BicóSOKK
aktuális téma
Na igen ez jónak tűnik,csak hát nem szabvány darab,nekem meg nem sok ismerettségem van csináltatni,lehet szerzek egy alu darabot és reszelgetk,furkálok kicsit magamnak...
Írd be a linkelni kívánt szöveget
Vagy csináltatsz valami hasonlót. A boa papucsán van elég anyag hozzá ha jól látom.
Vagy csináltatsz valami hasonlót. A boa papucsán van elég anyag hozzá ha jól látom.
Szevasztok, szereztem végre nekem való elég retro vázat, egy 2000-évek elejéből származó Mali Boa- t,a gép össze van szerelve,semmi gpndom vele,csak az,hogy hátul v féket kell használjak. Fogni fog,de szeretném a régi tárcsafékemet visszatenni,csak nincs hova... állítólag létezik valami tengely mellé meg a vázhoz csavarozható konzol pont ilyen nem tarcsafékes vázakhoz...hallottatok már ilyenről? van esélyem ebben a galaxisban hozzájutni?
páromnak nem rég intéztünk egy elég újszerű Scott bringát, ami hasonló új áron mozog, és 80-ért vette meg. ez egy 2011-es gép, és ezt hiába nézed, már nem kapsz ilyen, hazsnáltan is nehéz találni pont ilyet. ezért mondtam, hogy a testbike-on a Bolhapiac-ban nézz szét.
Sziasztok!
Egy ilyenről mi lenne a véleményetek?
[ link: www.testbike.hu ]
Deore cuccokból van összerakva, ami ahogy nézem erős közép kategóriának számít. Egy keskenyebb slick gumival főként aszfaltra megfelelő volna? A 26-os kerék méret mennyire lehet hátrány, vagy inkább ilyen felhasználásra a 27,5-es javasolt már?
Válaszokat előre is köszönöm.
Egy ilyenről mi lenne a véleményetek?
[ link: www.testbike.hu ]
Deore cuccokból van összerakva, ami ahogy nézem erős közép kategóriának számít. Egy keskenyebb slick gumival főként aszfaltra megfelelő volna? A 26-os kerék méret mennyire lehet hátrány, vagy inkább ilyen felhasználásra a 27,5-es javasolt már?
Válaszokat előre is köszönöm.
én azt mondom, hogy, ha egy komplet alivio rendszert veszel azzal nem lesz gondod. Van amikor noname középcsapág, hajtókar van, és egy deore hátsó váltó. Hogy nagyot mutasasnak. Hátó váltó. Ha nem sérül meg, akkor az összes alkatrész közül a legtovább tart. Középrész, az olyan küzepes, a hajtókar viszont használódik, legalábbis nálam a tányérok szoktak elhajolni.
Egy lánc, meg egy fogaskoszorú kibír x időt, nálam 2x idő után kell a hajtókart cserélni, aztán meg valamikor középrészt.
Mot pl. csak azért kellett középrészt, mert az új hajtókar más felfogatású.
Egy lánc, meg egy fogaskoszorú kibír x időt, nálam 2x idő után kell a hajtókart cserélni, aztán meg valamikor középrészt.
Mot pl. csak azért kellett középrészt, mert az új hajtókar más felfogatású.
nyilván a forgó alkatrészek. kerékagy, középrész. hajtókar, hátsóváltó. első váltó szinte lényegtelen. főleg a súly a lényeg már itt a szériáknál. amire neked kell, simán elég egy kis kategória, mint írtam Alivio, Deore. a shimano alap monoblokja is jó. én a kereket cserélném le, iparisra még a többi meg simán kiszolgál. egy Alivio sor meg a legjobb válazstás kopás szempontjából szerintem.
Értem. Amennyiben fontossági sorrendet kéne az alkatrészek minősége közt felállítani, mi lenne a sorrend, ami szerint érdemes dönteni? (Középrész, váltó, hajtókar, agy, fogaskoszorú, stb. figyelembe vételével.)
Tegyük fel egy jobb minőségű középrész fontosabb, mint egy prémium váltó, stb.? Le egyszerűsítve a kérdést, mely a "legfontosabb" alkatrész, mely(ek) kevésbé "fontos(ak)"?
Tegyük fel egy jobb minőségű középrész fontosabb, mint egy prémium váltó, stb.? Le egyszerűsítve a kérdést, mely a "legfontosabb" alkatrész, mely(ek) kevésbé "fontos(ak)"?
szerintem felesleges egy trekkingre hidraulikus. Bőven elég a bowdenes, vagy akár egy jó v-fék is. Az alap hidraulikusak amúgy se a legjobbak. Ha slick lesz fenn, akkor meg főleg.
Szia!
Igen, szeretnék teleszkópot, meg esetleg hidraulikus tárcsát. Nem városba, inkább azon kívül használnám és inkább aszfalton. amiket linkeltél átbogarászom ill. a többi hirdetést is nyomon követem.
Mondjuk az biztos, hogy vékonyabb, nem terepgumira cserélném az abroncsokat.
Igen, szeretnék teleszkópot, meg esetleg hidraulikus tárcsát. Nem városba, inkább azon kívül használnám és inkább aszfalton. amiket linkeltél átbogarászom ill. a többi hirdetést is nyomon követem.
Mondjuk az biztos, hogy vékonyabb, nem terepgumira cserélném az abroncsokat.
nézelődni kell, ezek most nem is la legolcsóbbak, de állapotukhoz képest igen kedvező árúak. én több éve, minden hirdetést meg szoktam nézni. nehéz válogatni, mert a jó de mellé olcsó bringák, 1-2 óra alatt is elmennek. maradtam le nem egyszer így. csak mert párommal nem tudtam beszélni, mire elértem, máér el is kelt.
nem vagy egy nehéz "példány", ha szabad így fogalmaznom. pár kérdés. feltétel-e a teleszkóp? tárcsafék? hidrás vagy mechanikus tárcsa kell? városi hazsnálatra felesleges a tárcsa. sőt vigyázni kell, ha tárolóba teszed, nehogy hajoljon a tárcsa. sőt a tolvajok is jobban figyelnek fel rá. egy jó V-fék, vagy hidrás abroncsfék simán jó lehet. egy Alivio, Deore szint elég neked. szerintem 80ezer körül simán jókat lehet kapni.
de újszerű, sokkal jobb, mint amit néztél:
1. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=225904
2. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=225901
3. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=225490
de újszerű, sokkal jobb, mint amit néztél:
1. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=225904
2. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=225901
3. http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=225490
erre utaltam is
Még egyszer köszi szépen, hasznos infó számomra az is, hogy ne feltétlen ragaszkodjak újhoz és nem feltétlen kell egy kiszemelt példányra közel 180- 200 ezret elkölteni. Főként aszfalton szeretnék tekerni, havi kb. 1.000 km-t, 178 magassághoz párosul 70 kg tömegem. Mivel pár hónapja kezdtem csupán tekerni abszolút laikus vagyok az alkatrészek tekintetében (is), nem szeretnék én se abba a hibába esni, hogy veszek valamit ami szép, de a műszaki tartalomra meg nem adok, holott az a fő szempont nálam.
Esetleg arra megkérhetlek, hogy linkelj egy-két általad jónak vélt bringát ebben a kategóriában, melyek minőségi cuccokból vannak összerakva és ár/érték arányban érdemes volna megvásárolni?(Akár használt is szóba jöhet)
Nem sürgős, nem szeretném elkapkodni a témát, úgyhogy csak akkor foglalkozz a témával, ha lesz időd kedved.
Köszönöm
Esetleg arra megkérhetlek, hogy linkelj egy-két általad jónak vélt bringát ebben a kategóriában, melyek minőségi cuccokból vannak összerakva és ár/érték arányban érdemes volna megvásárolni?(Akár használt is szóba jöhet)
Nem sürgős, nem szeretném elkapkodni a témát, úgyhogy csak akkor foglalkozz a témával, ha lesz időd kedved.
Köszönöm
egyébként amit a kónuszos agyról írsz, volt Alivio 96-os, Stx rc 98-as, Deore 2002-es, és ezek kb. 10e km alatt széthullottak. A deore-be akartam felújítás csinálni,de alkatrészt nem lehetett kapni. Mert, az nem japán, vagy mi. Mindegy. De mondták, van olyan xtr, amibe 100000km felett van... Aztán vettem Novatec-et, abba több mint 10e km van, lehet 20 is. És hibátlanul megy, hozzá se nyúltam. Idén vettem két syncros kereket ami dt swiss, ez is iparos, kb. 3000 van bennük, és tökéletesen működnek, ja, és brutálisan könnyebbek, mint az előző kerekeim. Bár az akár dh-ra is jó volna. Aki teheti vegyen ipari csapágyasat, és akkor a kereke akár az öszes alkatrészét túléli.
vagy akár össze is lehet rakni bringát, jóval olcsóbban, mint amiket egybe árulnak.
igazából attól függ mire akarod használni. mekkora a súlyod. jók a shimanó gagyibb alkatrészei is, pl hajtás, csak ugye nehezebbek. de maga a keró túl drága iylen alkatrészekből felépítve. az a baj, hogy az ilyen gyárilag összerakott bringákban pl a kerékagy kónuszos. kapásból dobnám ki és tennék bele ipari csapáhyas agyat. nekem a SRAM 9.0 16 éves, tobb mint 22ezer km-t gurult, triálozva, ugratgatva is volt vele, és sosem kellett megbontani, nem kottyan, úgy forog, mintha kést nyomnál a vajba. persze szerintem a mostani iparis agyak már nem bírnak ennyit. én azt a kerekem sosem fogom eladni. de a mostani iparis is jobb, mint a kónusz. úgyis be fog rágni, évente célszerű szétszedni, tisztítani zsírozni, és normálisan beállítani, hogy ne rágjon, de ne is kotyogjon. na ezt sokan nem tudják. mondom nézz valami hazsnálttat, linkeld be, szívesen elmondom a véleményem róla, főleg ha magadról is írsz valami adatot, magasság, súly. egyszerűen a sport boltok, vagy bringaboltok nagy része kihazsnálja azt, hogy sok ember laikus. jól néz ki, mert a cifra, hypolt festés megfogja. de enniy, a részletek már nem érdeklik. és 250ezrekért vesznek olyan bringát, ami jó ha a felét éri. írtam már párszor, egy boltból kiküldtek már azért, mert az érdeklődőnek mondtam pár tanácsot. sokakat jobban érdekel a garancia. minek? rendeltetés szerű hazsnálat mellett nem törik el semmi. ha törik úgyis ráfogják valamira. a garanciába a karbantartás meg nem tartozik bele. tök felesleges.
Köszi szépen, azért is kérdeztem itt rá, mert nem igazán vágom, hogy az összeállított alkatrészek mennyire takarják reálisan a feltüntetett árakat. Abban esetleg tudnál segíteni, hogy trekking bicaj vásárlásnál mire kéne figyelni, milyen alkatrészek(márka/típus) kerülendő vagy preferálható?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!