Valahol 1.000 lóerő körül húzódik az a lélektani határ, ami után az ember már kisebb lelkesedéssel kapja fel a fejét az adatokra. A négy számjegyű teljesítmény önmagában sokkal több, amit valaha ki lehet használni közúton, ami felette van, az a tortaszeletnek az a része, amit már nem bírunk megenni: finom meg minden, de már nem kell.

Mindenesetre szép számmal láttunk mostanság ebbe a kategóriába eső építéseket, amik azért megértek egy misét. Gondolhatunk itt a 2.000 ló feletti világrekorder Underground Racing Gallardo-ra és AMS Nissan GT-R-re, vagy a 3.000 lóerős Saleen S7-esre, hogy csak a frissebbeket említsük.

Ezektől a méregdrága gépektől talán annyira nem is meglepő a hatalmas teljesítményadat, azonban ha ezt egy több, mint 20 éves családi Volvo 960 szedán mellett látjuk, na az már biztosan ingerküszöb pozitív kategória.

Ez a svéd majdnem-sleeper Pennsylvaniából származik, jelenlegi tulajdonosa pedig nemrégiben pakolta fel az ebay-re. Az autó érdekessége a motor és a hajtás teljes transzplantációja: egy 9.2 liters (565 CID) nyolchengeres versenyblokkot kapott, melyet a Bugatti Veyronhoz hasonlóan négy turbófeltöltővel, valamint egy 500 lovas nitró rendszerrel hoztak egy motorháztető alá.

A leginkább dragsterekben használatos, végletekig kihegyezett motor az 1 bar-on töltő csigákkal és a nitróval nem kevesebb, mint 2.200 lóerőt teljesít 100-as oktánszámú benzinnel.

A rendelkezésre álló irgalmatlan erő bármely gyorsulási versenyen megállná a helyét, ennek ellenére az autó kifejezetten utcára lett vizsgáztatva. Nincs pl. bukóketrece, vagy fékezőernyője sem, a kivágott motorháztetőn kívül semmi nem árulja el. A középkonzolt leszámítva az utastér is teljesen gyári, világosbarna bőrrel, kívül pedig egy megmosolyogtató krómfelni az összes tuning, még csak leültetve sincs a vas.

Jó kérdés, mi adhatta az apropót egy efféle építésnek, de mondjuk ha a négykompresszoros Ford T-modelnek van értelme, akkor ennek is.

Forrás: eBay & Carscoop