Audi RS5 TDI Concept
Két feltöltővel és alacsony fogyasztással
Aki emlékszik még tavalyról a szezonvég egyik legjobb autós reklámjára, azt nem fogja meglepetésként érni az Audi nagy új koncepciójának bejelentése. Igen, ez egy RS5, amit gázolaj hajt.
A formával első olvasatra nehezen összeegyeztethető turbódízel erőforrás már meg is valósult, méghozzá a már piacon lévő 3.0 literes V6 TDI felhúzott változataként. Az RS5 TDI 385 lóerőt és 750 Nm nyomatékot szabadít a hajtásláncra, mely 4.0 másodperces 100-as sprint és 280 km/órás végsebesség mellékhatásokkal is jár.
Mindemellett pedig a fogyasztás is baráti szinten maradt, a hivatalos közlemény szerint mindössze 5.0 literes kombinált eredmény várható 100 km-en. A blokk a csiga mellett az alacsonyabb fordulatszám-tartományra egy elektromos kompresszort is kap, amivel a remények szerint minimálisra csökkenthetik a turbólyukat.
Az RS5 TDI Leipzigben mutatkozik majd be, az Auto Mobil International (AMI) kiállítás keretei közt, május 31. és június 8. között.
Gondoltam nem olyan hangja lesz,mint egy gyárinak!
De csak 0,2sec-el jobb a TDi a SZÍVÓ ellen 100-ig!(azt hittem az új RS5 is 4.0 V8 biturbo)
Ha ebbe is a biturbo lenne,akkor szerintetek mennyi lenne 0-100 neki 1686kg-al??Mert 3,5sec az RS6 2010kg-al!!!
És azt sem értem, hogy itt már nem azt kell nézni hanem,hogy mennyit megy 1/4mile meg mennyi idő alatt van 200-on!
De ez az RS Tdi 750Nm VS RS V8T 700Nm még mindig a benzin az erősebb! Egy 350kg-al nehezebb autót 0,5sec-el hamarabb repit 100-ra! Fönt meg már egyértelműen nő a különbség!