Info lorem ipsum szöveg

Cikk: Olajszint ellenőrzés és olaj utántöltés automataváltós kocsikon

Témakör: Tuning
aktuális téma
Olajszint ellenőrzés és olaj utántöltés automataváltós kocsikon

Az automataváltók érzékenyebbek a megfelelő olajszintre, mint a kéziváltók. Érdemes rájuk figyelni, mert a javítás drága és bonyolult. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
emrov
#6
2014. december 19. 20:36
Automatában 60000km-ként le kell dobni az olajat és ennyi.
kisDög
#5
2014. december 19. 19:07
sajnos ez, a 6 év is sok, a km-t is számon kéne tartani, azért engedtem én már le 120 e km nél nagyon sötét olajat, és a leeresztő csavar mágnese tele volt.
És ez nem egyszeri eset volt, sokan leszarják, sajnos
TaaT
#4
2014. december 19. 18:53
Pedig ez az általános vélekedés kézi váltóval kapcsolatban.
A gyakorlatban kb 6évenkénti csere ajánlott.
kisDög
#3
2014. december 19. 18:41
"tehát, ha nincs baj, a bontóig bírja a gyárban betöltött váltóolaj"
Azé ez is vicc, az már fasza olaj lehet ami ennyit kifut, gratulálok annak aki ezt mondta a cikk írójának
TaaT
#2
2014. december 19. 14:41
Az olajszintre a kézi váltós is ugyanúgy érzékeny, az olajcsere periódus az amire kevésbé érzékenyek a kézi váltósok.
Combi
#1
2014. december 19. 10:13
Azért nem árt elolvasni a kocsi kézikönyvét is Nem biztos hogy pont így kell ellenőrizni az olajszintet. Az enyémen így kell a könyve szerint: Melegítsük fel az olajat üzemi hőfokra (80 Celsius). Ez kb 30km autózás után érhető el.Hagyjuk alapjáraton járni a kocsit, és így kapcsoljunk "D" fokozatba 15 másodpercig, majd "R" fokozatba 15 másodpercig, és végül "P" fokozatba, majd ezután ellenőrizzük az olajszintet, ami a min. és max. jelzés között kell hogy legyen.Figyelem! Ha a külső hőmérséklet nem éri el a +10 Celsius fokot, az üzemi hőfok nem érhető el! Ekkor az olajszint mértéke akár 20mm-rel alacsonyabb is lehet a nívópálcán!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!