Tuning World Bodensee 2008 - 3. rész
A pénteki napunk jó része a Tuning World Bodensee legérdekesebb, A3 csarnokának körbejárásával telt el. A régió elitjét jelentő csúcs tuning vasak okozta sokkot a legnagyobb céges csarnokban, az A1-ben hevertük ki, ami viszont idén valamivel kevesebbet nyújtott, mint 2007-ben.
Halle A3
Vitathatatlanul a kiállítás legdurvább csarnoka az A3: a legkomolyabb autók legtöbbje mellett általában hosszú perceket időz az ember, és még így sem fedez fel minden apró részletet: a legextrémebb átalakítások, airbrush, polírozás, aranyozás a legkülönbözőbb helyeken, tükörfényesre polírozott komplett futóművek, motorterek, kipufogók, mindez laboratóriumi tisztaság mellett, a legkülönbözőbb módokon tálalva. A fullos multimédia installációk és a szebbnél szebben kárpitozott komplett utasterek pedig már szinte alapnak számítanak. Az A3 mindig tömve van emberekkel, és ez nem véletlen: szinte mindegyik bemutatott vas egy külön világ, külön érdekes történet, amit nem elég csak az egyik oldaláról ismerni.
Ha bármelyik autót is ki kellene emelni az A3 felhozatalából, nagyon nehéz lenne objektíven ítélkezni, így csak a két kedvencemet említem meg: az egyik a számos arany bevonattal és kiegészítővel felszerelt vajszínű Volkswagen Polo, másik pedig egy arany-fehér fényezéssel és airbrush-okkal, valamint ehhez harmonizáló bőrözéssel ellátott Passat. Mindkét autó hihetetlen harmóniát sugárzik magából, viszont ilyen felhozatal mellett, ebben a csarnokban ez is csak két autó a sok közül. Így talán az sem meglepő, hogy csak itt több képünk készült, mint a csütörtöki 3 csarnokban összesen...
Hasonlóan a tavalyi Go for Gold szépségversenyhez, idén ebbe a csarnokba a Vilkinson hozta el saját szépségversenye döntős autóit, melyre a helyszínen szavazni is lehetett. Közben persze folyt nagyban a promóció, mikor legutóbb arra jártam, a színpadukon éppen egy lány lábát borotválták az új pengével. No comment :)
Halle A1
Utunk ezután a legnagyobb céges csarnokba, az A1-be vezetett, ami viszont a tavalyi után kis csalódást okozott. Mind kiállítók, mind autók terén kevesebbet nyújtott a 2007-es szintnél, a legnagyobb nevek, mint a Hamann, a Brabus, Lorinser, vagy éppen a Startech, stand szintjén idén vagy távol maradtak, vagy a még fel nem derített B-s területeken vannak – erre mondjuk elég kicsi az esély. A tavaly több száz négyzetmétert elfoglaló Hamann egy-két autóját elszórva lehetett felfedezni valamely partnercég sandján, ugyanígy pl. a Brabus – és vele együtt sok más nagy név – a Tune it Safe! standján jelent meg egy-egy autó erejéig.
Panaszra azonban így sem lehetett okunk, hiszen rengeteg komoly stand és látnivaló fogadott minket így is. A fő exkluzivitást a már jó előre beharangozott Rinspeed búvárautó jelentette, de nagyon szép körítéssel és autókkal érkezett az SKN1, az Abt Sportsline és a Yokohama Motorsports is. Az igazi csemege számomra azonban a Cobra standján volt kiállítva: először találkoztam élőben az új Skyline R35 GT-R-rel, melyhez a cég – több más között - már most kétlépcsős motortuning programot kínál, mellyel akár 620 lóerőig húzhatjuk fel az Európában még nem is kapható Nissant.
Idén láthatóan általános divatszín a fehér és a fekete, és ezek kombinációja, az A1 autóinak 90%-a ezekben az árnyalatokban pompázott. Nagyon sok matt fényezést, valamint matt, vagy karbon fóliázás is megfigyelhető volt a demóautókon, a legérdekesebbet azonban a JE Design Leon Cupráján találtuk. Ez nem csak karbon mintázatú volt, de a bevonat a minta szerint textuúált is, az egésznek olyan a tapintása, mintha a teljes kaszni műanyagból készült volna.
Az O.Z. volt talán aki egyáltalán nem aprózta el a megjelenést idén: standján a Hamann Black Miracle mellett a geigercars.de, ugyanolyan matt fóliával bevont kompresszoros Corvette-jét állította ki, stílszerűen mindkét oldalon más-más, de az autók karakteréhez nagyon is passzoló felni garnitúrákkal. A teljesség kedvéért volt azért még pár tuningolt R8-as, egy rahedli Smart, és tényleg sok igényes és komoly gép, melyeket eddig leginkább csak sajtóanyagok képeiből ismerhettünk. Nagyon nagy élmény ezeket az autókat élőben látni, viszont a tavalyi szinthez képest ez most tényleg kevesebb. Bízunk benne, hogy a többi céges csarnok kellően kárpótol majd bennünket!
Folytatása következik!
X
Jelenleg ezt olvasod: Tuning World Bodensee 2008 - 3. rész