Cikk: Megküzdünk a lóerőkért?

Témakör: Tuning
aktuális téma
Megküzdünk a lóerőkért?

A turbómotorok jól reagálnak - általában - a szoftveres tuningra. Kipróbáltuk, hogy vajon így van-e egy negyedmillió kilométeren túl lévő Passattal is. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4
OCT-008
#32
2014. december 06. 15:36
8 éve képviselem az O.CT-t hobbi szinten. Panasz még sosem volt az ügyfelek részéről. Az én autómba eddig 130ezer km-t tekertem bele úgy, hogy rajta van az O.CT. Ez nem reklám, csak a tapasztalat.
Ducatifun
#31
2014. december 06. 09:05
Sziasztok! A lóerőkkel én is küzdök, nekem az a 68 lóerő szalad szét mostanában! Ford 1.4 TDCI motor rángat gyorsításkor és a computer motor hibát ír, de ettől függetlenül a világból kimegy. Nem lassítja az autót és egy kis idő után elaszik a hibaüzenet és nem villog a lámpa. Szerelőember azt mondja, hogy a turbó tengely kotyog, ezért nemsokára megadja magát, a nagynyomású szivattyúban a nyomástartószelep kipurcant, valamint a légtömegmérő nem jó adatokat küld. Ezen felül pedig örüljek, hogy még a porlasztó működik, mert a felújítása 40 ezer/db! Amúgy megnyugtatott a szerelő, ha kicseréljük a sok szarságot, akkor még nem biztos, hogy jó lesz. Az autót újonnan vettem, most 223 ezer van benne. Na ez az igazi küzdelem a lóerőkért!
Csubesz2
#30
2014. december 06. 08:23
ez így van sajnos
anno mikor volt nálunk is az 1.8t dyno day ott is nagyon sokan csak pislogtak az eredményeken látva.....mondván nekik 210 le és 320nm ígértek,na erre lett 183le és 310nm....miért mert volt a kocsiban már 180-210ekm,ha csak 80 vagy 100ekm lett volna a kocsijukba több mint valószínű hogy meglett volna az a 210le......és tényleg azért ezeknél a turbós benyásoknál elképesztően számít a km és hogy az a km mennyiség miként/hogyan került bele.
Davee86
#29
2014. december 06. 00:50
Ez marketing. Valahogy így megy ez, tipikusan az utca emberének. Tomegcikk kezd lenni a chiptuning. Ami nem lenne baj, de egy valamire való tuner beul melled az autóba, és az anyoson jól megnezi laptoppal, hogy viselkedik a kocsid egy pár jó kövér gáz mellett. Egy gyári kocsinal a "kér -->kap" ertekekbol mindent látni. Aztán ha minden rendben, akkor tölti fel amit kell. Aki ezt nem végzi el, az tomegcikkent kezelve eladja azt a munkát amit ma már 14 évesen egy laza infos tudással megtehet bárki. A hibakodok kiolvasasa nem fedi le az autó állapotának felmérését. 250e km utan minden kocsi sokat mozdul gyári ertekektol.....
elbowS6
#28
2014. december 05. 19:37
akko' jol van akko'
biztos tolem kerdeztek, hogy mikent epult a kocsid
MAZDAMPS
#27
2014. december 05. 19:23
Igen ez van írva de nem így volt. Nem is Superchips program van benne. Minden megvolt már csak a magasnyomású benzin pumpa nem. Mivel akkor ez még csak az USA-ból lehetett beszerezni, ezért megpróbáltuk a szoftvert rátölteni hátha... de nem lett jó. Azonnal meg is rendeltem a pumpát és utána már mehetett rá a szoftver. Azóta is tökéletesen működik. Szóval így van a valós sztori.
elbowS6
#26
2014. december 05. 19:18
mutasd meg neki az adatlapomat kerlek
nincs ebben vadaskodas, ez le van irva feketen-feheren. voltam en mar bent nala Pecsett, akkor is hulyenek nezett. nem kell nekem holmi dircsi szurcsi, pedalszett meg supersprint rendszer, koszonom szepen.
MAZDAMPS
#25
2014. december 05. 19:17
Nem AM cikk volt. Lehet TC írta ezt a baromságot.
elbowS6
#24
2014. december 05. 19:14
ahh, meg van! Krisztian menese
"A motorvezérlő elektronika beállításait az angol Superchips programjával írták felül. Azonban a chippelés kevés volt, utána kellett menni hardverben is a dolognak. Az 1,5 barra megemelt turbónyomás által szállított levegőmennyiséghez a gyári benzinpumpa magas fordulaton már nem tudott elég üzemanyagot szállítani, így egy Hitachi magasnyomású benzinpumpát szereltek be."
"A stabil töltőnyomásról Forge lefújó szelep gondoskodik..."
ott is leirtam es ott is azt ugyanezt irtad nekem. tehat a szoftver utan mentetek hardware-rel.
ertem en, hogy kapod a tamogatast toluk es veded oket, en is ezt teszem Akossal aki a VEMS-emet csinalta. csak nalunk ennek van alapja is, nalatok meg folyton csak a butasagot latom aztan meg megy a "ferdites"...
sajnos Mo. nem az az orszag ahol ezt a "minoseget" ilyen aron lehet adni
MAZDAMPS
#23
2014. december 05. 19:12
Szerintem AM cikk volt. Megkeresem! De a lényeg, hogy nem mi írtuk.
MAZDAMPS
#22
2014. december 05. 19:11
Most hívott az O.CT Tuning tulaja. Ő nincs itt fent ezért kérte, hogy adjam át az üzenetét. Idézem:
"Szeretettel várlak az üzletben, hogy a vádaskodásaidat személyes megbeszéljük és remélem, hogy ha olyan nagy szaktudással rendelkezel akkor konkrét dolgokkal alá is tudod támasztani amiket írtál és nem csak a levegőből beszélsz!"
elbowS6
#21
2014. december 05. 19:08
nem tudok keresni mert az oldalodon volt a cikk linkje, de az oldalad mar nem oldal
MAZDAMPS
#20
2014. december 05. 18:56
" lefujoszeleppel szabalyoztak a turbonyomast." Ilyen hülyeséget mi nem írunk. Ezt egy cikkben olvastad valahol... én is olvastam de már nem tudom hol de én is meglepődtem Sőt a totálcarban amikor videó volt róla, totál baromságokat mondtak. PL. a szívósorra mutattak, hogy a onnan a turbótól indul a Supersprint rendszer. Szóval amit ami valahol olvasol egy cikkben amit nem mi írtunk az nem biztos, hogy úgy van. A sorrendet is rosszul tudod. Már minden hardveres átalakítás megvolt amikor a szoftver át lett írva. Nem is lehetett volna mert mert ha nincs hardver átalakítás akkor nem mehet rá a szoftver. Vagy is rámehet csak nem lesz jó mert nem bírja el... kevés a benzin, stb. Szóval mielőtt az autómról írsz valamit előbb keress normális információ forrást!
elbowS6
#19
2014. december 05. 18:45
de ugye azt ti sem hiszitek el, hogy ott ul egy "mernok" es arra var, hogy a beerkezo gyari adatokat analizalja es ezalapjan kuldjon egy "tuning programot"?
ezt az O.CT megirta akkor amikor ezek a kocsik kijottek es azota adott kodra ugyanazt a modositast toltik fel. az nem baj, hogy a hardware azota valtozott a hasznalat miatt
nem nehez turbos motorba 20loeroket beleirni, de azt ne felejtsuk el, hogy egy ilyen 250ezer km-es auto ezutan hamar beadja a kulcsot. mindennek az alapja ugye a nyomas emeles...
emlekszem amikor MAZDAMPS kocsija felkerult ide -vagy valami tarsoldalra- es taglalva volt, hogy mikent alakult at. akkor sem ertettem, hogy miert motorikusan mentek a szoftver utan pl? raadasul ilyet irtak, hogy lefujoszeleppel szabalyoztak a turbonyomast.
nem akarok az O.CT ellen beszelni de az arak sajnos nem tukrozik azt a mineseget es fenyt amiben tundokol a a magyarorszagi kepviselet
Luee Jr.
#18
2014. december 05. 16:28
igazából nekem totál kielégítő a motor teljesítménye. Közel 140 le 1000 kg-ra... nem panaszkodom! Maga az optimálisabb használat lenne a cél! Finomítás, egy picivel jobb dinamika. Nem vagyok le-hajhász, az érzet érdekel, nem a számok
Luee Jr.
#17
2014. december 05. 16:26
Annak a tulajnak sem napi használatban van az autója!
doxam
#16
2014. december 05. 16:03
szívónál nem éri meg, csak ha sok mindent cserélsz...ugye, az már eleve pénz, leömlő,veztengely esetleg,nagyobb kipuff,sport kat, minden szar, plusz akkor nem lehet csak úgy progizni, hanem padon méricskélni napokig...viszont a gyári turbós gépeknél megérheti 30-40 lóért az a pár tizezres..esetleg 1-2 dolgot cserélni, h tuti legyen. Sajnos a szívó szopás, ha nem nagy cm3...
Vauxtuned
#15
2014. december 05. 15:38
Nézőpont kérdése. Van aki 80000Ft-ot kiad sportlégszűrőre (+0,5LE).
Luee Jr.
#14
2014. december 05. 15:20
ezt jó tudni, köszönöm!
Bár nem hiszem, hogy azért a 15 elméleti paciért megéri kiadni ennyi pénzt, de még tépelődök rajta!
_tRebroN_
#13
2014. december 05. 14:19
Is-is. Az "előre megírt" chippek független attól, hogy TÜV-es vagy sem egy adott kocsinál rendszerint a kopp gyári autóra van optimalizálva. Van olyan, hogy adatbázisból kap egyet a tuner és azt tölti fel, van olyan, hogy letöltik a kocsid programját azt elküldik a "központba" és "optimalizálva" kapod vissza (ez a jobbik)
A legjobb eredményt szvsz akkor kapod, ha itthon egy referenciával és/vagy esetleg képviselettel rendelkező külföldi neves tuner cég emberét keresed fel, majd padon írnak rá egy progit. Ez a legdrágább formája a "chiptuningnak" van akik szerint fölösleges pénzkidobás.
Ez rendszerint a gyári program feltöltésével kezdődik amennyiben az nem áll rendelkezésre majd az kerül módosításra. Én a legutóbbi mellett döntöttem annyi különbséggel, hogy nekem kipuff és IC is cserélve volt
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4
Összesen 72 találat 4 oldalon