Utólagos menetfények, szabályok, tudnivaló

Témakör: Tuning
aktuális téma
Utólagos menetfények, szabályok, tudnivaló

Üdv mindenkinek a fórum az utólagos menetfények körüli tisztánlátás miatt jött létre. Elsőre:SZABÁLYOS MENETFÉNYEN 6DB JELZÉSNEK KELL MEGLENNIE!!! EZEK AKÁR RÉSZLEGES HIÁNYÁBAN SEM SZABÁLYOS A LÁMPA. (DRL)(R87) JELZÉSSEL SEM SZABÁLYOS CSAK (RL) Az E jelzésen és a hozzá tartozó országszámon kívül. Mivel manapság egyre több kocsin látunk különböző kivitelű utólagos menetfényeket és nem menetfénynek készült de annak használt lámpákat. Sajnos sokan nincsenek teljesen tisztában a honi szabályokkal és 1 közúti ellenőrzéskor kellemetlen meglepetés lehet ha a hatósági személy megbüntet mert nem szabályos amit felraktunk vagy sajnos neki nincs fogalma a dolgokról. Sajnos az itteni hirdetők közt is van aki szabálytalan lámpát hirdet szabályosként a következmények a vásárlót terhelik esetenként KPM vizsgaként. A másik dolog ami már sokszor előjön, hogy rendőreink nincsenek tisztában a szabályzással, és bár elnézést kérek azoktól akik mégis de sajnos kevesen vannak. A teljesen szabályos menetfényekből kb 5-6 márka van. Osram 101-301. Philips 4-5 illetve a 8 ledes típus. Hella és az Atu vagy másnéven Mycarr kivitelei. A "piramisos" tükrös foncsorral készült lámpák nem 100% tökéletesek. A 8 "sima" ledes lámpák csak helyzetjelzők nem drl!!! Amelyik lámpában nem power led van az nem dr, bár sajnos power led és power led közt is nagy különbség van. Ködlámpa funkcióval kombinált "titulált" lámpa nemlétezik. A vezérlőbox (indításkor kapcsol) jobb mint a gyújtás. Az indexes drl csak abban az esetben szabályos ha a lámpát az index 4cm-es körzetén belül szereljük fel és jelzéses. A helyzetjelzős drl kiegészítő jelzése (A). Más dolog a rendőr nem követelheti műbizonylat dokumentum meglétét mivel az E jel és az országjelzés maga a bizonylat de csak a többi jelzéssel együtt érvényes és szabályos!!!! Részleges jelzésekkel NEM szabályos a menetfény-nek mondott lámpa bármit is mondana a boltos. Menetfény lámpa nincs 1w/lámpa fényerővel (6-8db sima led) csak 1-1.2w/led-4.8w 5-6w/lámpa, A felszerelés mikéntje nem véletlen van meghatározva. 25cm a földtől sima menetfény, 35cm a földtől helyzetfény funkcióval. A lámpák közti távolság min600mm,1400mm-nél szélesebb autónál. A ledcsíkok bármit is írnak nem menetfények sem helyzetjelzők, kizárólag dekorációs célt szolgálnak, esetleg. Az is kimaradt hogy a flexibilis építésű drl-ek közt CSAK a Hella szabályos!!!
JELÖLÉSEK
A jóváhagyásra benyújtott nappali lámpákon fel kell tüntetni a következõket:
4.1.
a lencsén a kérelmezõ kere
skedelmi vagy márkajelét, ez a jel jól olvasható és kitörölhetetlen
legyen;
4.2.
jól olvasható és kitörölhetetlen jelet, amely a használatos izzólámpa vagy izzólámpák
kategóriáját, illetve kategóriáit mutatja; ez a követelmény nem vonatkozik a nem cserélhe

fényforrású lámpákra;
4.3.
az elektronikus fényforrás
-
vezérléssel és/vagy nem cserélhetõ fényforrással és/vagy fényforrás
modullal ellátott lámpák esetében a névleges feszültséget vagy feszültségtartományt és a névleges
watt
-
teljesítményt tüntessék fel;
4.4.
megfelelõ nagyságú férõhelyet kell hagyni a jóváhagyási jel és az alábbi 5.2. bekezdésben elõírt
kiegészítõ jelek részére, ezt a férõhelyet a fenti 3.2.1. bekezdésben említett rajzokon fel kell
tüntetni.
4.6.
A nem 6 V, 12 V vagy 24 V névleges feszül
tségen mûködõ lámpákon, amelyek olyan elektronikus
fényforrással
-
vezérléssel rendelkeznek, amik nem részei a lámpáknak, szintén legyen a névleges

sodlagos tervezési feszültséget mutató jelölés.
4.7.
Az olyan elektronikus fényforrás
-
vezérlésen, ami része
a lámpának, de nem tartozik a lámpa
testhez legyen rajta a gyártó neve és azonosítási száma.
Ez a bemásolt szövegrész az ENSZ-EGB R87 szabályból van kimásolva és tartalmazza a szükséges infót a jelzésekről.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
tipo gt
#200
2011. november 11. 09:20
a nem hivatalos adat szerint 2.5dl/100km a spórolás ami elérhető,ezt az értéket alapul véve igen sok kocsinál számolva igen nagy különbség jön ki,de persze biztos van akit ez sem győz meg.
LPC-Racing
#199
2011. november 11. 09:18

Tudod te hogy az NKH nál mit jelent a rábólintás a DRL-re??!!
Azt, hogy szegény paraszt, hagyj szépitgesse már azt az öreg autóját!!!! Hát ennyit!= szánalmat!
Aztán irhatsz te amit akarsz! Egyszer ez is ugy fog járni mint a harmadik féklámpa! Annyira felesleges ez a topic... Bár 1más fikázására tökéletes
tipo gt
#198
2011. november 11. 09:18
már korábban is leírtam h.nem 3-4 literrel ezt senki sem állítja de a drl lényege nem abban van h.1 kocsinál produkálna elképesztő mértékű fogyasztás csökkentést a lényege abban van ha sok kocsin csak ilyen működik az már mérhető értéket ad a csökkent káros anyag kibocsátásról. a Németek pont ezért szavazták le a tompított fény nappali lakott területen kívüli használatát,mert sok autóban gondolkodnak nem 1ben....
Gyuszo
#197
2011. november 11. 09:12
én csak azért kérdezem mert folyamatosan azt az indokot olvasom tőled, hogy környezetkímélés....
de most konkrétan azt kérdeztem, hogy a TE AUTÓDBAN a DRL mennyivel csökkenti a fogyasztást, ebből kifolyólag a károsanyag kibocsájtást is.

Amúgy meg tisztában vagyok azzal, hogy mi a DRL
tipo gt
#196
2011. november 11. 09:12
a tisztánlátás véget.kivonat az NKH honlapjáról...Minősítő vizsgálat
Bevezetés a pótalkatrészek és tartozékok Minősítő vizsgálatába:
- A közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontból kiemelten fontos pótalkatrészek és tartozékok (továbbiakban pótalkatrészek) belföldi felhasználásra abban az esetben gyárthatók, forgalmazhatók és építhetők be a járművekbe, ha minősítő vizsgálaton megfeleltek.
- A minősítő vizsgálatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság, Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, Jármű Főosztály, Műszaki Engedélyezési Osztálya (továbbiakban Hatóság) végzi el, amelybe közúti közlekedési szakértőt vonhat be.
- A Hatóság a megfelelőnek minősített pótalkatrészhez minősítő jel használatát engedélyezi.
Felmentések:
- Nem kell a minősítő vizsgálatot elvégezni azon a pótalkatrészen,
a) amely a jármű gyártójától származik,
b) amelyet a gyártó első beépítésű alkatrészként is használ,
c) amelyet jóváhagyási jellel láttak el.
tipo gt
#194
2011. november 11. 09:11
1részt valószínűtlen h.bekerüljön,másrészt ilyenről lehet gondolkozni,szerintem
FrankieR46
#193
2011. november 11. 09:10
Oké, hajrá és sok sikert!

Részemről elég volt a reggeli kávéból! Szeva!
FrankieR46
#192
2011. november 11. 09:09
Ja és mégvalami... Utólagos engedelmeddel copyzva az adatlapodról:

"1/4 mérföld


hát hogyne,majd a 2.0 20v turbós mocival..:)))"

Na és akkor ha ez bekerül, akkor mi lesz az esőerdőkkel meg az ózonlyukkal?
tipo gt
#190
2011. november 11. 09:07
ó tényleg? mintha te nem látnál a soraimban,mint írtam szemlén voltam nem hasraütésre mondtak valamit hanem igen alaposan szemrevételezték csomó képet csináltak nyilvántartásba vették a kocsit és átnézték az érvényben levő szabályokat
Wadmalac
#189
2011. november 11. 09:03
Kedves haverom egyenest Kínából rendeli a ledeket, most bevásárolt ilyen 1X1 cm-es kockaledeket, na vett 12V 20W-ost. Kipróbáltuk. Hát 9-es üvegű hegesztőszemüvegben, 1 réteg rollnis kék kéztörlőpapírral letakarva néztem bele, és lállam LEnint pizsamában. No erre nem tom mit mondana a kpm ha berakom parkolóégőnek.
tipo gt
#188
2011. november 11. 09:03
ha tudnád a drl történetét nem kérdeznéd meg.
tipo gt
#187
2011. november 11. 09:01
Egy-két gondolat a típus jelzésről , ami megtalálható a 87-es rendeletben.



Vaterán is sokan hamis E jelzéssel ellátott menetfényt árusítanak, ráadásul a többi előírt jelzést fel sincs tüntetve a menetfényeken.


RL , E4 , E11 ,stb.. jelzés önmagában nem elég,hogy hivatalosan használható legyen menetfényünk.

Lámpabúrán, jól olvashatóan fel kell tüntetni:

- szabványjelzést

- márkajelzést

- jóváhagyási számot

- névleges feszültség adatokat

- teljesítmény adatokat

- kategória jelzést

Amennyiben a menetfény különálló vezérlőmodullal rendelkezik, a modulon is fel kell tüntetni a gyártó nevét, azonosítási számát.

Többen ragaszkodnak az E4 jelzéshez.Négyes szám a jóváhagyást kiadó Országot jelenti, pl E4 Hollandia , E11 Egyesült királyság , E1 Németország ,stb.. Mindegyik jelzés elfogadott.

az h.valaki nem olvassa végig a szabály megfelelő részét attól még nem kellene baromságot mondania bizonylat terén.
Gyuszo
#186
2011. november 11. 09:01
ez mennyit számít az adott autó fogyasztásában, és károsanyag kibocsájtásában?
FrankieR46
#185
2011. november 11. 09:00
Ne keverd össze a dolgokat, olvasd el mégegszer, amit írtam!

Akkor leszarják, ha besétálsz és érdeklődsz... Úgy vannak vele, hogy oké, persze, csináld, csak húzzál már a faszba... Nyilván, ha rendőr küldi be az autót a határozattal, akkor még a ködlámpádban is ellenőrizni fogják az "E" jelölést, ezt jobb, ha tudod!

És akkor majd mondhatod, hogy de te megkérdezted és voltál itt és bla, bla, bla... Szó elszáll, írás megmarad! És a te esetedben az írás a feljelentés lesz, pláne, ha ekkora mellényel feszülsz majd neki a közegnek...
tipo gt
#184
2011. november 11. 08:54
és igen pont az NKH az akik leszarják az utólagos dolgokat,pláne ha lámpáról van szó.
tipo gt
#183
2011. november 11. 08:48
mivel nem te voltál bent fogalmad sincs mit is csináltak,feltételezések meg más dolog.
mreni
#182
2011. november 11. 08:47
már most is az
tipo gt
#181
2011. november 11. 08:45
épp tegnap mértem ki milyen töltések vannak drl mellet és komplett világításnál,nos alapban 13.80-82v van nálam ez drl-rel lemegy 13.78-79-re komplett lámpahasználattal 0.5v esés van,így leírva nemsok lehet de azért nem mind1 h.csak 0.01v többlet van a világítása vagy 0.5v
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 728 találat 37 oldalon