A szolgálati válasz az, hogy igen: elég csak az Audi 4,2 literesével hajtott Bad Rabbitre gondolni, vagy éppen arra a négyesre, amibe egy Gallardo tízhengeres blokkját építették. Ezekhez igazán nem is kell Amerikába menni.

A nagy különbség viszont az, hogy míg ezekben a versenyzésre épített példányokban középmotorként, a hátsó ülések helyére került be a gyárihoz képest legalább dupla hengerszámot szállító erőforrás, addig a nagy vízen túl, Pennsylvania-ban ezt az alkatrészt a Wolfsburgban megálmodott helyre illik szerelni.

E nem mindennapi Golf I GTI tulajdonosa, Connor Hofford ráadásul már a projekt kezdetén sem a jól leragacsolt dragpályákra álmodta meg kedvencét. Az 1984-es évjáratú gép orrába ennek ellenére egy LS V8 aggregátot épített be, a hozzá tartozó váltóval és hajtással együtt. 

Aki egy kicsit is benne van a témában, pontosan tudja, hogy mindez csak leírva ennyire sima ügy. A kasztnit és az alvázat gyakorlatilag egyszerűbb újjáépíteni, mint átalakítani egy ilyen konverzióhoz és akkor még csak a vidám folyamatok egyik buktatójáról beszéltünk a sok közül.

Connor azonban lelkes, huszonéves forma fiatal srác, mindene ez a kis import gép, így rászánta az időt a gondos tervezésre. A végeredmény pedig annyira precízre sikeredett, hogy szinte már elhisszük, hogy a patika motortérből visszanéző rövid nyolchengerest már eredendően erre a szent helyre találták ki.

Az orrhoz hasonlóan a teljes kasztnit és az utasteret is makulátlan állapotra alakították. A gyönyörűen kiglancolt külső szigorúan a kultikus formákat és alkatrészeket hozza, odabent pedig totális letisztultság uralkodik. Az egyedi, piros bukóketrec és a hibátlanul kialakított kardánbox mintha csak gyári elemek lennének, mindezt a piros cérnával varrt sportülések, valamint a GTI négyzetrácsos anyagával megbolondított kárpitok egészítik ki, a teljes tetőtől, a műszerfalon keresztül a váltószoknyáig, vagy a szőnyegekig.

Apropó műszerfal: ez mint olyan, totálisan megszűnt, a helyét egy teliben bőrözött konzol vette át. A vezérlőegységet fent, a napellenző helyén, a kezelőgombokat pedig a kardánbox tetején találjuk.

Mivel az autó csak az idei SEMA Show-ra készült el, Connor még nem mérette le a teljesítményét, de állítása szerint cirka 500-600 lóerőt tud, ami igen kellemesen terelgeti a pillekönnyű bódét. Hogy az erő az aszfalton is maradjon, nem véletlen kerültek fel a hátsó, 15 colos egyedileg gyártott króm BBS-ekre húzott 295/50-es abroncsok sem.

Habár a bukóketreccel és ezekkel a hatalmas gumikkal sokan gyorsulási gépnek nézik, a Golf már a kezdetek-kezdetétől utcai versenyautónak, egyúttal showcarnak épült. Idekint egy ilyen építést simán levizsgáztatnak közútra, így ez az egyes is rendszámos darab, ami igen gyakran utcai használatban is van.

Bele sem merünk gondolni, mit mondanának erre idehaza, a Mozaik utcában...

Tetszett a cikk? Oszd meg Te is facebook oldaladon! Játékunkon egy Ken Block által dedikált, eredeti SEMA Show rendszámot sorsoltunk ki, ha részt vettél, nézd meg Te nyertél-e!
» Részletek itt! «