Utólagos menetfények, szabályok, tudnivaló

Témakör: Tuning
aktuális téma
Utólagos menetfények, szabályok, tudnivaló

Üdv mindenkinek a fórum az utólagos menetfények körüli tisztánlátás miatt jött létre. Elsőre:SZABÁLYOS MENETFÉNYEN 6DB JELZÉSNEK KELL MEGLENNIE!!! EZEK AKÁR RÉSZLEGES HIÁNYÁBAN SEM SZABÁLYOS A LÁMPA. (DRL)(R87) JELZÉSSEL SEM SZABÁLYOS CSAK (RL) Az E jelzésen és a hozzá tartozó országszámon kívül. Mivel manapság egyre több kocsin látunk különböző kivitelű utólagos menetfényeket és nem menetfénynek készült de annak használt lámpákat. Sajnos sokan nincsenek teljesen tisztában a honi szabályokkal és 1 közúti ellenőrzéskor kellemetlen meglepetés lehet ha a hatósági személy megbüntet mert nem szabályos amit felraktunk vagy sajnos neki nincs fogalma a dolgokról. Sajnos az itteni hirdetők közt is van aki szabálytalan lámpát hirdet szabályosként a következmények a vásárlót terhelik esetenként KPM vizsgaként. A másik dolog ami már sokszor előjön, hogy rendőreink nincsenek tisztában a szabályzással, és bár elnézést kérek azoktól akik mégis de sajnos kevesen vannak. A teljesen szabályos menetfényekből kb 5-6 márka van. Osram 101-301. Philips 4-5 illetve a 8 ledes típus. Hella és az Atu vagy másnéven Mycarr kivitelei. A "piramisos" tükrös foncsorral készült lámpák nem 100% tökéletesek. A 8 "sima" ledes lámpák csak helyzetjelzők nem drl!!! Amelyik lámpában nem power led van az nem dr, bár sajnos power led és power led közt is nagy különbség van. Ködlámpa funkcióval kombinált "titulált" lámpa nemlétezik. A vezérlőbox (indításkor kapcsol) jobb mint a gyújtás. Az indexes drl csak abban az esetben szabályos ha a lámpát az index 4cm-es körzetén belül szereljük fel és jelzéses. A helyzetjelzős drl kiegészítő jelzése (A). Más dolog a rendőr nem követelheti műbizonylat dokumentum meglétét mivel az E jel és az országjelzés maga a bizonylat de csak a többi jelzéssel együtt érvényes és szabályos!!!! Részleges jelzésekkel NEM szabályos a menetfény-nek mondott lámpa bármit is mondana a boltos. Menetfény lámpa nincs 1w/lámpa fényerővel (6-8db sima led) csak 1-1.2w/led-4.8w 5-6w/lámpa, A felszerelés mikéntje nem véletlen van meghatározva. 25cm a földtől sima menetfény, 35cm a földtől helyzetfény funkcióval. A lámpák közti távolság min600mm,1400mm-nél szélesebb autónál. A ledcsíkok bármit is írnak nem menetfények sem helyzetjelzők, kizárólag dekorációs célt szolgálnak, esetleg. Az is kimaradt hogy a flexibilis építésű drl-ek közt CSAK a Hella szabályos!!!
JELÖLÉSEK
A jóváhagyásra benyújtott nappali lámpákon fel kell tüntetni a következõket:
4.1.
a lencsén a kérelmezõ kere
skedelmi vagy márkajelét, ez a jel jól olvasható és kitörölhetetlen
legyen;
4.2.
jól olvasható és kitörölhetetlen jelet, amely a használatos izzólámpa vagy izzólámpák
kategóriáját, illetve kategóriáit mutatja; ez a követelmény nem vonatkozik a nem cserélhe

fényforrású lámpákra;
4.3.
az elektronikus fényforrás
-
vezérléssel és/vagy nem cserélhetõ fényforrással és/vagy fényforrás
modullal ellátott lámpák esetében a névleges feszültséget vagy feszültségtartományt és a névleges
watt
-
teljesítményt tüntessék fel;
4.4.
megfelelõ nagyságú férõhelyet kell hagyni a jóváhagyási jel és az alábbi 5.2. bekezdésben elõírt
kiegészítõ jelek részére, ezt a férõhelyet a fenti 3.2.1. bekezdésben említett rajzokon fel kell
tüntetni.
4.6.
A nem 6 V, 12 V vagy 24 V névleges feszül
tségen mûködõ lámpákon, amelyek olyan elektronikus
fényforrással
-
vezérléssel rendelkeznek, amik nem részei a lámpáknak, szintén legyen a névleges

sodlagos tervezési feszültséget mutató jelölés.
4.7.
Az olyan elektronikus fényforrás
-
vezérlésen, ami része
a lámpának, de nem tartozik a lámpa
testhez legyen rajta a gyártó neve és azonosítási száma.
Ez a bemásolt szövegrész az ENSZ-EGB R87 szabályból van kimásolva és tartalmazza a szükséges infót a jelzésekről.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
pomicsabi
#120
2011. november 10. 15:20
taníts mester, honnan vegyek spotlámpába E14-es foglalatú ledes égőt ami világít úgy mint egy normál villanykörte
tipo gt
#119
2011. november 10. 15:19
a gagyi ledes lámpáknál 1 előtét ellenállás van az összes ledre,úgy van megoldva mint a karácsonyfa izzóknál a különbség annyi h.a lednél előfordul h.nem 100% ég ki és a többi még világít az 1 hibástól
mreni
#118
2011. november 10. 15:18
igen de egy autónál az üzemanyagnál kéne kezdeni a dolgot,pl etanol,lpg stb ezekkel kímélheted a környezeted max
tipo gt
#117
2011. november 10. 15:16
mind 2 kivitelben van megfelelő teljesítő képességű,én már másfél éve kapcsolgatom az energiatakarékost és nem ég ki a ledesben nem a kis áruházakból kell venni,azok valóban semmit sem érnek az mellet h.nincs szinte konkrét elektronika bennük
tipo gt
#116
2011. november 10. 15:14
hja a felsorolásból kimaradt h.ha más márka gyári xenonos lámpatestét raknád be típusmódosításnak számít.
pomicsabi
#115
2011. november 10. 15:14
a nem szar is érzékeny a kapcsolgatásra és hamar kiég a ledes meg lószart világít
tipo gt
#114
2011. november 10. 15:11
nem szart kell venni,amúgy a ledes otthoni felhasználású lámpák érzéketlenek a kapcsolgatásra,de túl nagy a minőségi szórás,sajnos
tipo gt
#113
2011. november 10. 15:10
persze a hivatalos szabályzás szerint most nem keresem elő de a követelmények: D jelzés a lámpában tehát nem H4 H1 H3 HCR és stb,lámpamosó és automata magasság állító ami nem ugyan az mint a belső elektromos magasság állítás
TaaT
#112
2011. november 10. 15:09
a felsoroltakon kívül gázkisüléses izzóhoz tervezett lámpa is szükségeltetik hozzá
pomicsabi
#111
2011. november 10. 15:09
igen, és pl ahol sokat kapcsolgatod ott 5 nap alatt kiég az energiatakarékos tök pénztárcakímélő
tipo gt
#109
2011. november 10. 15:06
ha otthon nem mezei izzót raksz amúgy is betiltották hanem energiatakarékost akkor kevesebb energiát használsz fel és kíméled a pénztárcád a környezeten kívül.
norbi IS
#108
2011. november 10. 15:06
Üdv,,a xenonról tud valaki,,vmilyen jogszabályt??kell-e hozzá automata állító motor,vagy lámpa mosó,,vagy valami??
mreni
#107
2011. november 10. 15:03
a lényege a környezet kímélése.... f@sz@ érv
tipo gt
#106
2011. november 10. 14:56
a gyári drl-index lámpatestek dupla üzeműek,alaphelyzetben tompított nélkül a menetfény üzemel indexelés esetén az index oldali menetfény lehalványodik akár 1/3-ra és az index rész villog a kikapcsolásakor visszatér a menetfény eredeti fényerőre.olyasmi mint az A4 lámpába integrált megoldása menetfényt ráépítve az indexre ezért van h.csökkent fényű kanyarodásnál
tipo gt
#105
2011. november 10. 14:48
igen az utólagosra,persze van gyári is tudom én is,bár nemsok kivitelben még
Colin
#104
2011. november 10. 14:45
"a honi szabályzás nem ismer továbbá....sem indexelésre sárgán is villogó kivitelt"

ezt utólagosra gondoltad??
Mert gyári megoldásban már létezik ilyen (ha jól értem). Világít folyamatosan, indexelés esetén meg villog is.
tipo gt
#102
2011. november 10. 14:39
a honi szabályzás nem ismer továbbá tompítottra lehalványodó utólagos menetfényt sem indexelésre sárgán is villogó kivitelt,az h.máshol elfogadják és nálunk is kap6tó 1 dolog
tipo gt
#101
2011. november 10. 14:34
nos igen a szín érdekes dolog,de inkább kékes árnyalatú mint hidegfehér,ilyenek azok a lámpák amiket bizonyos gazdaságos helyeken lehet megvenni szép dobozban
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 728 találat 37 oldalon