NKH vizsga (átépítési engedély)
aktuális téma
Jó hír a tuningosoknak.
Rossz hír a tuningosoknak cikk folytatása.
http://www.ozewatuning.extra.hu
a teljes cikk itt olvasható:
http://www.kziweb.hu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50
Kérdésekkel ide:
NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága Közúti Jármű Hatósági Főosztály, Műszaki Engedélyezési Osztály
1082 Budapest, Baross u. 76.
- A sok hülye kérdés miatt az elérhetőség törölve.
Előbb vagyétek a fáradságot és olvassatok utánna, mielőtt ide fordultok. ez legyen a legutolsó!!! - mielőtt mindenre azt a választ adják hogy nem lehet!!!
Független bevizsgáló állomás:
JÁFI-AUTÓKUT Mérnöki Kft.
Jármű átalakításának engedélyezése:
http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/5/9/lang,hu/
http://web2.nkh.gov.hu/fovfel/szakter/gepjarmu/kozjarm/atalakosszeep
KÖHÉM rendelet:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
A topic a tuning-ok dokumentálásának és hivatalossá tételének tárgyalására jött létre, kérjük az illegális megoldások tárgyalásának mellőzését!!!
Minden átalakítás pénzbe kerül!!! és nem csak az alkatrész árába. Egyes dolgok lepapírozása annyiba kerül mint maga az átépítés. Az extrémebb motor, és karosszéria változtatások akár ~500e-tól is kezdődhet a terveztetés miatt.
- tehát tedd fel magadnak az első kérdést, ami a legfontosabb: - mennyi pénzed is van, hogy hivatalosan átalakíthass???
- ha nem kellő mennyiségű, akkor ne is kérdezz itt feleslegesen, mert csak a kommenteket növeljük. : davidsz
Rossz hír a tuningosoknak cikk folytatása.
http://www.ozewatuning.extra.hu
a teljes cikk itt olvasható:
http://www.kziweb.hu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50
Kérdésekkel ide:
NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága Közúti Jármű Hatósági Főosztály, Műszaki Engedélyezési Osztály
1082 Budapest, Baross u. 76.
- A sok hülye kérdés miatt az elérhetőség törölve.
Előbb vagyétek a fáradságot és olvassatok utánna, mielőtt ide fordultok. ez legyen a legutolsó!!! - mielőtt mindenre azt a választ adják hogy nem lehet!!!
Független bevizsgáló állomás:
JÁFI-AUTÓKUT Mérnöki Kft.
Jármű átalakításának engedélyezése:
http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/5/9/lang,hu/
http://web2.nkh.gov.hu/fovfel/szakter/gepjarmu/kozjarm/atalakosszeep
KÖHÉM rendelet:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
A topic a tuning-ok dokumentálásának és hivatalossá tételének tárgyalására jött létre, kérjük az illegális megoldások tárgyalásának mellőzését!!!
Minden átalakítás pénzbe kerül!!! és nem csak az alkatrész árába. Egyes dolgok lepapírozása annyiba kerül mint maga az átépítés. Az extrémebb motor, és karosszéria változtatások akár ~500e-tól is kezdődhet a terveztetés miatt.
- tehát tedd fel magadnak az első kérdést, ami a legfontosabb: - mennyi pénzed is van, hogy hivatalosan átalakíthass???
- ha nem kellő mennyiségű, akkor ne is kérdezz itt feleslegesen, mert csak a kommenteket növeljük. : davidsz
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Elméletileg nem volna szabad hogy átmenjen
Üdv!
Van valakinek arról infója, hogy NKH-s vizsgán gewindével átmegy-e az autó? Természetesen legmagasabb állásba tekerve
Van valakinek arról infója, hogy NKH-s vizsgán gewindével átmegy-e az autó? Természetesen legmagasabb állásba tekerve
kb eccerubb lett volna a Fabia-ba atulni
Van egy öreg amerikai 4 ajtós vasam hivatalos magyar papírokkal forgalomban, tehát nem OT-s. Jelenlegi formában nem sokat ér viszont ha átalakítanám 2 ajtós coupe-vá akkor az értéke sokszorosává nőne. Van-e rá lehetőség? Ennek a típusnak volt Coupe változata.
A kérdések a következők lennének:
1. Van egy ilyen autóm coupe változatban is papírok nélkül. Felhasználhatnám-e ezt a karosszériát az átalakításhoz?
2. Kell-e átalakítási tervet készíttetnem?
Ha igen, tudtok-e mondani valakit akinek van jogosultsága ilyen tervet csinálni?
A kérdések a következők lennének:
1. Van egy ilyen autóm coupe változatban is papírok nélkül. Felhasználhatnám-e ezt a karosszériát az átalakításhoz?
2. Kell-e átalakítási tervet készíttetnem?
Ha igen, tudtok-e mondani valakit akinek van jogosultsága ilyen tervet csinálni?
nekem 400 ezer volt csak a papír része... Polo 1.2 benzinesből RS Fabia 1.9 PdTdi lett... Mozaik utca vizsgáztatás stb stb. ehhez jön még hozzá a motor és egyéb költségek. gondold meg
Nekem mondjuk megérte
Nekem mondjuk megérte
Egyszerűbb eladni és venni egy TDI-t.
Regadó különbözet, hivatalos beépítés számlával, nkh engedélyeztetés... lesz vagy fél milla.
Regadó különbözet, hivatalos beépítés számlával, nkh engedélyeztetés... lesz vagy fél milla.
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy golf IV 1.6 benzines 101le
Ha ezt a motort ki szeretném cserélni egy 1.9 tdi-re 90le akkor az milyen költségekkel jár...illetve milyen okmányok kellenek hozzá....gondolom adásvételi egy donor autóból....és szervízbe kell kicserélni vagy ki cserélhetem otthon is?Csak kell egy számla szervízből?
Előre is köszi!
Üdv.: csontee90
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy golf IV 1.6 benzines 101le
Ha ezt a motort ki szeretném cserélni egy 1.9 tdi-re 90le akkor az milyen költségekkel jár...illetve milyen okmányok kellenek hozzá....gondolom adásvételi egy donor autóból....és szervízbe kell kicserélni vagy ki cserélhetem otthon is?Csak kell egy számla szervízből?
Előre is köszi!
Üdv.: csontee90
Aktuális téma fejlécben benne van minden kiindulási alapnak.
Sziasztok! Megpróbáltam végigolvasni a hozzászólásokat, meg utánanézni, de nem ment :D. Van egy autó, aminek kompletten ki lett cserélve a hátsó lámpája egy teljesen más típusúra, így természetesen egyáltalán nem hasonlít az eredetire a háta és az lenne a kérdésem, hogy mit lehet ilyen esetben tenni, hogy lehetne papírt szerezni rá, stb.
Sziasztok!
Sehol nem találok jogszabály vagy rendeletet, ezért ha valaki tud segíteni érdemben azt megköszönöm.
A kérdésem: ahogy kinéz az autóm eleje, ezért megbüntethetnek, ha igen, akkor melyik jogszabályra vagy paragrafusra hivatkozva? És ha engedélyköteles, akkor mi a teendő?
Sehol nem találok jogszabály vagy rendeletet, ezért ha valaki tud segíteni érdemben azt megköszönöm.
A kérdésem: ahogy kinéz az autóm eleje, ezért megbüntethetnek, ha igen, akkor melyik jogszabályra vagy paragrafusra hivatkozva? És ha engedélyköteles, akkor mi a teendő?
Írtam az NKH-nak és ezt a választ kaptam:
"E-mailben érkezett kérdéseire az alábbiakról tájékoztatom:
A külföldön már legalizált motorcseréről külön igazolás nem szükséges.
Költség felmerül a közlekedési felügyelőségnél, a vámhatóságnál és az okmányirodánál is.
Felügyelőségünknél a leggyakoribb esetet alapul véve (egyedi forgalomba helyezési engedély+műszaki vizsgálat, környezetvédelmi felülvizsgálattal, nem 4*4 hajtású személygépkocsi) jelen pillanatban 39.090,- Ft-ot kell fizetni. A konkrét jármű és az esetleges érvényes külföldi műszaki befolyásolják az eljárási díjat. A vámhatóságnál személygépkocsi esetében regisztrációs adót kell fizetni, ennek mértékét szintén több tényező befolyásolja (első forgalomba helyezés időpontja, hajtóanyag, környezetvédelmi besorolás, hengerűrtartalom).
Az okmányirodánál a forgalmi engedély, rendszámtáblák, törzskönyv költsége mindenképpen jelentkezik, származásellenőrzés, eredetvizsga, tulajdonszerzési illeték pedig esetfüggően.
Számolni kell továbbá a kötelező felelősség biztosítás díjával is.
Üdvözlettel:
Szekér Géza
főosztályvezető
"
Akkor no para
végre egy jó hír
"E-mailben érkezett kérdéseire az alábbiakról tájékoztatom:
A külföldön már legalizált motorcseréről külön igazolás nem szükséges.
Költség felmerül a közlekedési felügyelőségnél, a vámhatóságnál és az okmányirodánál is.
Felügyelőségünknél a leggyakoribb esetet alapul véve (egyedi forgalomba helyezési engedély+műszaki vizsgálat, környezetvédelmi felülvizsgálattal, nem 4*4 hajtású személygépkocsi) jelen pillanatban 39.090,- Ft-ot kell fizetni. A konkrét jármű és az esetleges érvényes külföldi műszaki befolyásolják az eljárási díjat. A vámhatóságnál személygépkocsi esetében regisztrációs adót kell fizetni, ennek mértékét szintén több tényező befolyásolja (első forgalomba helyezés időpontja, hajtóanyag, környezetvédelmi besorolás, hengerűrtartalom).
Az okmányirodánál a forgalmi engedély, rendszámtáblák, törzskönyv költsége mindenképpen jelentkezik, származásellenőrzés, eredetvizsga, tulajdonszerzési illeték pedig esetfüggően.
Számolni kell továbbá a kötelező felelősség biztosítás díjával is.
Üdvözlettel:
Szekér Géza
főosztályvezető
"
Akkor no para
végre egy jó hír
Mondja meg valaki, mert a KÖHÉM rendeletes oldal megakasztja csak a firefoxomat, hogy hogyan van ez a gumikkal? Mit tehetek föl (felni marad, gumi 165/80 r13 gyárilag)?
Forgalmit?
ezt hogy érted?
ezen gondolkodtam én is de ha összeszámolom hogy mi mennyi(vr6 motor+a hozzá való alkatrészek...+az alap G3 cabrio..szerintem az sem jön ki olcsóbban
ezt hogy érted?
ezen gondolkodtam én is de ha összeszámolom hogy mi mennyi(vr6 motor+a hozzá való alkatrészek...+az alap G3 cabrio..szerintem az sem jön ki olcsóbban
Ha igazán partizánkodni akarsz, akkor veszel egy itthonit és átpakolsz bele mindent (mondjuk a forgalmit is..).
Érdemes elolvasni ezt a cikketTotalCar
Regadó kalkulátor
érdemes ezzel kiszámolni a regadót mert teljesen más összeget dob ki mint a többi kalkulátor
Regadó kalkulátor
érdemes ezzel kiszámolni a regadót mert teljesen más összeget dob ki mint a többi kalkulátor
Olvasd el a fejlécet...
Ideiglenes rendszámhoz mi kell?
Ha jóltudom az fél évig érvényes.
Ha jóltudom az fél évig érvényes.
Akkónámlesz...
voltam az autóklubnál nemrég, aszondták ezekkel a kerekekkel nem menne át a gép a műszakin... de mondom négyesgolfon volt gyárilag ilyen felni... ---> akkorse
Jobb helyeken itthon sem adnak 2vel nagyobb kerékre érvényes műszakit...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!