A hírek szerint a McLaren P1 nemrégiben 6 perc és 47 másodperces köridőt futott a híres nürnburgringi versenypályán. Ha mindez igaz, a szigetországi hiperautó nem csak 10 másodperccel előzi meg a Porsche 918 Spyder-t, de 1 szekundumot verl a 2009 óta rekorder Radical SR8 LM-re is.

A McLaren 7 perc alatti köridőt megcélzó kísérlete egyszer már meghiúsult, most azonban ha lehet hinni a pletykáknak, sikerült elérni a kitűzött célt. Ron Dennis, a McLaren vezérigazgatója már a P1 debütálásakor, azaz az idei Genfi Autószalonon állította, hogy a modell képes kevesebb, mint 7 perc alatt körbeérni a Nürnburgringen, ám erre eddig bizonyíték nem állt rendelkezésre.

Amint az első tulajdonos átvette a McLaren P1-esét, a gyár közzétette az új modell műszaki adatait, melyek nagyon durva menetteljesítményeket sejtetnek.

A P1-nek mindössze 2,8 másodperc kell, hogy százra gyorsuljon, a 200 km/h-s sebességet elképesztő 6,8 másodperc alatt éri el, a 300 km/h-hoz pedig mindössze 16,5 szekundum szükséges, amely 5,5 másodperccel jobb, mint a legendás McLaren F1 eredménye. Ezek alapján a kocsiban utazók körülbelül úgy érezhetik magukat, mintha az a Nemzetközi Űrállomásra lőnék ki őket egy rakétasilóról.

A McLaren P1 karbonszálas műanyagból készült motorházteteje alatt megbúvó két erőforrás együttes teljesítménye brutális 903 lóerő, mindezt egy 3.8 literes ikerturbós v8-as benzinmotor és egy könnyű elektromotor adja össze.

Az elképesztő gyorsulás az azonnali nyomatékot biztosító elektromos erőforrásnak és a turbórendszernek köszönhető. A P1 végsebességét az elektronika 350 km/h-nál határozza meg.