Utólagos menetfények, szabályok, tudnivaló

Témakör: Tuning
aktuális téma
Utólagos menetfények, szabályok, tudnivaló

Üdv mindenkinek a fórum az utólagos menetfények körüli tisztánlátás miatt jött létre. Elsőre:SZABÁLYOS MENETFÉNYEN 6DB JELZÉSNEK KELL MEGLENNIE!!! EZEK AKÁR RÉSZLEGES HIÁNYÁBAN SEM SZABÁLYOS A LÁMPA. (DRL)(R87) JELZÉSSEL SEM SZABÁLYOS CSAK (RL) Az E jelzésen és a hozzá tartozó országszámon kívül. Mivel manapság egyre több kocsin látunk különböző kivitelű utólagos menetfényeket és nem menetfénynek készült de annak használt lámpákat. Sajnos sokan nincsenek teljesen tisztában a honi szabályokkal és 1 közúti ellenőrzéskor kellemetlen meglepetés lehet ha a hatósági személy megbüntet mert nem szabályos amit felraktunk vagy sajnos neki nincs fogalma a dolgokról. Sajnos az itteni hirdetők közt is van aki szabálytalan lámpát hirdet szabályosként a következmények a vásárlót terhelik esetenként KPM vizsgaként. A másik dolog ami már sokszor előjön, hogy rendőreink nincsenek tisztában a szabályzással, és bár elnézést kérek azoktól akik mégis de sajnos kevesen vannak. A teljesen szabályos menetfényekből kb 5-6 márka van. Osram 101-301. Philips 4-5 illetve a 8 ledes típus. Hella és az Atu vagy másnéven Mycarr kivitelei. A "piramisos" tükrös foncsorral készült lámpák nem 100% tökéletesek. A 8 "sima" ledes lámpák csak helyzetjelzők nem drl!!! Amelyik lámpában nem power led van az nem dr, bár sajnos power led és power led közt is nagy különbség van. Ködlámpa funkcióval kombinált "titulált" lámpa nemlétezik. A vezérlőbox (indításkor kapcsol) jobb mint a gyújtás. Az indexes drl csak abban az esetben szabályos ha a lámpát az index 4cm-es körzetén belül szereljük fel és jelzéses. A helyzetjelzős drl kiegészítő jelzése (A). Más dolog a rendőr nem követelheti műbizonylat dokumentum meglétét mivel az E jel és az országjelzés maga a bizonylat de csak a többi jelzéssel együtt érvényes és szabályos!!!! Részleges jelzésekkel NEM szabályos a menetfény-nek mondott lámpa bármit is mondana a boltos. Menetfény lámpa nincs 1w/lámpa fényerővel (6-8db sima led) csak 1-1.2w/led-4.8w 5-6w/lámpa, A felszerelés mikéntje nem véletlen van meghatározva. 25cm a földtől sima menetfény, 35cm a földtől helyzetfény funkcióval. A lámpák közti távolság min600mm,1400mm-nél szélesebb autónál. A ledcsíkok bármit is írnak nem menetfények sem helyzetjelzők, kizárólag dekorációs célt szolgálnak, esetleg. Az is kimaradt hogy a flexibilis építésű drl-ek közt CSAK a Hella szabályos!!!
JELÖLÉSEK
A jóváhagyásra benyújtott nappali lámpákon fel kell tüntetni a következõket:
4.1.
a lencsén a kérelmezõ kere
skedelmi vagy márkajelét, ez a jel jól olvasható és kitörölhetetlen
legyen;
4.2.
jól olvasható és kitörölhetetlen jelet, amely a használatos izzólámpa vagy izzólámpák
kategóriáját, illetve kategóriáit mutatja; ez a követelmény nem vonatkozik a nem cserélhe

fényforrású lámpákra;
4.3.
az elektronikus fényforrás
-
vezérléssel és/vagy nem cserélhetõ fényforrással és/vagy fényforrás
modullal ellátott lámpák esetében a névleges feszültséget vagy feszültségtartományt és a névleges
watt
-
teljesítményt tüntessék fel;
4.4.
megfelelõ nagyságú férõhelyet kell hagyni a jóváhagyási jel és az alábbi 5.2. bekezdésben elõírt
kiegészítõ jelek részére, ezt a férõhelyet a fenti 3.2.1. bekezdésben említett rajzokon fel kell
tüntetni.
4.6.
A nem 6 V, 12 V vagy 24 V névleges feszül
tségen mûködõ lámpákon, amelyek olyan elektronikus
fényforrással
-
vezérléssel rendelkeznek, amik nem részei a lámpáknak, szintén legyen a névleges

sodlagos tervezési feszültséget mutató jelölés.
4.7.
Az olyan elektronikus fényforrás
-
vezérlésen, ami része
a lámpának, de nem tartozik a lámpa
testhez legyen rajta a gyártó neve és azonosítási száma.
Ez a bemásolt szövegrész az ENSZ-EGB R87 szabályból van kimásolva és tartalmazza a szükséges infót a jelzésekről.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Gyuszo
#60
2011. november 10. 13:37
Colin
#59
2011. november 10. 13:37
rendőrség utcájába be se menj Bonyhádon, macskakövön fenn akadsz
tipo gt
#58
2011. november 10. 13:36
a hibrid hajtás jó,de drága még és van ilyen rendszer és olyan,de a legnagyobb probléma vele h.a hajtásra való elektromos energiát aksikba kell tárolni amik előállítása nem környezetbarát,viszont. szóval amit az 1ik részen megspórolsz a gyártásnál simán elpazarolták már. nem véletlen próbálnak csinálni minél jobb energia befogadóképességű-tárolású-leadású akkumulátort ami előállítása kevésbé szennyezi a környezett. amíg ez nem valósul meg a hibrid is csak vakítás.
Colin
#57
2011. november 10. 13:36
Méréssel is alá tudod támasztani??
Láthatunk róla papirt?

Neked otthon is az összes lámpa LED?

(csal mert ha nem, akkor szegény gyereked szmogos lakásban kénytelen felnőni)
Blindmouse
#56
2011. november 10. 13:35
Na ez a mondatod azért úgy ahogy van nem igaz. :)
pomicsabi
#55
2011. november 10. 13:34
köcsög lámpa mi lesz még ha felrakom a kartervédőt is
Gyuszo
#54
2011. november 10. 13:34
igazából erre akartam kilyukadni... az új ató más tészta... nem lehet összehasonlítani semmilyen szempontból a régiekkel.
Luee Jr.
#53
2011. november 10. 13:33
Egy kis off...
Hallottam már arról, hogy a fényszóró sárgára színezése, fóliázása nem szabályos, viszont kresz szerint igen...
Mivel lassan vizsgáztatnom kellene az autót érdekel, hogy le kell-e szednem a fényszóró fóliát vagy sem!?!?
Blindmouse
#51
2011. november 10. 13:32
+ugye a karburátoros olasz eleve hegyilevegőt ereget.. :)
Colin
#50
2011. november 10. 13:32
lenn is van az autód eleje rendesen, biztos a lámpa súlyától
pomicsabi
#49
2011. november 10. 13:31
mindenesetre ilyen hülyeséget nem találok ki, hogy kevesebb a káros anyag kibocsájtás, meg gyerekeimnek jövő meg szarságok közbe meg pakolja be hátra a nagy erősítőket, nyomókat, hangszórókat, és csinál csitrillió szarral kivilágított karácsonyfát a kocsiból
tipo gt
#48
2011. november 10. 13:30
bocs én az elektromos hajtásról beszéltem a hibrid más tészta,attól valóban nem lesz elképesztő mértében környezetbarátabb az idős gép h.ilyet felraknak rá a lényege amúgy sem 1 autón van hanem sok autón számolva.
tipo gt
#46
2011. november 10. 13:28
ha így gondolod.....szar poén amúgy akkor a te lámpád sokkal nehezebb mint a gyári a sok beépített ledtől,nem húzza az elejét?
Gyuszo
#45
2011. november 10. 13:27
ok, én nem érvelek tovább. Mindenki úgy csinálja, és ahogy ő jónak látja.
én nem látom értelmét az utólagos menetfénynek, te nem az elektromos, és hibridhajtásnak... ennyi.
De az tényleg paradoxon, hogy egy "idős" autóra felrakni menetfényt, és hipp-hopp környezetbarát lett az autó..... lehet, de szinte mérhetetlen értékben.

tipo gt
#44
2011. november 10. 13:23
ebben teljesen igazad van az elektromossal a probléma h.mivel hálózatból kell tölteni a mai villamos energia kisebb része származik megújuló energiából.
pomicsabi
#43
2011. november 10. 13:23
ennyi erővel meg ott vagy hogy felraktál egy + légellenállást, meg plusz súlyt, amivel ugyanúgy nő a fogyasztásod. Szarnak adtál 1 pofont
tipo gt
#42
2011. november 10. 13:21
nos alapban ha városon kívül közlekedsz milyen lámpák működnek nálad? első helyzetfény 2x5w elsőlámpa 2x55w-hátsó lámpa 2x5w helyzetfény,2x10w vagy 1x10w rendszámtábla világítás és a műszerfal teljes kivilágítása,esetleg hozzá az 1éb kényelmi dolgok fényei,szóval:durván vegyük 150w-nak ami ilyenkor világít gyárilag,ennyi fogyasztó működtetéséhez ha nem is nagyon de dolgoznia kell a generátornak viszont 2x4.8-5w menetfénynél csak max 10w fogyasztás van,akkor most mikor bocsát ki kevesebb káros anyagot a kocsim??
TaaT
#41
2011. november 10. 13:21
én nem erőltetnem a hibrid és elektromos autókat mert egyáltalán NEM környezetbarát még a technológiájuk...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Összesen 728 találat 37 oldalon