Legendás versenygépnek, a BMW Motorsport első túraautójának állított emléket a gyár a hétvégi Concorso d'Eleganza Villa d'Este keretei közt bemutatott régi-új koncepciójával.

A 3.0 CSL Hommage az 1972-ben, ugyanezen a néven futó szuperszéles E9-es modern kori reinkarnációjának szánták. Jól eltalált, az ősi modellre hajazó elemekből és hangulatból nincs is hiány, de azért be kell látni, van, ahol rendesen túltolták a dolgot a BMW designerei.

Az agresszív szélesítésekkel, a korabeli cápához hasonló szögletes szárnyakkal, valamint diffúzorral operáló kasztni elemei többnyire karbonból készültek, az i8-asból adaptált fényszóróknál pedig csak a hátsó, hihetetlenül ötletesen megrajzolt - szintén ledes - lámpák az ütősebbek. Felnik terén trendi, konkáv garnitúra került az autó alá, 21 colos méretben, a jobb oldali küszöbnél kivezetett kipufogó pedig csak a hab a tortán.

A CSL egyébként a Coupé Sport Leichtbau, azaz a "könnyű sportkupé" rövidítését takarja, ami a tanulmány esetén hatványozottan érvényesül is, hiszen cirka 200 Kg-al könnyebb az eredeti 3.0 CSL-nél.

Odabent hatpontos övekkel szerelt, a külső lime-színével harmonizáló cérnával varrt sportülések, koncepciósra vett sportkormány, továbbá letisztult műszerfal és pedálsor került.

A koncepcióban egy elektromos hajtással megtámogatott soros, hathengeres benzinmotor dolgozik majd, ha a 3.0 CSL valaha gyártásba kerül. Az M1 Hommage koncepcióhoz hasonlóan valószínűleg ettől sem igen kell tartani, habár ha abból indulunk ki, hogy az i8 is számos megoldását örökölte a korábbi tanulmánynak, bőven ad alapot a találgatásra.