A Peugeot egyik legimpozánsabb tanulmányautója, az Onyx Concept tavaly télen mutatkozott be hivatalosan is a nagyközönségnek. A meglehetősen szokatlan koncepcióból kiderül, hogyan is képzelné a francia gyártó szuper sportautók piacán történő megjelenést.

Persze, ha valaha sor is kerülne ilyesmire, a közeljövőben ez azonban biztosan nem aktuális. Az Onyx Concept mindenesetre igencsak ütősre sikeredett: a szuperszéles (220 cm) futurisztikus forma pillekönnyű karbon kaszni elemekből épül fel, az ajtók bevonata pedig rézből készült.

A mindennel együtt mindössze 1.100 Kg-ot nyomó sportautót egy 3.7 literes V8-as HDi középmotor hajtja, mely 600 lóerő leadására képes. Mindez hatsebességes szekvenciális váltón keresztül jut a hátsó kerekekre, rásegítésként pedig az első tengelyen egy 80 lóerős elektromotor is dolgozik - akár önmagában, ha mondjuk éppen városi használatról van szó.

Odabent rendkívül elegáns, minimalista design uralkodik, szintén a modern formák jegyében, mart alumínium, karbon és az újrahasznosítás egyik csúcsát jelentő újságpapír-fa borításokkal. Külön ülések gyakorlatilag nincsenek is, a beltér kialakítása integráltan magában hordozza őket. A műszereket egyetlen kijelzőre szorították a kormány mögött, hasonlóan a visszapillantó tükör is digitálisan működik.

A Peugeot Anglia legnagyobb autós eseményére, az évenként megrendezésre kerülő Goodwood fesztiválra is elviszi az autót, ahol nem csak statikusan állapotában lesz megtekinthető. Az Onyx Concept is indul a fesztivál legendás Hill Climb megmérettetésén a szuper sportautók között, egy szerencsés rajongó pedig helyet is foglalhat majd a jobb egyben a csapatás során.