BicóSOKK

Témakör: Real life
aktuális téma
BicóSOKK

Akik szeretnek bringázni

2011-es Versenynaptár

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Snec
#2846
2015. március 28. 12:28
még annyit tennék hozzá, hogy amikor még én vettem tárcsa féket, nem a divat miatt vettem, hanem, mert elegem volt, hogy, ha vizes volt a felni, nem fogott rajta a fék, Hóba az első kipróbálás után meggyőzött a hatása. Akkor 2000 környékén még nagyon kevés bringán volt tárcsa, aztán szépen elkezdett terjedni. Ma már országútin is...
Snec
#2845
2015. március 28. 12:25
a használt bringás véleményeddel teljesen egyet értek. Nemrég néztem, hogy 200e-ért tök jó állapotú, pár éves xt-s bringát kapni. De öregebb és anno jól felszerelt bringát inkább vennék, mint egy acerás 150e forintos divatosnak álcázott valamit. Sajnos most már 300e-ér sem kapsz jónak mondható bringát, mert oda is belekeverik a gagyi féket, vagy gagyi agyakat. Azért mert hátulr felraknak egy deore, vagy esetleg egy xt hátsó váltót, még nem lesz olyan szintű. Én nekem most állt össze ez a bringa, a teló nem levegős, azzal ne akartam nyűglődni, de a többi cucc nem rossz, ennyiért, ezt boltba nem kaptam volna meg így felszerelve.
YELLOW
#2844
2015. március 28. 12:14
nem csak annyi előnye van. annyi a lényeg, hogy a bringáknál észrevehető egy divat hullám mindig. ugye indult azzal, hogy montenbájk. mindnekinek kellett, sneki nem nézte akkor miből, hogy épült, csak ne hagyományos kemping, országúti csepel, vagy magyar asszony bringa legyen. aztán első teló. majd a "két rugós" bringák, aztán már a 26ezres teszkó bájkonis tárcsa. én emlékszem mikor a patkóféket fikázták, holott mai napig olyna árakon oylan profi cuccok vannak. ismerek egy régen nagyon a bringa szakmában dolgozó srácot, 13 évesen nyári munkáztam nála szervízben. neki kanti fékje volt überkirály ritchey fékpofákkal, és simán levert bármilyen V-féket. és egy ujjas volt érdekes módon. persze ahhoz megfelelő fékkar is kell. annó én is sokat kísérleteztem fékpofákkal. majd Sram 9.0-ás V-féket vettem. sajnos fékkar nélkül, nagy hiba volt, de megszoktam. egy jó betét sokat jelent itt is. persze kophat a felni oldalfala, a fékező felület, nekem a 30ezret futott felnin még mindig vannak recék, pedig egy időben nagyon soat fékezgettem, és még mindig a gyári betétek vannak benne. egyszerűen, aki nem jár tengelyik érő sárba, annak felesleges V-féktől jobb. mástnem csak divatból vesz oylanbringát, amin van, pl egy SS-re. pedig könnyebben kijössz valóban egy V-fékkel. no meg a tárcsa is drága és jobban kopik, mint a felni.

mint írtam naponta nézem a tesbike-oldal hirdetéseit láttam már 80-ért Magura HS-33-al szerelt, jól felszerelt bringát 80 körül ha jól emlékszem, annyi, hogy cirka 10 éves bringa lehetett. de már kép alapján is látszik, hogy többet ér mint az új garanciás amúgy 45ezret sem érő.
nyilván nem fogja sneki azt mondani, mert megvette, hogy most jólát lettem cseszve. persze aki nem ért hozzá, megnyugtatja a garancia gondolata, vegye meg, nem kell filózni a ahsználtaknál. én csak elmondtam mit gondolok erről, én hogyan tenném. az átlag polgárok soha nem gondokoznak ilyennen, mindegy mit vesznek. nem hasonlítanak semmit össze, hogy lehet van készülék, ami többet tud kevesebbért. lehet vesz valamit márka miatt, mert sokat emlegetik, aztán annyi. az is kifingik gari után, míg lehet a másik nem, csak nem annyira márkás. én megvettem a technika TV-t, ami belől samsung és LG alkatrészekből áll. 2 év gari lejárta után elkezdett rosszalkodni, egy gyárilag rosszul összeszerelt, szalagkábelt odacsípték téma volt. szétszed, és megy minden, megigazítás után. TV fixen állt, elment valahoyg 2 évig. de kb akkor majdnem fele annyiba került, mint maga az LG hasonló tudásban. persze más rég kidobta volna, vagy a szervíz lehúzza és azt mondja drága javítani. aki ért hozzá, az meg jókat nevet. ugyanez van a bringáknál is. vagy bármivel. autó dettó. aki hülye hozzá, azt lehúzzák a szervízben úgyis, és a márkát fogja szidni, mag aki konyít hozzá, az sok mindent magának megcsinál, kapcsolatok alapján alkatrészeket jó áron szerez, egy autó vételnél jobbn kiszúrja a dolgokat, kevesebb szívás, vagy épp jót tud emiatt alkudni belőle.
Snec
#2843
2015. március 28. 11:12
aszfalt gumival jobban mutat. Majd, ha találok reflexes terep gumi, akkor lehet olyat veszek. Addig marad a jól bevált Smoke & Dart
Snec
#2842
2015. március 28. 11:06
igazándiból én csak azért vettem, most slicket, mert haverral tervezünk pár túrát az idén. Kipróbálásból raktam most fel. De vissza fogom rakni a panaracert, mert az lehet, hogy lassabb sík terepen, de bárhova el lehet jutni vele.
PYTHON
#2841
2015. március 28. 10:43
Én 2 szezont végigmentem a continental keskeny aszfaltos gumival,mondván hogy többet megyek aszfalton mostanság.terepen nagyon rossz volt,kínlódás...amúgy meg állandóan defektet kaptam.Bepipultam,és vettem geax aka gumikat,hogy most terepezni fogok,és csodák csodájára nem érzem,hogy számottevően rosszabbul gurulna,ha egy viszonylag nagyobb nyomást rakok bele,amivel még terepen is normálisan viselkedik azért.A fékhatás aszfalton bizony tényleg jóval jobb.(viszont a geax nagyon kopik aszfalton)
Snec
#2840
2015. március 28. 10:10
más, slick gumit használtok? A fékezési tapasztalatokra lennénk kíváncsi. A szokásos lejtőkön ahol gurulni szoktam fura mód nem volt gyorsabb ezzel a gumival a bringa, ráfogtam a szélre, viszont, a fékezés 50-60 és felette nem tetszik, nem fog olyat mint egy terep gumival (szerintem az puhább és a rücskök miatt jobban beletapad az aszfaltba), mert azt tapasztaltam, hogy inkább megúszik, a gumi a fékezésnél, pedig nem is fényes aszfalton próbáltam.
Snec
#2839
2015. március 28. 09:51
a v-nek annyi az előnye, hogy könnyebb. Haver sokáig e párti volt, a legjobb Sram v fékje volt, aztán egy új bringát vett, és elégé meg van elégedve vele. Neki Hayes van.

Én 2000 környéke óta használok tárcsát, akkor itthon Magurát tudtam venni, megvolt vagy 5-6 évig, de nem lehet állítani, ezért elég sokat súrolta a tárcsát. Ebbe fáradtam bele. akkor jött az Avid Juicy5. Jó fék, de a hegyen gyakori használat után elfárad, felmelegszik, és ott aztán semmi fékhatás nincs. Betonon, hegyen nem fárasztva jó a fékhatása, csak ne fáradjon el.
Tavaly elkezdte érdeklődni, haver dh-zik, és az xt ajánlotta. Utána is olvastam, csak jót írtak róla. Megvettem, egyből kiderült, hogy jobb, majd jött az alubakos tárcsa hozzá. Maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Snec
#2838
2015. március 28. 09:43
most is golyósak még. De pl- sok Mavic kerék is. Nekem Novatec van úgy 7 éve több mint 20e km-rel, ipari csapággyal és hibátlanul mozognak. Idén vettem egy pár Syncros xr25 kereket, ami ugyanúgy iparis, csak kb. 800grammal könnyebb mint a Novateces, mondjuk hozzá kell tennem, azon big mammuth felni van hátiul. Csak azért cseréltem le, hogy mindkét kerék egyforma legyen, és most jobban is illik a bringához. Nekem bevált az ipari csapágyas agy, utoljára talán 2002-be volt golyós Deore, ott pl. a tengely is elégé elhervadt benne.
PYTHON
#2837
2015. március 28. 09:27
Persze.
Itt most én arra gondolok,hogy pl barátnőm trek bringáját,ami 10éves lehet kb,vettem kb 50e ft-ért használtan.az életbe ilyen megfontolt szettet nem tapasztaltam saját bringán gyáriba.Váltók Xt-k,fékváltókar Lx,ami már nem a kotyogós és állítható húzása van.és bontrager iparis kerekek,és a fék 1.0 avid.ha a fékrendszert kiszámolod,kb 10e-ből kijön már használtan.és az alap tárcsákkal nem hasonlítanám össze.mindent tud,amit tudni kell.teszi a dolgát,adagolható,olcsó,és 10év múlva is működni fog.ha van egy állítható húzásáttételű fékkar,és merev anyagú villák,jó csúszású bovdenek,akkor baromi jó dolgokat el lehet érni v-fékkel.ebben maximálisan egyetértek Yellow-al.
lenko
#2836
2015. március 28. 08:53
Ja egyénként boltba járni vettem ezt a GT-t ami 2km -re van, hogy az autót ne hidegen járassam, és néha betekerni melóba nyáron ami odavissza 18km.
Szerintem erre nem kell jobb, sőt!
lenko
#2835
2015. március 28. 08:45
Már említettem korábban, más topicban semmi nem olyan és már és nem is lesz mint volt 10-15-20 éve. Azért aza 40-45-e kategória enyhe túlzás, csak egy váz ha venni akarsz alaphangon 35-40e, és hol van a többi. Előző biciklim össze volt rakva külön, csak azért jött ki jól, mert használt váz és kerék volt alatta, a többi új, az sem volt olcsó úgy sem. Ha össze akarsz rakni egy biciklit nem úszod meg azt sem, 100e alatt, mondjuk én nekem nem kell már mai fejjel más által összeszart leütött váz, ezért csak az új jön számításba. Ha meg beszarik egy csapágy lehet 3év múlva akkor csere, nagy kaland...
YELLOW
#2834
2015. március 28. 07:28
én nem mondtam, hogy adott esetben egy shimano golyós, kónuszos nem rossz lenne. mellesleg még most is azok. viszont ugyanúgy berágódnak. normálisan beállítani a kónuszt meg sosem tudják, vagy csak kevesen. aztán szorul, vagy kotyog, berágódik. és gondozás igényes. évente legalább zsírozni kell, meg előtte tisztítani. mondom nekem az iparis Sram sosem volt megbontva és mint kés a vajba. bármikor meg tudom mutatni, ennek ha megfogod a tengelyét az elsőnél, semmi darálást, akadást nem érzel. olyan mint amikor a kést a vajba nyomod. az is igaz, hogy a mostani iparis agyak sme bírnak sokszor sokat. lehet nagy márka, Sun Ringle, DH vagy akármi, ugyanúgy kikottyan egy idő után. nem rég láttam egy Sram 9.0 szettet, első hátsó, nem is volt drága. eléggé agyaltam rajta megveszem, aztán egy SS-be is jó lesz. de a linkelt bringáknál, az agy, nem éri el a shimanó leg alapabb színvonalát sem szerintem. Acera, Altus-ra gondolok.

illetve ha veszel egy alap shimano hidrás féket, mondjuk hazsnáltan olyan 15-20 körül első hátsó tárcsák nélkül, de jó állapotút, akkor pl ezek a gagyi villák nem bírják még 160-as tárcsával sem. én inkább ezt az összeget egy iparis szettre költeném.
TaaT
#2833
2015. március 27. 22:35
Egy Sram 9.0 klón Írd be a linkelni kívánt szöveget

"szerintem az ilyen kirándulós fék...."

Pontosan, de itt most nem is a lejtőzős vonalról van szó újonnan bőven 100e ft alatti bringáknál.
PYTHON
#2832
2015. március 27. 22:09
az nekem is rendesen működött,csak szarul fogott,hamar hevült.egy nagyobb fékezésnél elkezdett ilyen idegesítő súrlódó lenni a hangja és gyengült a fékhatás.utána meg azt mondták megégettem a tárcsát
szerintem az ilyen kirándulós fék....
agynál meg érdekes hogy az iparit árulod,nem tudom milyen lehet.
én a fulcrum nem is túl drága kerekeimmel terepgumival legurulom 5kilóval nehezebb haveromat lejtőn,akinek fitness bringája van majdnem versenybringa szerű gumikkal.azóta ő is gondolkodik iparis keréken
TaaT
#2831
2015. március 27. 21:00
Kifogtad rendesen, nekem tökéletesen működik az alap hidrós shimano tárcsafék és a golyós csapágyas alap shimano agyak.
Volt iparis agyam is (eladó), azzal sem volt baj.
PYTHON
#2830
2015. március 27. 20:01
az első idézőjeles állítással addig nem értesz egyet,amíg nem volt ipari csapágyas kerékagyad.én egyetértek vele.barátnőmnek vettem egy bringát használtan,amibe az volt.azóta az én két bringámba is az van.-20-25kg,és lejtőn legurul???elgondolkodtató....
ezt a jó az olcsó tárcsa dolgot én is elhittem sajnos.így majdnem 1évet szenvedtem az alap hidraulikus shimano tárcsákkal.én nagyon tárcsaellenes vagyok,de sajnos nincs a vázon v-fék felfogató.ha tehetném,vennék egy sima komoly nem párhuzamosított avid v-féket egy komoly fékkarral.mondom ezt úgy,hogy egy új shimano xt féket használok icetech-es gyári tárcsáival....egy rakás szar az egész!!!1év alatt kb 5x kellett hozzányúlni.vagy az olaj csurgott rá a betétre,vagy épp most télena betét megitta a párát,és nem akar kimenni belőle és nyikorog.tök jó,hogy van egy közel mill ft-os bringa,és mindenki engem néz,ha használom a fékjét...(illik azért itt megjegyeznem,hogy amikor épp minden klaffol és működik akkor úgy fog,amilyet én más féknél nem tapasztaltam)
TaaT
#2829
2015. március 27. 19:15
"egy jó bringához alapvető az ipari csapágyas kerékagyak"

A shimano régen mindent golyóscsapággyal oldott meg, a Saint-ben és az XTR-ben is. Ma már nem figyelem, de lehet még most is, tehát ez nem lehet kritérium, szerintem.

"a jó tárcsa drága"

Egy belépő katos shimano hidrós tárcsa már vállalható, igaz, egy jó V fék is tudja ugyanezt.

Persze ha minden forintnak megvan a helye akkor nem a tárcsa az első amire költeni kell, enyémen alapból volt, de nem nyúltam hozzá.

Vukyee
#2828
2015. március 27. 17:07
Persze megértem. És adok is a véleményedre mert jobban értesz hozzá. Csak ugye az a gond hogy nem értek hozzá hogy melyik márka minőségi melyik nem. A használttól azért félek mert lehet veszek egyet 60ért amiről kiderül aztán hogy szarabb mint amit újba néztem ki. de legalább az újra van valamiféle garancia
YELLOW
#2827
2015. március 27. 17:00
az a baj, hogy ezek amiket nézték full gagyi cuccokból van összerakva. kb a scapágyak seperc alatt berágódnak. mígy ugyanilyen árban, sokkal jobb felszereltségű hazsnáltat kapsz. ami minőségben jobb. persze a sima kónuszos agyakat karban kell tartani, ezért írtam, hogy az ipari csapágyas megoldás sokkal jobb. aki nem extrémkedik, annak örök élet.
mindegy én csak leírtam a véleményem, nyílván én könnyne beszélek, mert benne vagyok. de számomra azok a bringák, csak felesleges pénzkidobások.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Összesen 3046 találat 153 oldalon