyás turbós autót faragni (nagyobb csiga/más program),mint egy szívóból töltőset csinálni!

Nálam azon bvan a hangsúly,hogy nem látom az alagút végét,ami nem is lenne gond,HA e mellett lenne egy másik autóm,de az meg nincs.Szóval egyszerű a képlet back to the stock engine
Noise
#18505
2014. augusztus 05. 15:42
"A városi legendákkal ellentétben a benzines turbós motorok belseje nem egyezik az azonos lökettérfogató benzines szívó motorok belsejével. " erre mondjuk mondhatnál példát is
Noise
#18504
2014. augusztus 05. 15:40
azt pedig csak megjegyzem, hogy "AFR mit mutat?" kérdés egyértelmű... hogy mivel méri/mutatja ki, már mind1.
radics1
#18503
2014. augusztus 05. 15:33
Amit itt leírtak (ecu,injektor,esetleg AC,st mellé még azzal sem árt foglalkozni,hogy a kompresszióviszony mennyire magas.A japán kocsikat alapul véve 10:1 körül lehet,így sima 95-ös ócska benzinnel elég necces lehet akárcsak 0.5 bar nyomás is anélkül,hogy detonálna.Lehet szinte bármit turbósítani,de sajnos rá kell szánni a pénzt,hogy tartós legyen.
ggallo
#18502
2014. augusztus 05. 15:23
Hali!

Szerintem jól döntesz, ha vissza alakítod - amennyiben nincs (sok) pénzed folytatni.
Ugyanis a turbósítás legegyszerűbb és legolcsóbb része (általában) a turbó beszerzése és felszerelése-csövezése.
A nagyja (anyagilag és beleölt időben egyaránt) csak ez után következik. Ugyanis meg kell oldani, hogy a jelentősen megváltozott töltet mennyiség is megfelelő keverék-arányú legyen. Ahogy felépül a töltőnyomás, úgy kell egyre több üzemanyagot adni hozzá amellett, hogy minden egyéb paramétert is be kell számolni a képletbe. Ehhez pedig muszáj venni egy programozható ECU-t, mert a gyári szívó motorhoz való sohasem tanítható meg a túlnyomásos üzem megfelelő kezelésére.

Az a másik kérdés, hogy a motor meddig bírná. Ugyanis a japán motorok - az európai, pláne amerikai motorokkal szembe - eléggé a határra vannak méretezve a takarékosság jegyében. Kétlem, hogy akár csak 0.3 bar túlnyomást tartósan szeretne az a blokk fizikai módosítás nélkül. A városi legendákkal ellentétben a benzines turbós motorok belseje nem egyezik az azonos lökettérfogató benzines szívó motorok belsejével.

Az pedig csak megjegyzem, hogy senki ne hívja már a szélessávú lambda-szondát ARF-nek, mert nemhogy nem menő, de egyenesen hülyeség/butaság.
Az AFR az Air/Fuel Ratio rövidítése, tehát levegő/üzemanyag arányszámé, nem egy tárgyé/eszközé. A szélessávú lambda-szondához tartozó kiértékelő elektronika-megjelenítő óra páros tud AFR értéket is mutatni az aktuális adatok alapján. Szóval "AFR mérő"-nek lehet hívni ha muszáj, de AFR-nek semmiképp.
Hjuee
#18501
2014. augusztus 05. 13:56
Én a helyedben ha egyszer már elkezdtem nem hagynám abba.
Alakítsd vissza szívóra egyenlőre azt ha van egy kis félrerakot kessed akkor folytasd ahol abbahagytad,
Veszel egy szélessávu AFR-t (55K), veszel egy állítható benzinnyomásszabályzót (15-20K)veszel nagyobb injiket(~20K) veszel egy Walbro AC-t (15K) meg egy normál chip vagy esetleg egy írhato ECU(~250K)
Mivel már ahogy látom már megvan a csövezés turbo meg minden én már nem hagynám abba egy ilyen kis zökkenő miatt
pystee
#18500
2014. augusztus 05. 12:37
Sziasztok.

Igaz nem turbósítás, de hasonló...
Tud valaki olyan embert aki egy V6-ra ráépít egy kompressort esetleg? Aki normális, megbízható és viszonylag szép munkát csinál? Ha valaki tudna írja meg az oldalamra legyen kedves, kösznöm.
Nick:
#18499
2014. augusztus 05. 12:34
Nagyon rendes vagy köszi,de eldöntöttem,hogy nem foglalkozom vele,mert:
-Nem látom az alagút végét,se anyagilag,se alkatrészileg ami még kellhet ahhoz,hogy összeálljon,
-Ha össze is állna a dolog,akkor se vagyok benne biztos,hogy hosszútávon fog e működni és nem teszem vele tönkre a jó kis szívó motorom,
-Második autóm lenne,akkor talán szórakoznék vele,ja és ha lenne fölös 1-200erem,
-Mivel napi használatban van az autó,így megint csak kéréses,hogy meddig fogja bírni,
-Szóval még sorolhatnám a negatívumokat,de nem teszem,mert sajna több szól ellene mint mellette
-Inkább eladok mindent és íratok rá egy jó szívó progit ami optimalizálja az autó teljesítményét stb és veszek bele két másik kagylót,mert már amúgy is cserés ami benne van!!!

Szóval ENNYI!!!
Noise
#18498
2014. augusztus 05. 12:18
talán ez a legegyszerűbb injektor számítós verzió [link: fuelinjectorclinic.com]
Nick:
#18495
2014. augusztus 05. 12:04
Ok,köszönöm a segítségedet és a jó tanácsokat!!!
Akkor visszaalakítom szívóvá
Noise
#18493
2014. augusztus 05. 10:54
autó letesz, kezd előröl. azt mondanám, hogy keress egy embert a környéken, aki már csinált turbósat a motorodból. és számolj. mekkora turbó, mekkora nyomás, mennyi üzemanyag kell, milyen gyújtás változtatás kell...stb... ha rendesen csinálsz egy ilyet, akkor mielőtt turbo-t, injektorokat, ecu-t szerzel vagy kötsz be, elég rendesen számolgatni kell. pl. mekkora turbo, mekkora nyomáson mennyi levegőt tol be, ehhez a légtömeghez mennyi benzin kell, hogy ne szegényedjen el és ne legyen túl dús. a max terhelésen max üzemanyagfelhasználás ismeretében lehet injektort választani. kell, hogy az AC mindenkor el tudja látni az injektorokat benzinnel, úgyhogy AC csere... olvass nagyon sokat! nem javaslom, hogy így közlekedj az autóval...
Nick:
#18492
2014. augusztus 05. 10:45
Mit javasolsz bővebben?
-Szívóra alakítsam vissza sürgősen,vagy pianóba lehet vele így közlekedni?
-Mekkora injektor kell bele minimum?
-Vezérlésnél mire gondoltál?
-STB,STB....
Noise
#18491
2014. augusztus 05. 10:20
s ha lenne AFR-ed, azonnal láttad volna, hol a baj...
Noise
#18490
2014. augusztus 05. 10:18
oké, azt ugye tudod, hogy a levegő/üzemanyag arány egy elég érzékeny dolog?! most pedig erősen több levegőhöz juttattad a motorodat, amit nem tud a gyári befecskendezési értékekkel a megfelelő arányra dúsítani. azért torpan le, mert már gyakorlatilag nincs éghető anyag a keverékedben, annyira szegény. az a jó, hogy ha sokáig kísérletezel vele, el fog olvadni az egész motorod belülről. azzal, hogy megnöveled a nyomást az injektor előtt, azt fogod elérni, hogy alapjáraton meg annyi üzemanyagot fog betolni, mintha direktben rányomtad volna a battai finomítót... megoldás: vissza szívóra / új injektorok, vezérlés, beállítás, minden előröl...
Nick:
#18489
2014. augusztus 05. 10:09
Nem lett módosítva semmi,mert azt mondták (tudom-tudom mondták),hogy egy ekkora nyomást még el kell viselnie/kezelnie a gyári motornak/értékeknek,főleg,hogy made in japan
Noise
#18488
2014. augusztus 05. 09:57
azt max a csiga előtt teszi meg... utána nyomás van
50LD13R
#18487
2014. augusztus 05. 09:56
Tudom elég alap kérdés, de biztos nem szív falsot, vagy csökken a keresztmetszet ha műanyagcsövet használtál?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 18586 találat 930 oldalon