A Honda szépen csepegteti az információkat a legújabb Type-R kapcsán, habár a legfrissebb sportverzió piacra kerüléséhez még cirka két évet biztosan várni kell. A végleges formáról is csak annyit tudhattunk, amit a rejtőszínben készült kémfotók elárultak, de persze nem mindenki volt ennyire türelmes.

Közéjük tartozik a brit ATC Design egyszemélyes virtuál-tuner stúdiója is, mely a fekete-fehérrel mintákkal összeragasztgatott prototípus kémfotói alapján elkészítette az egyszínű változatot is. Így egy fokkal pontosabb képet kapunk, hogyan is fog mutatni a jövő R-típusú rakétája.

Az új Civicre szerelt légterelő szett még agresszívebb kiállást ad a gépnek ebben a formában. Mindez pedig indokolt is, hiszen a 2015-re datált sportverzió 2.0 literes turbómotorja legalább 280 lóerőt teljesít, a végső cél pedig nem kisebb, mint a piac leggyorsabb fronthajtású gyári autójának járó cím megszerzése.

Mindennek bizonyítására, az új Civic Type R fejlesztésében nagy szerepet játszik majd a Nürburgring, hiszen a Hondánál célkitűzés, hogy a tömeggyártásra szánt elsőkerék-meghajtású modellel megdöntsék a Renault sportrészlege, a Renaultsport Technologies által készített Renaultsport Mégane 265 által felállított 8 perc 7.97 másodperces köridőt.

Az eredeti - fekete-fehér -  kémfotók egyébként szintén a pályán történt tesztelés során készültek, melyről egy hatásvadász videót is közzétett a gyár. A filmben egy neves olasz WTCC versenyző (az 51 éves Gabriele Tarquini, 2013-tól a Honda pilótája) hajtja a technikát, pont úgy, ahogy ezt elvárjuk tőle.

A formabontó külalak minden bizonnyal kap majd hideget és meleget is a rajongóktól, de ettől függetlenül a Honda S2000 feltételezett utódjáról szóló hírek után kész felüdülés ilyesmit látni.