A McLaren fő dizájnere, Frank Stephenson egy interjúban árult el pár technikai adatot a jövőbeni P13-ról, melyek alapján úgy tűnik, hogy az üdvöskét a brit márka új belépőmodelljének szánják. A szigetországi sportkocsigyártó nem titkoltan a Porsche 911 legfőbb riválisaként kívánja csatasorba állítani az jövendőbeli modellt.

A P13 ugyanazt a 3.8 literes ikerturbós V8-as motort kapja majd meg, mint az MP4-12C, bár lóerőben gyengébb lesz az utóbbinál, mivel "csak" 444 paci fog dübörögni a motorháztető alatt, szemben a 12C 625 telivérből álló ménesével.

Annak ellenére, hogy a P13 belépő szintű modellként funkcionál majd, a formaterv a MCLaren zászlóshajójának számító P1-re hajaz. Stephenson szerint a P13 kisebb lesz a P1-nél, ami kevesebb össztömeget és komoly menetteljesítményt is feltételez. A súlycsökkentés jegyében a testvérmodellekhez hasonlóan a P13 is szénszálas MonoCell karosszériát kap majd, az alapára pedig 120 ezer font - azaz cirka 43 millió forint körül - lesz majd.

Jelenleg a P13 is csak egy kódnév, a végleges elnevezés egyelőre még nem ismert, annyit azonban tudni lehet, hogy a hivatalos bemutatkozása a jövő szeptemberi Párizsi Autószalonon lesz majd. A kereskedésekbe várhatóan 2015 során kerülhet majd a britek újdonsága, 2016-ra pedig már a nyitott tetejű Spyder is megérkezhet.

A cikkben szereplő fotók csak illusztrációk a P13-ról, hivatalos grafikák még nem állnak rendelkezésre.