Üdv mindenkinek a fórum az utólagos menetfények körüli tisztánlátás miatt jött létre. Elsőre:SZABÁLYOS MENETFÉNYEN 6DB JELZÉSNEK KELL MEGLENNIE!!! EZEK AKÁR RÉSZLEGES HIÁNYÁBAN SEM SZABÁLYOS A LÁMPA. (DRL)(R87) JELZÉSSEL SEM SZABÁLYOS CSAK (RL) Az E jelzésen és a hozzá tartozó országszámon kívül. Mivel manapság egyre több kocsin látunk különböző kivitelű utólagos menetfényeket és nem menetfénynek készült de annak használt lámpákat. Sajnos sokan nincsenek teljesen tisztában a honi szabályokkal és 1 közúti ellenőrzéskor kellemetlen meglepetés lehet ha a hatósági személy megbüntet mert nem szabályos amit felraktunk vagy sajnos neki nincs fogalma a dolgokról. Sajnos az itteni hirdetők közt is van aki szabálytalan lámpát hirdet szabályosként a következmények a vásárlót terhelik esetenként KPM vizsgaként. A másik dolog ami már sokszor előjön, hogy rendőreink nincsenek tisztában a szabályzással, és bár elnézést kérek azoktól akik mégis de sajnos kevesen vannak. A teljesen szabályos menetfényekből kb 5-6 márka van. Osram 101-301. Philips 4-5 illetve a 8 ledes típus. Hella és az Atu vagy másnéven Mycarr kivitelei. A "piramisos" tükrös foncsorral készült lámpák nem 100% tökéletesek. A 8 "sima" ledes lámpák csak helyzetjelzők nem drl!!! Amelyik lámpában nem power led van az nem dr, bár sajnos power led és power led közt is nagy különbség van. Ködlámpa funkcióval kombinált "titulált" lámpa nemlétezik. A vezérlőbox (indításkor kapcsol) jobb mint a gyújtás. Az indexes drl csak abban az esetben szabályos ha a lámpát az index 4cm-es körzetén belül szereljük fel és jelzéses. A helyzetjelzős drl kiegészítő jelzése (A). Más dolog a rendőr nem követelheti műbizonylat dokumentum meglétét mivel az E jel és az országjelzés maga a bizonylat de csak a többi jelzéssel együtt érvényes és szabályos!!!! Részleges jelzésekkel NEM szabályos a menetfény-nek mondott lámpa bármit is mondana a boltos. Menetfény lámpa nincs 1w/lámpa fényerővel (6-8db sima led) csak 1-1.2w/led-4.8w 5-6w/lámpa, A felszerelés mikéntje nem véletlen van meghatározva. 25cm a földtől sima menetfény, 35cm a földtől helyzetfény funkcióval. A lámpák közti távolság min600mm,1400mm-nél szélesebb autónál. A ledcsíkok bármit is írnak nem menetfények sem helyzetjelzők, kizárólag dekorációs célt szolgálnak, esetleg. Az is kimaradt hogy a flexibilis építésű drl-ek közt CSAK a Hella szabályos!!!
JELÖLÉSEK
A jóváhagyásra benyújtott nappali lámpákon fel kell tüntetni a következõket:
4.1.
a lencsén a kérelmezõ kere
skedelmi vagy márkajelét, ez a jel jól olvasható és kitörölhetetlen
legyen;
4.2.
jól olvasható és kitörölhetetlen jelet, amely a használatos izzólámpa vagy izzólámpák
kategóriáját, illetve kategóriáit mutatja; ez a követelmény nem vonatkozik a nem cserélhe
tõ
fényforrású lámpákra;
4.3.
az elektronikus fényforrás
-
vezérléssel és/vagy nem cserélhetõ fényforrással és/vagy fényforrás
modullal ellátott lámpák esetében a névleges feszültséget vagy feszültségtartományt és a névleges
watt
-
teljesítményt tüntessék fel;
4.4.
megfelelõ nagyságú férõhelyet kell hagyni a jóváhagyási jel és az alábbi 5.2. bekezdésben elõírt
kiegészítõ jelek részére, ezt a férõhelyet a fenti 3.2.1. bekezdésben említett rajzokon fel kell
tüntetni.
4.6.
A nem 6 V, 12 V vagy 24 V névleges feszül
tségen mûködõ lámpákon, amelyek olyan elektronikus
fényforrással
-
vezérléssel rendelkeznek, amik nem részei a lámpáknak, szintén legyen a névleges
má
sodlagos tervezési feszültséget mutató jelölés.
4.7.
Az olyan elektronikus fényforrás
-
vezérlésen, ami része
a lámpának, de nem tartozik a lámpa
testhez legyen rajta a gyártó neve és azonosítási száma.
Ez a bemásolt szövegrész az ENSZ-EGB R87 szabályból van kimásolva és tartalmazza a szükséges infót a jelzésekről.
rendben,szóval bár fogalmam sincs milyen kivitelű E14 spott lámpád van otthon az aranyszabály h. 24led alatti izzót nem veszünk,miért? mert túl kevés a led és túl nagy a többlet feszültség legalább 36ledes a megfelelő és olyan ami szemre 5mm ledekből áll nem smd,miért? mert az smd túl nagy szórásban világít ami bár jó de a fényerő elveszik a szórásban a sima kivitelű 3-5mm ledeknek jobb a fénykibocsátási 6tásuk,a sima ledek kb 15fokban világítanak az smd 60-130fok közt,én sima 5mm ledest láttam működni és igen meggyőző volt.nemcsak fehérebb volt a fénye az ugyancsak energiatakarékos spotthoz képest de szebben is terített és kismértékben nagyobb volt a fénye.
Na de mondjuk ha lenne utólagos DRL-je az ilyennek (aki elfelejti felkapcsolni szürkületkor a lámpát), az arra is hülye lesz, hogy a DRL-t bekapcsolja.
azért nem mind1 h.azt a két fénylő lámpát látod szembejönni és tudod h.jön a kocsi vagy nem látsz semmit világítani és találgatsz. pont ahogy Taat mondta
nekik a lényeg h.vesznek valami brutál erősnek mondott T10 foglalatú ledes akármit amire ráírnak valami bődületesen nagy baromságot és akkor az a tuti.mondjuk sokan nemtudják de az első helyzetjelzőknél az ilyen utólag berakott mindenféle ledes bizbasz legfőképp azért ég ki mivel közelebb van a generátorhoz mint a hátsó lámpa,ugye a vezetékeknek is van ellenállásuk és elöl bizony többlet feszültség van
nem csúcs szuper bár valós idejű összehasonlításnál jobb lát6tóságot ad mint a Philips 4 ledes menetfénye,pár néven fut ez árban-tudásban viszont toronymagasan ver másik utólagost vagy szinte bármilyet és valóban van rendes hűtése nem csak úgy összedobták ebédszünetben.
azért gondolják h.látszik a helyzetjelző nappal 50m-ről mert belerak valami tuning 1w lednek nevezett valamit ami lehet h.bár jobban világít mint az 5w helyzetjelző izzó de igencsak messze áll attól lát6tósági fényerőtől amit 1 rendes menetfény nyújt.
az meg a másik, hogy városon kívül nem véletlenül kötelező. de városban is sokat segít. de arra még nem jöttek rá hogy miért gondolja valaki hogy a helyzetjelző látszik ötven méterről is nappal
(csak egy ötlet volt)