Az O.Z. n�vr�l m�r csak nagyon keveseknek jut esz�be Dorotthy, vagy a Keleti Boszorka. E k�t bet� ann�l ink�bb f�mjelzi az egyik legismertebb k�nny�f�m felni gy�rt� c�get, melynek neve egyet jelent a min�s�ggel.

Az O.Z t�rt�nete 1971-ben kezd�d�tt: az aut�k �s motorok ir�nti megsz�llotts�g�b�l Lilvano Oselladore �s Pietro Zen (nev�kb�l ered az O.Z. elnevez�s) megalkott�k els� felni garnit�r�jukat egy kis D�l-Olaszorsz�gi v�rosban, Lan Martino Di Lupari-ban. Ezt egy Mini Cooperre szerelt�k fel, ami azt�n kisebb rally bajnoks�gokat nyert meg - ez volt az O.Z. els� kih�v�sa.

Maga a c�g 1978-ban alakult meg, majd rohamos fejl�d�snek indult. 1984-ben a versenyr�szleg beind�t�s�val az O.Z. bet�rt a Forma1-es piacra, a felniket pedig els�k�nt Patrese �s Cheever F1-es Alfa Romeoira szerelt�k fel. Napjainkban a BMW, a Williams �s a McLaren aut�ira gy�rtanak ker�kt�rcs�kat. 1987-ben hozt�k l�tre az �n. „Racing Wheels” d�jat, azzal a c�llal, hogy tehets�gekre tal�ljanak az aut�versenyz�s vil�g�ban. 1988-ban Gordon Muray, 1990-ben Carlos Sainz, 1991-ben Michael Shumaher, 1994-ben Jacques Villeneuve, 1996-ban pedig Frank Williams nyerte meg ezt a d�jat.

Az igazi nagy sikert a c�g 1990-ben �rte el, amikor is Carlos Sainz a Rally vil�gbajnoks�g gy�ztese lett, az O.Z. felnijeivel felszerelt Toyota Celic�val. K�s�bb ezt 1992-ben is megism�telte.

Az O.Z. vil�gszerte elismert, ezt bizony�tja, hogy Jap�nban, az USA-ban, N�metorsz�gban, Franciaorsz�gban �s a Skandin�v orsz�gokban is gy�rtanak, viszontelad�i h�l�zatuk pedig az eg�sz vil�gra kiterjedt. 1994 �ta saj�t diz�jn centerrel rendelkeznek. Az O.Z. volt az els� olasz c�g, aki megkapta az ISO 9001 min�s�t�st az �sszes term�k�re.

1999-ben a motorsport vil�g�ba is bet�rtek, �s leszerz�dtek az Aprillia-val, ami miatt egy teljesen �j projektbe kezdtek. Ennek eredm�nyek�ppen ker�ltek fel kov�csolt aluminium felnik az 1000-res Aprillia RSV R-ekre. Az OZ ezen k�v�l gy�rt a Cart. Indianapolis 500 m�rf�ldes, La Mans 24 �r�s �s az F3000-res versenyaut�kra is. 2000 �s 2003 k�z�tt ism�t a Rally vil�g�ban taroltak az O.Z. felnis aut�k: 2000-ben a Peugeot 206-os WRC-k, 2001-ben a Peugeot mellett a Subaru is az �lvonalba ker�lt, Richard Burns-sel.

A versenyeken szerzett tapasztalatoknak k�sz�nhet�en b�rki, aki O.Z. felnit vesz, cs�cs min�s�get kap mind utcai, mind verseny aut�j�ra. Egy�ni diz�jnjukkal �s szak�rtelm�kkel t�k�letes aluminium felniket gy�rtanak. Term�kpalett�juk a szimpl�n aluminiumb�l k�sz�l� "monobloc", �s a k�t vagy h�rom r�szb�l �ll� t�rcs�kb�l �ll �ssze, melyeket extra k�nny� tit�n szegecsekkel fogatnak �ssze. A felnik fest�se legal�bb 3 r�tegb�l �ll �ssze, sz�npalett�jukat pedig egy egyedileg kifejlesztett sz�nnel, az �n "Race Silver-rel" (verseny ez�st) tett�k teljesen exkluz�vv�. Ennek a t�k�letess�gnek k�sz�nhet�en sz�mos komoly c�gnek megnyert�k a bizalm�t, pl: AMG, Aston Martin, Bently, Bertone, BMW, Callaway, Carlsson, Hammann, Hartge, Lamborghini, Lotus, Mclaren, RennTech, Shnitzer, Strosek, Williams �s sokan m�sok.

Az O.Z. felniket n�gy nagy csoportra oszthatjuk sz�t: Racing, Prestige, Classic �s All-Terrain. A Racing, Classic, �s a Prestige felnik k�z�tt 14”-t�l ak�r 20” v�logathatunk a k�l�nb�z� t�pusokb�l. Az All-Terrain kollekci� viszont m�r a terepj�r�k� ez�rt itt a v�laszt�k 17”-t�l eg�szen 24”-ig terjed.

Az O.Z. neve egybeolvadt a min�s�ggel - a nagy v�laszt�kban megtal�lhat� szebbn�l-szebb garnit�ra-csal�dok k�z�tt m�g a v�laszt�s sem egyszer� dolog. Term�szetesen mindezt kem�nyen meg is kell fizetni, de f�lreny�lni enn�l a m�rk�n�l biztos nem tudunk.