Hááát... A 8/9 sebességes lánc sem egyezik meg a 10 sebességesével. (a 10esé vékonyabb Ezért valószínűnek tartom, hogy a 10s váltóknál más a két görgő a váltón. Az hogy gyakorlatban meg műkődik a dolog, az egy más kérdés.. 8-as és 9-es rendszereket raktam már össze. Tízest még nem. Ami egy tök fökösleges dolog szerintem, mert mezei embernek a hét is sok. Én is kb 3-4 sebességet használok hátul a kilencből. persze versenyzőknél lehet van értelme, de olyan kocabringásoknak mint nekem, csak recsegtetni jó.
én tegnap vettem észre, hogy egy tüske van a kerékbe, de már mióta... vajon. kihúztam, ereszt, visszadug nem ereszt ma ragasztottam meg, de jó lett. vagy jó 6mm-es tüske volt. nagy baxott DH maxxis belsőt hogy vitte át...?
Végre hogy össze lett rakva a bringám tegnap voltam felavatni. Hozzászoktam,hogy a régi LX váltókarjaimmal mutatóujjal váltottam egyik irányba - hüvelykujjal a másikba. Viszont ennek a Microshiftnek mindkét karja alul van. Így hiába akartam mutatóujjal váltani nem volt ott semmi!
nah jó, de a mostani korban ilyen váltókarra gondolni... van előnye, de több a hátránya, mondjuk hazsnálat függő, de ki rak már iylen váltókart mostani váltókhoz?
A váltókarod pillangós? Ha nem pillangós tök egyszerű, mert lehet hogy valóságban az 5 ös nem az 5 ös helyén lesz, hanem a 4es és az 5 ös közt a karon. Tehát csúszással, de bel elehet állítani, Pillangósnál macerás, mert ott nincs kettő közti fokozat, legalább is amit én hazsnáltam egyszer Simanot
Igen ezt én is így gondolom. Hogy a váltó úgy áll, ahogy a váltókar mondja neki.... Arról meg nem tehetek,hogy Kínából feleannyiért rendeltem meg a kettőt mint ahogyan ő adta volna....
pedig már egyszer témáztunk ezen. én úgy gondolom, hogy a váltó az úgy mozog, vagyis akkorákat, amekkorákat a kar húz rajta. és ha 9-es a sorod és a váltókar, akkor az a kar pont annyit fog húzni, amennyi kell a tányérok közötti rész miatt. viszont ha 10 es sorod van és kar, akkor is jó a 9-es váltó, max lehetséges, hogy a legnagyobb kerékre nem fog felváltani, mert maga a váltó útja nem mozogja ki. az a szerelő vagy béna és nem ért hozzá, vagy valóban, fáj, hogy nem tőle vetted. de az lyet sosem értem, neki akkor is van pénz belőle, hisz neki kéne beállítani.
Mert én most úgy csináltam,hogy 10-es váltót akartam összerakni a 9-es sorral, és váltókarokkal. De nem igazán volt időm megcsinálni a bowdenezést, ezért inkább bevittem egy helyi bringaboltba,hogy csinálják meg. A szerelő azt mondta,hogy nem lehet beállítani rendesen, mert a kettő nem kompatibilis egymással. (Szerintem meg inkább az nem tetszett neki,hogy nem nála vettem őket. )
Ezért valószínűnek tartom, hogy a 10s váltóknál más a két görgő a váltón. Az hogy gyakorlatban meg műkődik a dolog, az egy más kérdés..
8-as és 9-es rendszereket raktam már össze. Tízest még nem. Ami egy tök fökösleges dolog szerintem, mert mezei embernek a hét is sok. Én is kb 3-4 sebességet használok hátul a kilencből. persze versenyzőknél lehet van értelme, de olyan kocabringásoknak mint nekem, csak recsegtetni jó.