Dupla kuplung - hogyisvanez?

Témakör: Tuning
aktuális téma
Dupla kuplung - hogyisvanez?

Sziasztok! Még először a Halálos iramban című filmben hallottam ezt a kifejezést, hogy dupla kuplung. Ha jól tudom azt jelenti, hogy egy váltás között üresben felengeded a kuplungot, majd kinyomod, és utána rakod sebességbe. Magyarul : 1-N-2-N-3-N-4-N-5... Most ahogy nézegettem a CarTest 4.5-ös verzióját, csúsztatásos és a dupla kuplungos váltásmódok között 5 mp-es különbség van gyorsulásban. Igazam van-e, és tényleg növeli-e ez a fajta váltás a gyorsulást? Vagy valaki nálam hozzáértőbb megszakértené a témát?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6
norbGTi_
#67
2005. október 21. 22:45
Egy komoly WRC-ben NEM kuplungolnak , mert szekvenciális váltó van. Maximum pálya bejáráson , hogy a váltót kíméljék, de pályát meg általában edzőautóval járják be.
BenF
#66
2005. október 21. 22:34
Hy! OPELKA!
A VFTS-eknél az a fütyülés akkor a váltó? Mert én tök abban voltam hogy a difi az ami fütyül
SanziDerby
#65
2005. október 21. 22:14
Egyetértek,teljesen igaz.
Mi a topic célja?Kommentnövelés?
gejza
#64
2005. október 21. 22:08
Ez igaz!!! Az MTZ-n ( tavasszal a felvonulásin volt bőven) ott muszáj alkalmazni főleg, ha kilencből "lököd" 600N erő kifejtéssel vissza mondjuk 6-ba. De az új modellek már ott is szinkronosak.
Redzsee
#63
2005. október 21. 22:05
Akkor ha már versenyzünk akkor mi van a cart és a turbós F-1 el???
plaszter
#62
2005. október 21. 21:37
igen csak az a WRC lefojotttt álapotban van 300LE, meg 8-900Nm nyomaték...
Zeke
#61
2005. október 21. 21:31
hozzá kell tenni , hogy a wrc-k azok nyomatékra kénytelenek menni , 6-7-800Nm-ert hoznak , típusfüggő! na akkor hol itt a bonyodalom?
Bal
#60
2005. október 21. 21:31
Vagy az M5 vagy az M6 BMW Totalcar tesztjében is mintha erről lenne szó mikor ott örülnek neki hogy visszaváltáskor nyom magának egy gázfröccsöt a szekvenciális váltó.
Beri2107
#59
2005. október 21. 21:29
a redná szereti
gejza
#58
2005. október 21. 21:27
Már nem azért, de a WRC is egy szarrá tuningolt autó "max 300 LE" vel egy 2000-es mtorral. Mondjuk egy szarrá tuningolt autó pl.: Seat Leon 1.8T 420 LE-vel. Akkor most hol is van az a több erő??? Ja és a Syntech-es Audit (Ha elírtam ezer bocs.) már nem is említem.
plaszter
#57
2005. október 21. 21:20
nem azért de egy WRC.ben több erő van mint ezekben aszarrá tuningolt autókban, s ott is igencsak gyakran használják a dupla kuplungos megoldást...
dance10
#56
2005. április 01. 10:47
nagyon szépen köszönöm

Jakuzatm
#55
2005. április 01. 10:36
a gázfröccs alatt egy pillanatnyi félcentis gázpedállenyomást értek ami szinte csak hangban jelentkezik sajna a dieselek hangja nem olyan vad
Jakuzatm
#54
2005. április 01. 10:34
Igen azért az 1100-as fordulat nem a kedvence 1300-nál már csak ritkán 1500 felett már nem váltok vissza :)
Opelka
#53
2005. április 01. 10:28
A verseny egyense fogazásu "sírós váltók esetében (VFTS) abszolút nem szügséges a kuplungolás sem
Opelka
#52
2005. április 01. 10:24
A dupla kuplung csak aszinkron váltók esetén szügséges! Éppen ezért találták ki a szinkron váltót , hogy nem kell kétszer pedálozni.
-Andrew-
#50
2005. április 01. 10:11
Dízelnél visszaváltani?
-Andrew-
#49
2005. április 01. 10:10
áááá... Nem értetek ti ehhez..
Tanulókocsikban dupla kuplung van.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3 4 5 6
Összesen 108 találat 6 oldalon