Sziasztok!
Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.
komoly chipet itthon nem találtam. Szóval én is a külhoni gyárók pártját fogom. Ráadásul faternak az elektronikát (ami simán csak szar) még SENKI nem tudta itthon megcsinálni (G astra) . Ráadásul olyan szinten szétgányolták a gyári panelt hogy már meg sem lehet csinálni, hanem újat kellene venni...(200e az ára) ...
100 Le az mar eleg szep literteljesitmeny egy modositott szivomotortol, de elerheto. (meg a top Ladak is elerik, hengerenkent ket szeleppel) Szoval 250 Le lehetne siman. De mivel amcsi motor, valoszinuleg meg 200 se lesz, mert ugye birnia kellene legalabb a 7500-8000-es fordulatszamot.
Azért ennyi a teljesítménye, mert nem csúcsteljesítményre van hangolva, hanem közepes fordulatszám tartományra valószínűleg. Ezt nem lehet csak úgy chippel előcsalni. Az egész motor felépítése erre lett tervezve. Furat lökett arány, vezérműtengely fokolás, szívócsonk hossz stb...
Ez ugyan nem ide kötődő kérdés, de: Ha egy moci 2,5 V6 24 valve abban mennyi teljesítménytarcsi lehet ha gyárilag csak 120 ló (amerikai) az én 2.0 8v soros 4 hengeresem többet nyom - mondjuk nyomatékot nem írtak
srácok mint már sokszor mondtam tök analfabéta vagyoka dolgokhoz, de nagy az akarat! :-) szoval akkor elmondaná valaki nekem - (estleg te Lordie) de végülis mind1 ki, csak tudja mi a helyzet - hogy mi ez a levegö benzin computer - azt látom hogy 100 rugo körül van de hogy néz ez ki, ki tudja nekem belöni - ha jol értem érdemesebb erre költenem pénzt mint chipre....
örülnék ha valaki felvilágositana a sötétségben...
pl minden autotipushoz van, vagy ez univerzális - cali turbohoz gyártanak stb...
csak tomiboyyhoz es kulinpapahoz tok hozzaszolni.Ha valakinek egy cso gyari atoja van es kis teljesitmenynovekedest szeretne nyugodtan barmelyik csiptuningoshoz lehet menni.Ha valami komolyabb novekedest akartok akkor csakis fekpadon a TE autodhoz kell csinaltatni , es nem valami "polcrol levett csipet a GTTTTTi Turboba".Ha mar csak egy legszurod es kipufogod van akkor maris masik beallitas kell.
DAni! Elvileg van egy cég, aki ilyeneket hoz be gyártól közvetlen. Írj nekem egy mailt tschangow kukac mailbox.hu és rákérdezés után megadom a contactot.
Nem rossz cuccos, megnéztem az Apexi oldalán. Átszámítva kb. 85e Huf. Arról esetleg van infod, hogy Mo.-n forgalmazza, vki ezt a A/F Computert? Beszerelésével foglalkoznak itthon?
Nem tudom milyen chipet íratnak, de más cuccokban olcsóak és megbízhatóak. Bár én eleve nem foglalkoznék chippel a helyedben. Sok a negatív példa. Vegyél, mint írta is itt vki egy WBO2-t + egy Apexi SAFC-t és faszán belövöd turbós autóra az A/F-t. Egyedül gyújtásod nem módosul, de ha nem baszkurálod nagyon a turbónyomásod és nem szegényíted el a keveréked szvsz nem gond. Ráadásul bármikor hozzányúlhatsz, ha nem tetszik a beállítás és nem kerül pénzedbe egy újabb (szar) chip.