Lassan már a realitás határait súrolja, hogy mi mindent ki lehet hozni napjaink egyik ikonikus sportautójából, a Nissan GT-R-ből. Újabb rekordok dőltek, az elkövető pedig ezúttal is az AMS Performance!

A Chicago-ban  honos tuning cég gyakorlatilag történelmet ír a típus tuningjával elért eredményekkel. Utoljára tavaly tavasszal hallottunk róluk, amikor az 1,250 keréken mér lóerővel rendelkező, szimplán csak Alpha Omegának becézett koncepciójuk újabb világrekordot zsebelt be, hajszál híján 375 km/órás végsebességgel. Az akkori kiadást persze megelőzték az Alpha sorozat gyengébb, cirka 1500 és 1000 lóerős példányai, ahogyan a jelenlegi is a rekorder GT-R továbbfejlesztéséből született.

Egy év fejlesztés eredményeképp, az Alpha Omega immáron - wait for it - 1.700 lóerő felett van, méghozzá keréken mérve!

Az irgalmatlan teljesítményt brutálisan kihegyezett, 4.0 literre növelt lökettérfogatú turbómotorral érték el, a végeredmény pedig nem más, mint a világ első 7 másodperces Nissan GT-R-je negyedmérföldön!

Persze nem ez az egyetlen rekord, amit sikerült megdönteni, az alábbi adatok önmagukért beszélnek:

  • 1/4 mérföld: 7.894 sec @ 186.14 mph (R35 GT-R világrekord)
  • 1/2 mérföld: 214.04 mph (GT-R világrekord)
  • 60-130 mph: 2.67 sec (általános világrekord)
  • 30-130 mph: 3.63 sec (általános világrekord)
  • 100-150 mph: 2.42 sec (általános világrekord)
  • 0-300 km/óra: 7.98 sec!! (általános világrekord)

Az Omega további különlegessége, hogy aktuális formájában teljesen utcai - és utcai kinézetű - autó is. A versenyzéshez használt fékezőernyő, valamint a 18 colos drag radiál abroncsok gond nélkül eltávolíthatók az autóról, az anyósülés pedig visszarakható a helyére - alig egy óra szerelés elég, hogy a különbség csak a lámpánál tűnjön fel a gyári GT-R-hez képest.

Az alábbi videók a műszereket mutatják az új negyedmérföldes rekord során (erről egy szépen összevágott videót is ígértek napokon belül), valamint egy korábbi félmérföldes futamot, melyen szintén rekordok születtek.