Mazda RX-8 Motorsport koncepció
A Mazda ausztrál leányvállalata egy igen extrém koncepcióval állt elő a 2004-es Sydney-i Motor Show-ra: az alany nem más mint egy turbófeltöltővel szerelt RX-8-as, mely mind technikailag mind optikailag felteszi a pontot az i-re.
Az RX-8 Motorsport koncepció agresszív megjelenéséért a Mazdaspeed által újraszabott alkatrészek a felelősek: az integrált első légterelő kötény, a hatalmas légbeömlő, a motor hűtéséért felelős bevágások a motorháztetőn, valamint a hátsó állítható szárny rögtön megadják a kellő alaphangot, mindez kombinálva a metálvörös (Velocity Red) fényezéssel és a körbefutó fehér „GT” csíkozással már vérbeli sportautó feelinget kölcsönöz a gépnek. Az autó hátsó fertályát egy középen elhelyezkedő bónusz féklámpa hívatott még agresszívebbé tenni, elől pedig sötétített lámpabúrák gondoskodnak a megfelelően sportos megjelenésről.
A vizuális összkép a fehérre fújt 19x8” könnyűfém felnikkel válik teljessé, melyeken elől 235/35-ös, hátul pedig - a jobb tapadás érdekében - 255/35-ös gumik feszülnek. Maga a futómű sem maradt meg gyári állapotában: kőkemény Eibach sportrugók, és közel 2 cm-es ültetés gondoskodik a kanyarokban is megfelelő úttartásról, az átdolgozott futómű beállítások pedig könnyebb, pontosabb kormányzást tesznek lehetővé a legkeményebb versenypályákon is. A megállásról átdolgozott fékrendszer gondoskodik, mely elsősorban az Alcon 335 mm-es hűtött és barázdált féktárcsáiban realizálódik.
A lényeget azonban a motorháztető alatt találjuk: az RX-8 Motorsport koncepció szívét egy vízhűtéses, 0.5 bar-on operáló Garrett turbófeltöltővel szerelt motor alkotja. Ezzel a módosítással - valamint természetesen az átprogramozott vezérléssel - több mint 50%-al sikerült túlszárnyalni a széria RX-8-asok teljesítményét, a nyomaték pedig közel 65%-os növekedést mutat. A nyers adatok igen meggyőzőek: 362 lóerő és 350 Nm nyomaték, 9000 rpm maximális fordulatszámmal párosulva.
A kipufogó oldalon egy nagyobb átmérőjű, nyitott rendszer dolgozik egy új fejlesztésű sport dobbal, mely a zavartalan gázáramlás mellett tekintélyes hangot is kölcsönöz a kis erőgépnek.
A Mazda RX-8 Motorsport koncepció az ausztrál gyártó első „extrém” autója, a kifejlesztése - az összehangolt munkának köszönhetően - mindössze néhány hónapot vett igénybe.
X
Jelenleg ezt olvasod: Mazda RX-8 Motorsport koncepció
Hagyd már ezt a 1,3-as, és 200++ LE! Hú, ez most nagyszerű? Vedd már észre, hogy nem hasonlíthatod össze a Wankelt az Ottoval köbcenti szerint! Okés? Semmi köze ennek a vankelnek akármelyik tuningolt otto 1,3-ashoz!
A másik, ami nekem nagyon nem tetszik, az a másik - akár ismeretlen személy - zsebében való túrkálás.
Nem tökmind1, hogy mennyibe került az autó? Én sohasem aszerint néztem egy autót, hogy presztízs, ár, vagy bánomisén milyen szempont szerint!
Csak és kizárólag műszaki oldalról közelítettem meg a dolgot! Szarok én rá, hogy mennyi pénze kéne hogy legyen annak, aki ilyet vesz! Szarok én rá, hogy lessze-e pénze arra, hogy tankoljon bele!
DE nem szarnék arra sohasem, bármilyen körülmény mellett sem, hogy mennyit eszik a gépem! Ha én nyertem meg volna a Lottó 5öst, akkor is érdekelne, és nem azért, mert szarrágó volnék (márpedig nem vagyok az), hanem mert műszakilag nem jó, ha sokat fogyaszt a gép!
(Már leírtam részletesen, hogy miért)
Kicsi motor a Wankel, ez tény és való, hogy előnyössé tenné a sportkocsi építésére, DE ennek ellenére még mindig nehéz, azaz a Renesis motor már 30%-al könnyebb, mint az elődje, de még mindig 125kg!
Hasonlítsd össze egy Honda S2000-el! Az már reálisabb! Nagyjából egyforma súly, majdnem egyforma teljesítmény, frontmotor, RWD.
A Honda bármikor lelépi az RX-8-at!
(Nem vagyok Honda fan! Meg Mazda fan sem!)
Csak a külömbség, hogy a dugattyús moci még mindig fölényes a Wankellel szemben. Bár csak ne így volna! Hidd el, én is örülnék neki, és talán az én autómba is egyszer majd egy Wankel vigyorogna! Azt legalább bele tudnám építeni! De jelenlegi állás szerint egy kínlódás lenne az örökös tankolás, mivel 34literes a tankom! Meg nem akarom annyira az olajtársaságokat finanszírozni. Jelenleg gyorsabb gépem van, mint az RX8, és feleannyit fogyaszt! (Vagy még annyit se!)
Ja, és hogy a cikkhez is visszatérjünk:
Van supercharged S2000 is, asszem már hallottam róla! Na az is lelépi ezt a társát!
Én nem szerelemből vélekedem így, engem csak a száraz tények érdekelnek, a műszaki tartalom, a bekerülési összeg, az üzemeltetési összeg, azaz minden részlet! Útálom a félmegoldásokat!