A turbómotorok jól reagálnak - általában - a szoftveres tuningra. Kipróbáltuk, hogy vajon így van-e egy negyedmillió kilométeren túl lévő Passattal is. Bővebben
Minden szoftvert az O.CT Tuning svájci központjában padon, rengeteg teszttel fejlesztettek ki. Nagyon szigorú TÜV minősítéssel rendelkezik. A gyári szoftver minden esetben svájcba kerül kiküldésre ahol alvázszám, motorszám alapján archiválják. Majd a svájci mérnök a tuning programot vissza küldi. Itt egy videó erről a O.CT Ipro technológiáról.
teljes mértékben egyet értek veled, mindössze azt kifogásoltam, hogy általában magát a szoftver átírását szokták megjelölni az árban, de igazából ennek akkor látom értelmét, hogy miből, mennyi lett, milyen az a nyomaték görbe, stb... Persze, hogy van chip és chip között is difi, ezt én aláírom. Egyébként azt tudja valaki, hogy egységes ez a rendszer, tehát minden adat ehhez a külföldi csoporthoz fut be feldolgozásra? Vagy esetleg ez úgy is működik, hogy az adott típushoz van 1 db módosított szoftver és mindenre ezt húzzák? Mert ha az előző az alkalmazott módszer, akkor lényegében mindegy, ki, hova viszi az autót, úgy is azon emberen múlik, aki a kábel végén ül, kapja és feldolgozás után módosítja az értékeket!?
Ez így van, de azt is meg kell jegyezni, hogy chiptuning és "chiptuning" között lehetnek nagy különbségek ám, nem mindegy, hogy hány táblát ír át a tuner, másfelől nekem meg sokkal inkább fontosabb a referencia mint az, hogy melyik cég "mekkorát mond be". Azt is jól megfigyelhető, hogy amikor pl információ gyűjtési fázisban van az ember sok esetben alig tud értékelhető infóhoz jutni, majd amikor valamit lép és esetleg megosztja ezt egy fórumon jönnek akik meg szakértik, hogy ezt lehett volna olcsóbban is vagy ez fölösleges volt. Fel kellene fogni, hogy vannak emberek akiknek nem az a céljuk, hogy olcsó legyen hanem hogy jó ha már költ rá.
Minket is érdekelne egy hasonló beavatkozás.Az alany egy 2010. decemberi Mercedes B180 CDI lenne.Sajnos nem igazán találtam a neten illetve a környéken olyat,amiben megbíznék.Lehet,hogy jó,de tapasztalat hiányában a bizalmatlanság mindenkiben ott van.Én méretnék előtte és utána is.Papíron mondhatjuk,hogy 109Le-ből csinál 143-at és 250Nm-ből 328-at ha ténylegesen meg nem tudja ezt produkálni.Mercedes szalonban 370ezer környékén beszéltek róla mérés nélkül,ami egy kicsit borsos.Mondjuk a 800ezertől olcsóbb.Az mérésekkel együtt van komoly cégtől.
Nekem két hónapja került be az autóba az OCT szoftvere a győri kirendeltségükön. Egyetértek, én is gondolkoztam hogy az install előtt padra kerüljön a gép de végül sajnos elmaradt. Sportbetétszűrőt már megkapta, lefújószelep cseréje folyamatban de én is várom a cikk folytatását. Saját tapasztalat hogy érezhető a változás, jobban megindul és húz minden tartományban de tavasszal mindenképpen padra kerül hogy valójában mit is tud
lehet én vagyok nagyon szőrszálhasogató, de nem kellett volna az "install" előtt egy padon megkergetni a gépet, hogy mennyiből lesz az annyi és a végén is, hogy menni lett???
Itt egy videó erről a O.CT Ipro technológiáról.