Chiptuning
aktuális téma
Sziasztok! Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
akkor magyarorszagon ki tud jo chipet szivomocihoz?
Az nem Simon Péter , hanem Sipos Péter , és ő sem tud jót irni sima szívómotorba...
A kaposfüredi tuningos neve: Simon Péter, tel:20/9882535 egy hete mondták, hogy Füreden lakik, de kaposváron van a műhelye valahol a Dombóvári úton. (Budai Béla ex rallys is őt ajánlotta...most Corolla WRC-t és újabb szerzeményeit(GT Four..többek között Carlos Sainznak a gépe is nála van Kaposváron) adja ki versenyekre bérbe. Remélem tudtam segíteni!!!
Az tényleg igaz, hogy nem kéne itt mindenféle chipekkel szarozni súlyos összegekért...
Példul 100 ropiért van levegő/benzin arány compjuter...
Ezt olyan 20 körül teszik be neked és frankón programozgathatod kedvedre... Apexi termék, megnéztem és nem szar. (volt szerencsém menni egy crx-el amiben volt ilyen és a "gyári" 160 LE-t kitolta 180-ra.. 1.6 os motorból az nem szar...
Az volt a frankó, hogy be lehetett állítani aut is hogy a verda ne fogyasszon 5 liternél többet akárhogy nyomod neki Perszer nem is ment úgy mint kéne...
Példul 100 ropiért van levegő/benzin arány compjuter...
Ezt olyan 20 körül teszik be neked és frankón programozgathatod kedvedre... Apexi termék, megnéztem és nem szar. (volt szerencsém menni egy crx-el amiben volt ilyen és a "gyári" 160 LE-t kitolta 180-ra.. 1.6 os motorból az nem szar...
Az volt a frankó, hogy be lehetett állítani aut is hogy a verda ne fogyasszon 5 liternél többet akárhogy nyomod neki Perszer nem is ment úgy mint kéne...
Hááát, az itt elhangzottak alapján tényleg nem nagyon lehet az országban olyan hely, ahol ezzel komolyan foglalkoznak. Dehát mondjuk az enyémen akkor is annyit érne, mint halottnak a csók, ha normálisan csinálnák.
A többivel meg egyetértek, ami mondjuk sokat nem jelent, bár én vagyok a legnagyobb tuningmájszter a Földön.
A többivel meg egyetértek, ami mondjuk sokat nem jelent, bár én vagyok a legnagyobb tuningmájszter a Földön.
Csa Ollah!
Szerintem az elektronika ara nem tul magas, nem sokkal tobb mint egy chiptuning. De azzal egyetertek hogy sima szivomotorra felrakni nincs ertelme, nem eri meg a befektetett munkat, es a sok-sok szivast a muvelet soran. Ha extrem szivo tuningot, vagy turbositast csinalsz, akkor viszont nelkulozhetetlen a programozhato motorvezerles szerintem.
Az elobb meg arra akartam utalni hogy szamomra a chip-hokuszpokusz, a direktlegszuro-tuning kategoraiaba tartozik. Nemhogy nem fogjak neked padon beallitani a kocsit, hanem szinte egy egzaktnak mondhato pad sincs idehaza. Megegyszer mondom, ez szigoruan csak az en velemenyem.
Szerintem az elektronika ara nem tul magas, nem sokkal tobb mint egy chiptuning. De azzal egyetertek hogy sima szivomotorra felrakni nincs ertelme, nem eri meg a befektetett munkat, es a sok-sok szivast a muvelet soran. Ha extrem szivo tuningot, vagy turbositast csinalsz, akkor viszont nelkulozhetetlen a programozhato motorvezerles szerintem.
Az elobb meg arra akartam utalni hogy szamomra a chip-hokuszpokusz, a direktlegszuro-tuning kategoraiaba tartozik. Nemhogy nem fogjak neked padon beallitani a kocsit, hanem szinte egy egzaktnak mondhato pad sincs idehaza. Megegyszer mondom, ez szigoruan csak az en velemenyem.
Szia Feró!
Kérdeztem Rolandot, ajánlja -e szívóra a komplett új motorelektronikát, de azt mondta, szerinte túl nagy a befektetett pénzösszeg a nyert teljesítménynövekedéshez képest. Ergo ezzel sem éri meg kezdeni. Persze, hogy egy utólagos turbó-applikálás után elkél, de tanult kollégánk szerint addig nem nagyon éri meg, amíg komolyabb belepiszkálás nincs a mociban.
Azt meg nemtom, az 1.4 90 lovas Asztmánál mennyivel drágább az 1.6 100 lovas. De talán egy cűrő-kidörgő-csipp trió nincs annyi, mint a különbözet. És az utóbbival már fel is rakhatod a szekeredet az oldalra.
Kérdeztem Rolandot, ajánlja -e szívóra a komplett új motorelektronikát, de azt mondta, szerinte túl nagy a befektetett pénzösszeg a nyert teljesítménynövekedéshez képest. Ergo ezzel sem éri meg kezdeni. Persze, hogy egy utólagos turbó-applikálás után elkél, de tanult kollégánk szerint addig nem nagyon éri meg, amíg komolyabb belepiszkálás nincs a mociban.
Azt meg nemtom, az 1.4 90 lovas Asztmánál mennyivel drágább az 1.6 100 lovas. De talán egy cűrő-kidörgő-csipp trió nincs annyi, mint a különbözet. És az utóbbival már fel is rakhatod a szekeredet az oldalra.
Nekem 5ször megcsinálta egymás után, sosem éreztem a hatást, pedig dumált, hogy simán 10-12LE plussz, mert neki olyan fasza olasz cucca van. Aztán 5. után rákötöttük közvetlen laptopot, és úgy néztük menet közben, hogy mit és miként olvas/működik a computer. Aztán kiderült, hogy nem is arról a területről olvas, ahova az előzőleg az új értékeket égette. Mondta szól az olaszoknak, hogy csináljanak új drivert a verdámhoz.
6. alkalommal megcsinálta, érzésre más lett a kocsi, de addig nem nyugodtam, míg számszerüleg nem láttam az eredményt. Elmentem hát ismét Kecelre a BOSCH szervízbe és bemérettem a kocsit. Hát amit láttam nem semmi érzés volt. A nyomaték görbét teljesen elcseszte, a teljesítmény hamarabb megindult, de 3000-től a gyári értékeim alatt ment. Szóval a vége az lett, hogy a teljesítmény megmaradt a régi, viszont a tuning előtti 157Nm-ből lett 147, vagyis -10...
7. chipem érzésre jobb, azóta komplett 4leömlős rendszer van a kocsi alatt is, de még nem voltam méretni. De menni fogok az tuti, és kiderül az igazság...
6. alkalommal megcsinálta, érzésre más lett a kocsi, de addig nem nyugodtam, míg számszerüleg nem láttam az eredményt. Elmentem hát ismét Kecelre a BOSCH szervízbe és bemérettem a kocsit. Hát amit láttam nem semmi érzés volt. A nyomaték görbét teljesen elcseszte, a teljesítmény hamarabb megindult, de 3000-től a gyári értékeim alatt ment. Szóval a vége az lett, hogy a teljesítmény megmaradt a régi, viszont a tuning előtti 157Nm-ből lett 147, vagyis -10...
7. chipem érzésre jobb, azóta komplett 4leömlős rendszer van a kocsi alatt is, de még nem voltam méretni. De menni fogok az tuti, és kiderül az igazság...
Nem nagyon hiszem hogyha direkt szurod es sportdobod van akkor a kovetezo lepes a chip lenne
A chiptuningrol annyit hogy szerintem akkor van ertelme ha a gepeden komolyabb modositasok vannak. Mert akkor mar egyedi a motorod es a gyari motorvezerlo elektronikaval nem tudnad kihasznalni azt a teljesitmenyt amit vartal az okositasoktol
Szerintem semmi ertelme a chiptuningnak, ha komoly tuningot akarsz akkor programozhato motorvezerles kell mindenkepp. A direktszuro meg sportdob meg chiptuning kategoriaju tuningnak csak minimalis , vagy inkabb mentalis teljesitmenynovelo hatsa van, es egy valag penzbe is kerul. Ha valaki 90LE-bol akar 100-at akkor szerintem erdemesebb megvenni ugyanazon autot egy erosebb motorral. Ez persze csak az en velemenyem. Aztan ne ugassatok majd le erte nagyon.
Lehet akkor nem egyre gondolunk. Hogy hívják ?
nekem elöször elcseszte még a régi otomat (2000töl jo volt 5000nél vége volt), de aztán visszavittem és addig nyaggattam mig megcsinálta.....
kaposfüredinek mi a neve, esteleg telszáma? nem tudod véletlenül?
A bajaihoz levitte a haverom az enyémmel azonos autóját...3 féle chipet tett bele: az egyik nem pörgött fel 5000 ford. fölé, a másikkal feketén füstölt és nem ment...a harmadik majdnem megközelítette a gyári szériát, de még attól is távol volt.....tehát nem cég!!!!!(a képen látható metáll)
Pontosabban Kaposfüreden lakik (Kaposvár mellett!)
Lajost el kell felejteni Baján, mindent beválal, igérget, és rendes csipet sem tud csinálni...
A kaposváriról csak jót hallottam!!!! Ha Debrecenből is őt ajánlották rallys berkekben, akkor biztosan spéci lehet a srác és állítólag addig nem hagyja abba, amíg csodát nem művel a géppel! Remélem hamarosan meg is tudhatom és akkor saját tapasztalatot is mesélhetek!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Őket ismeri esetleg valaki : www.tuningshop.hu
foglalkoznak chiptuningal, és árban valamivel olcsóbb, mint a többi
Lehet, hogy egy újabb "Mekk mester" ??