NKH vizsga (átépítési engedély)
aktuális téma
Jó hír a tuningosoknak.
Rossz hír a tuningosoknak cikk folytatása.
http://www.ozewatuning.extra.hu
a teljes cikk itt olvasható:
http://www.kziweb.hu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50
Kérdésekkel ide:
NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága Közúti Jármű Hatósági Főosztály, Műszaki Engedélyezési Osztály
1082 Budapest, Baross u. 76.
- A sok hülye kérdés miatt az elérhetőség törölve.
Előbb vagyétek a fáradságot és olvassatok utánna, mielőtt ide fordultok. ez legyen a legutolsó!!! - mielőtt mindenre azt a választ adják hogy nem lehet!!!
Független bevizsgáló állomás:
JÁFI-AUTÓKUT Mérnöki Kft.
Jármű átalakításának engedélyezése:
http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/5/9/lang,hu/
http://web2.nkh.gov.hu/fovfel/szakter/gepjarmu/kozjarm/atalakosszeep
KÖHÉM rendelet:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
A topic a tuning-ok dokumentálásának és hivatalossá tételének tárgyalására jött létre, kérjük az illegális megoldások tárgyalásának mellőzését!!!
Minden átalakítás pénzbe kerül!!! és nem csak az alkatrész árába. Egyes dolgok lepapírozása annyiba kerül mint maga az átépítés. Az extrémebb motor, és karosszéria változtatások akár ~500e-tól is kezdődhet a terveztetés miatt.
- tehát tedd fel magadnak az első kérdést, ami a legfontosabb: - mennyi pénzed is van, hogy hivatalosan átalakíthass???
- ha nem kellő mennyiségű, akkor ne is kérdezz itt feleslegesen, mert csak a kommenteket növeljük. : davidsz
Rossz hír a tuningosoknak cikk folytatása.
http://www.ozewatuning.extra.hu
a teljes cikk itt olvasható:
http://www.kziweb.hu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50
Kérdésekkel ide:
NKH Kiemelt Ügyek Igazgatósága Közúti Jármű Hatósági Főosztály, Műszaki Engedélyezési Osztály
1082 Budapest, Baross u. 76.
- A sok hülye kérdés miatt az elérhetőség törölve.
Előbb vagyétek a fáradságot és olvassatok utánna, mielőtt ide fordultok. ez legyen a legutolsó!!! - mielőtt mindenre azt a választ adják hogy nem lehet!!!
Független bevizsgáló állomás:
JÁFI-AUTÓKUT Mérnöki Kft.
Jármű átalakításának engedélyezése:
http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/5/9/lang,hu/
http://web2.nkh.gov.hu/fovfel/szakter/gepjarmu/kozjarm/atalakosszeep
KÖHÉM rendelet:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
A topic a tuning-ok dokumentálásának és hivatalossá tételének tárgyalására jött létre, kérjük az illegális megoldások tárgyalásának mellőzését!!!
Minden átalakítás pénzbe kerül!!! és nem csak az alkatrész árába. Egyes dolgok lepapírozása annyiba kerül mint maga az átépítés. Az extrémebb motor, és karosszéria változtatások akár ~500e-tól is kezdődhet a terveztetés miatt.
- tehát tedd fel magadnak az első kérdést, ami a legfontosabb: - mennyi pénzed is van, hogy hivatalosan átalakíthass???
- ha nem kellő mennyiségű, akkor ne is kérdezz itt feleslegesen, mert csak a kommenteket növeljük. : davidsz
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Szatyi
#2065
2009. december 12. 18:54
Előbb irok ,aztán olvasok
Szatyi
#2064
2009. december 12. 18:53
Pedíg kell ,erről Viliborát is megkérdezheted .Neki is hasonló volt az eljárás
ezaz! pont ezert hoztam fel az elejen az angol mot-ot... igy kellene mukodnie... ugyanez van japanban csak durvabb szinten :)
Nem mondtam hogy nincs, csak dolhai által leírt úton nem kell végig szenvedned magad.
Mennyibe került az egész autó lepapirozása ha nem titok?
Azért a 200eFt-os napidíj egy elég nagy vicc. Én is mérnök vagyok nekem a mérnökkamara által meghatározott napidíjam 80eFt....na ezt még soha sehol nem fizették ki, sőt.....
Azért a 200eFt-os napidíj egy elég nagy vicc. Én is mérnök vagyok nekem a mérnökkamara által meghatározott napidíjam 80eFt....na ezt még soha sehol nem fizették ki, sőt.....
Szatyi
#2060
2009. december 12. 18:49
Nálunk is van szabálykönyv
Na meg az is szomorú, hogy itthon ahelyett hogy normális keretek közé terljék a tuningot inkább ellehetetlenítik az egészet. Angliában teljesen egyedileg épített autókat is le lehet vizsgáztatni, csak van egy szabálykönyv amiben az ott leírtaknak meg kell felelnie az autónak. Ha minden ok már kapja is a rendszámot....
ezt amit irsz kozpontilag a gyarto intezi japanban...kihoz egy alkatreszt...azt bevizsgaltatja, stb... hamegkapja az engedelyt >> street legalkent arulja... ergo fel lehet tenni az autora....
Ez igy normalis...es nem ugy, ahogy itt nalunk megy.
masik, ha egy gyarto megkapja az engedelyt az adott alkatreszre, akkor itthon miert kell szopatni ugyanazzal az alkatreszzel?! :)
Ez igy normalis...es nem ugy, ahogy itt nalunk megy.
masik, ha egy gyarto megkapja az engedelyt az adott alkatreszre, akkor itthon miert kell szopatni ugyanazzal az alkatreszzel?! :)
szerintem nálunk nem a vizsgáztatókkal van baj, vagyis nem velük van a legnagyobb baj.. hanem a Vér Istvánokkal
pontosan!! pont ez a lenyeg,h ott akik vizsgaztatnak, azok ertenek hozza es el tudjak donteni,h mit szabad es mit nem....nalunk ez hianyzik!
ennyi, változtatni lehet, csak meg kell mutatni az NKH-nak, és kérni egy nyilatkozatot, hogy az adott módostás átalakitási engedély mentes. Nekem nem adtak ilyet, mondjuk az átalaktás mértéke azért indokolja is. Innentől fogva átalakítási engedély köteles, ami 12000 Ft illeték, és indul a szopatás. Minden módosított alkatrészről hitelt érdemlően kell bizonyítanod, hogy a jármu közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja. A dokumentációt mérnöki kamaratagnak kell készíteni, vagy ellenjegyezni, akiknek a törvényileg meghatározott minimális napidíjuk kb 200e Ft, és egy ellenjegyzés is 1-2 nap. Minden uj elemen legyen E jelzés, amin nincs, arrol legyen mubizonylat. Utána kell egy szakvélemény a kész autóról egy akkreditált (TUV Nord vagy Autokut) kutató laboratóriumtól, hogy javasolják a jármu forgalomba helyezezését. Ha nem kell semmi spéci vizsgálat, ez 80-100 Ft. Ezen kivul még pár dologba belekötnek, amit hiánypotlással orvosolhatsz: pl német TÜV papir leforditása, nekem az uj lámpák optikai tengelyének elhelyezkedéséről muszaki rajz, esetleg gyalogosvédelem, szilárdságtani számitások, és kb 4 ilyen oda vissza levelezés után mehet az autó a szigoritott muszakira. Ha ott minde OK, akkor bekerul az atalakitas a forgalmiba, es legalis a gep. Itt 10-15 ezerrel többet fizetsz mint egy sima muszaki a dokumentacio miatt. Igy megy kenopenz nelkul. Legalabbis nekem igy volt. A vicc, hogy az NKH nem sokat lat ebbol anyagilag. A fuggetlen mernokok, kutatoallomasok annal inkabb..
persze!
van egy nyilvantartas,h mit lehet utcara, mit nem...vizsgan megnezik a beszerelest > ha minden megfelel, akkor engedik.... az engedelyezest a gyarto(!) intezni...hiszen ez neki plussz bevetelet jelent.
van egy nyilvantartas,h mit lehet utcara, mit nem...vizsgan megnezik a beszerelest > ha minden megfelel, akkor engedik.... az engedelyezest a gyarto(!) intezni...hiszen ez neki plussz bevetelet jelent.
Szatyi
#2052
2009. december 12. 18:37
Meg gondolom nem a fusimisi kendácsolja a sufniban az üvegszálas retteneteket amit facsavarral tajkolnak a kocsira
minden engedélyel volt és nem a teszkóbol származott
Szatyi
#2050
2009. december 12. 18:34
De gondolom ott is el kell vinni az autót műszaki ellenörzésre ahol megnézik mi ,hogyan van összeépítve és csak azután kap rendszámot meg forgalmit
de vagy fullra nem ertettek hozza es azert ment at...vagy nem "utcarol beesett" ember voltal ott.... sztem :)
pontosan! ott legalabb van valodi autoskultura (tuning) ....ott tenyleg tuningolnak, atalakitanak (biztonsaggal) es nem merul ki abban a tuning,h leveszik a jeleket, kilincseket, zarakat az autoikrol
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
ha egy brutal nagy szarnyat vki facsavarral szerel fel...persze,h nem szabad engedni...OK, de ha vmi meretezve van, akkor azt miert nem!? :(