Chiptuning
aktuális téma
Sziasztok! Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
en is akarok csipet!az orok kerdes kivel?? (tudom Csabi magic) :))
vegulis magic-rol en is csak jot hallottam!atc-rol meg....
vegulis magic-rol en is csak jot hallottam!atc-rol meg....
a8! Baja-n kivel csináltatnád, Tóth Lajossal ?
thx, megkukkolom, hátha okosab leszek
A8 kollega ha a calival vannak terveid ajánlom neked is figyelmedbe a Magyar Opelklub hivatalos oldalát ill. fórumát... ott telis tele vannak gyakorlati (elméletet sokan tudnak:) tapasztalatokkal, ismeretséggel,stb... Én csak jót tudok róla mondani
az a gáz, hogy mindegyik cégről csak rosszat hallok, komolyan mondom, azért akartam csak felmenni pestre, merthogy ott ezek a kicsivel komolyabb cégek csak rendesen dolgoznak, itt Baján megchipelnék az otot csak ugy voltam vele, hogy mivel kis cég nehogy ne legyen frankó, de ezek után lehet leülök az emberrel, megmondom magyarazázza el mit csinál és megcsináltatom itt, végülis a 80as 2,8 Q-mat itt chipelték és az szivomotor létére érezhetően jobb lett...... az a baj, hogy nem értek ezekhez ennyire mint ti, azt se tudom mi az az ECU konkrétan
Nekem az ATC-vel nincs jó tapasztalatom! Az ő általuk készített és A2-ben meg Auto-Motorban bemutatott elektromos turbós Civicet vettem meg anno. Tizede sem vokt igaz az általuk állítottaknak. Mérés alapján sem, nemhogy érzésre. Persze vásárláskor még elfogult voltam :(
No meg amit írtak, hogy cseréltek (chip, generátor etc.) is kamu. A chip egy értelmetlen gány, ami 1! ECU kivezetésre van kötve (VBU), hogy ELFELEDJE a hibakódokat az ECU (szerintetetk ez milyen??????!!!), üzemanyagnyomás maradt, csak az egyik vákuumcsőhöz tettek egy szelepet (hogy milyen célból nem tudom, mert csak fullad tőle az autó). Ez volt náluk a chip! Igaz a "látszat", tehát vezetékezés, elvezetés optikailag szép volt. Ebbe a hibába estem én is.
Vigyázni kell velük szívó motor esetében, mert már másoktól is hallottam panaszt.
Turbós autónál dolgozhatnak jól, nem tudom, de nézz utána mit csinálnak az ECU-ddal (szedd le a fedelet) , mielőtt átveszed!
Itt a kép a gányról. Úgy látszik ők szó szerint értették a chiptuningot :)
No meg amit írtak, hogy cseréltek (chip, generátor etc.) is kamu. A chip egy értelmetlen gány, ami 1! ECU kivezetésre van kötve (VBU), hogy ELFELEDJE a hibakódokat az ECU (szerintetetk ez milyen??????!!!), üzemanyagnyomás maradt, csak az egyik vákuumcsőhöz tettek egy szelepet (hogy milyen célból nem tudom, mert csak fullad tőle az autó). Ez volt náluk a chip! Igaz a "látszat", tehát vezetékezés, elvezetés optikailag szép volt. Ebbe a hibába estem én is.
Vigyázni kell velük szívó motor esetében, mert már másoktól is hallottam panaszt.
Turbós autónál dolgozhatnak jól, nem tudom, de nézz utána mit csinálnak az ECU-ddal (szedd le a fedelet) , mielőtt átveszed!
Itt a kép a gányról. Úgy látszik ők szó szerint értették a chiptuningot :)
Csáo!
Az lenne a kérdésem, hogy egy '93-as 1.8-as benzines Passat-ba érdemes-e chip-et tenni?
Az lenne a kérdésem, hogy egy '93-as 1.8-as benzines Passat-ba érdemes-e chip-et tenni?
általában benzines 2,0es turbos motoroknál szoktak megadni 45-50 Les növekedést cipnél lásd ATC celica de még az 1,8as A4 vagy A3 nál is 150 böl 190 LE felett lesz papiron és nem hiszem hogy nagyon kamu lenne, mert a többi chiptuningos cég is beir ennyit vagyis a 204 LE ami gyárilag volt valamikor , talán lehet 240-250 elvileg, de nem is az a lényeg, hogy 242 Le lesz e vagy 250, hanem hogy a lehajtás birja e, hozzáteszem meg akarom rendesen csinálni az otot, tehát lesz teljes kipuff rendszer leömlötöl + dikektszürö + chip egyben, legalábbis ez a terv... ma egyenlöre kicseréltettem az olajat, szüröt injektorszüröt gyertyákat, lambdaszondát - a tuning ezután jön de még csak 3 napos au oto, még egy kicsit szokom a gyári pacikat aztán majd utána szép lassan jöhet a tunying, egyébként a kuplungnál én is agyalok kevláron pl...
Ha nincs egyéb okosság mint pl teljes kipurendszer leömlőkkel, vagy hengerfejmunka vagy bármi ilyen okosság akkor nem nagyon éred el a 250 pacit még nagyobb turbonyomással sem. A kuplungnak szerintem nem lesz baja, max ha gyilkolod és felforrósodik, de jobb tárcsa megoldhatja a gondját, és az még nem is olyan drága. Osztóműről nem tok semmit mondani.
engem az érdekelne, hogy ha megchipeltetném a calibrát és teszem azt elérne a 240-250 Le-t akkor a megnövekedett teljesitményt mennyire venné zokon a kuplung meg az osztomü.....
Sok helyen sajna csak rátöltenek 1 új vezérlőprogramot, ami elöre megvan írva 1 adott motorhoz és kész. Pedig igazából fékpadon kéne csinálni minden 1-es motorhoz új programot, mert 2 egyforma motor nincs! Motornál a gyári mellé raknak be 1 új vezérlőegységet, ami 250 fordulatonként határozza meg az optimális gyujtás és injektorállást, és így felprogramozzák az egész fordulatszámtartományt, mindenhol a legoptimálisabb teljesítményt kihozva. A modern padokon van 1 légbefúvó berendezés is, ami a sebesség arányában fújja elölről a levegőt, így szimulálva a menetszelet, ami torló nyomást képet a légszűrőházban.
Sok lehúzó kamu cég.... hányinger van tőlük....
Én megnéztem a linket, de nem hiszem hogy csak 4 LE-t dob a kocsin egy csip...vagy rosszúl olvasom? 90 az enyém ők 94-et írnak.
Sziasztok! Sok helyen lehet olvasni,h optimális motorbeállítással (chip) nő a teljesítmény, csökken a fogyasztás... És mindezt chiptuning néven hirdetik. Tudom,h kissé hülye a kérdés,de tényleg csak ennyi lenne a nagybetűs Chiptuning, vagy azért vannak ennél komolyabb dolgok is?
Egy 2.0 16szelepes motornál (140paci)mennyit dob egy csip? Tud vki segíteni?
Street a bátyád A8asában van chip?
Nekem Magic van meg abátyámnak is és hid el nekem jó persze a ahogy poloban ugy a clióban is inkább csak nyomaték növekedést fog tudni de már ezért is megéri!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Én pécsi vagyok, és hallottam már róluk. Egy 2.0-ás szívóról lenne szó, érdemes abba beleállni? (japó)