Dupla kuplung - hogyisvanez?

Témakör: Tuning
aktuális téma
Dupla kuplung - hogyisvanez?

Sziasztok! Még először a Halálos iramban című filmben hallottam ezt a kifejezést, hogy dupla kuplung. Ha jól tudom azt jelenti, hogy egy váltás között üresben felengeded a kuplungot, majd kinyomod, és utána rakod sebességbe. Magyarul : 1-N-2-N-3-N-4-N-5... Most ahogy nézegettem a CarTest 4.5-ös verzióját, csúsztatásos és a dupla kuplungos váltásmódok között 5 mp-es különbség van gyorsulásban. Igazam van-e, és tényleg növeli-e ez a fajta váltás a gyorsulást? Vagy valaki nálam hozzáértőbb megszakértené a témát?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6
Jakuzatm
#48
2005. április 01. 10:06
én sem engedem föl a kuplungot szerintem ha jó a váltód ez felesleges de a gázfröccsöt még a dieselnél is szeretem használni visszaváltás előtt hehe
faro
#46
2005. április 01. 10:02
dupla kuplunk pfff...tripla kuplung az már döfi
Scream
#45
2005. április 01. 10:00
Ja bocsi elfelejtettem mondani, hogy üresben én felengedem a kuplungot és akkor adok neki egy gázfröccsöt, majd kuplung kinyom sebességbe be, az kuplung fölenged.
Bishop
#44
2005. április 01. 09:55
Ezt sokkal egyszerűbben lehet megvalósítani..
A gázról nem veszed le lábad és máris sokkal magasabb tartományban van a motor mint kéne..

Tényeleg, ésn úgy szoktam, hogy ha tudom, hogy vissza akarok váltani akkor adok neki egy kövéret miközben már üresben van és aztán engedem rá a kuplungot. (lehet te is ezt mondod?)
Bár ez nem kéteszeres kuplung...

De kipróbálom...
Mici
#43
2005. április 01. 09:51
Scream
#42
2005. április 01. 09:47
Hát nem tudom, én szoktam dupla kuplongos váltást alkalmazni, de én csak visszaváltáskor (kanyar jön azt nagyobb erőt szeretnék fölszabadítani, vagy éppen előzéshez készülők, ilyenkor viszont jobb, ha dupla kuplunggal váltasz vissza, hisz szegény váltónal meg kuplungnak nem kell mondjuk 2500as fordulatról hirtelen felugrania 4500-5000-es fordulatra, ergo így nem terheled meg annyira a váltószerkezetet). Próbáld ki egyszer (ha már sikerült elsajátítanod ezt a műveletet, úgy hogy nem baszod el a váltást, értsd lábad gyorsabb mint a kezed azt nem kinyomott kuplungnál akarsz beváltani sebességbe), és próbáld meg egyszer, hogy úgy előzöl mint eddig, szóval simán berakod a kisebb sebességbe és lepadlózod. És próbáld ki úgy is, hogy dupla kuplunggal visszaváltassz. (az sem mind1, hogy mennyi gázt adsz ilyenkor, ezt mind ki kell tapasztalni) Azt fogod tapasztalni, hogy amikor dupla kuplunggal váltottál vissza, akkor jobban kezd el gyorsulni az autó, hiszen amikor váltottál akkor nagyobb fordulattartományba került a motor, ahonnét jobban képes húzni, míg a normál váltáskor egy alacsonyabb tartományból kell még fölpörögnie, az alacsonyabb fordulat tartományban meg a kocsinak még nincs akkora ereje.

Hát ennyi a hosszas eszmefuttatásom, remélem sikerült felhomályosítanom Jánoska.
Mici
#41
2005. április 01. 09:46
Megszámolta a fogaskerekeket
Mici
#40
2005. április 01. 09:46
Dik ez a topik
Személyautonál dupla kuplung?
Csak egyszer rakd véletlen a nagy kapkodásba rosszul sebességbe, de úgy 120nál...
Bishop
#39
2005. április 01. 09:45
JA és azt a reccsenést ami fellép "váltáskor" az mivel magyarázták?
dance10
#37
2005. április 01. 09:29
sziasztok

tudna nekem segíteni valaki hol szintereznek itthon kuplungot? mennyiért?

üdv dance
Dragster
#35
2005. március 29. 16:28
A mi értelmiségi szintünkhöz lett igazítva!
Sorry....
Ott a Turbósítsunk/tapasztalatok, a magasabb szintű eszme futtatásoknak!
Rich
#34
2005. március 29. 16:24
Ha dupla kuplungpedál,akkor oktatóautó
Jánoska
#33
2005. március 29. 16:16
Akkor kérem törölni
Crampus
#32
2005. március 29. 16:13
Engem seregbe megtanítottak a kuplung nélküli váltogatásra...még hogy duplakuplung...
Rich
#31
2005. március 29. 16:12
Dragster
#30
2005. március 29. 16:02
Igen igen!
Egyszer be kellett nyomni hogy kivedd az aktuális sebességből üresbe, felenged, és ismét le nyomni hogy bevegye a következő fokozatot!
Jakuzatm
#29
2005. március 29. 15:44
annak csak annyi a szerepe hogy könnyebben kapcsol a váltó semmi több, régen használták de ma már csak időveszteség... te is használhatod ha nem vesz be egy fokozatot...
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3 4 5 6
Összesen 108 találat 6 oldalon