Scuderia Ferrari

aktuális téma
Scuderia Ferrari
FORZA FERRARI!!

"Végy egy erős motort, akassz rá négy kereket, és te győzöl!"
/Enzo Ferrari/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Cucmey
#3930
2009. július 29. 10:57
Cucmey
#3925
2009. május 29. 10:29
gaz ugyan, hogy a Ferrari háza táján a legnagyobb port mostanság egyértelműen California modelljük kavarja, nem szabad azonban megfeledkezni a márciusban bemutatott 599 HGTE kivitelről sem. A gyárilag felerősített autót nemrégiben ki is vitték az olaszok házi versenypályájukra, ahol bebizonyíthatta, volt értelme az 599-es hangolásával játszani. A stopper végül 1 perc 26,5 másodpercnél állt meg, ami azt jelenti, hogy az autó fél másodperccel gyorsabbnak bizonyult a legendás F50-esnél. Az Enzónál 1,6, az F430 Scuderiánál pedig 2,6 másodperccel volt lassabb az 599 HGTE. Érdekességképp: az F1-es versenyautónak egy percnél is kevesebb időre, egészen pontosan 59,1 másodpercre van szüksége ideális körülmények között egy fioranói kör teljesítéséhez.
Cucmey
#3920
2009. május 25. 12:05
Nagyon fontos lépésnek nevezte Stefano Domenicali a Ferrari Monacói Nagydíjon elért eredményét. Kimi Räikkönen harmadik és Felipe Massa negyedik helye a vasárnapi futamon ugyanis 11 pontot hozott a maranellói gárda konyhájára, ezzel pedig felléptek a konstruktőri bajnokság negyedik helyre.


A Ferrari csapatvezetője a két hét múlva következő Török Nagydíjtól is azt várja, hogy tovább javítanak saját teljesítményükön. A Forma-1 hivatalos honlapján közölt interjúban az olasz hozzátette, aerodinamikailag továbbra is a kellő leszorítóerő elérésével vannak a legnagyobb gondjaik.

"Nagyon fontos lépés volt, hogy mindkét autónkkal sok pontot szereztünk. Nem könnyű olyan helyzetben dolgozni, mint a jelenlegi, amikor mindenhol arról beszélnek, hogy százasával kell elbocsátani az embereket, ezzel a kérdéssel óvatosan kell bánni. Nagyon fontosnak tartom megköszönni minden dolgozónknak a gyárban, hogy éjt nappallá téve dolgoznak, azért hogy helyreálljon a teljesítményünk. A javulás most megmutatkozott, de Törökországban még előrébb kell lépnünk"- fogalmazott Domenicali.

A kérdésre válaszolva, hogy hol éreznek még lemaradást a listavezető Brawn-Mercedeshez képest, a csapatfőnök az aerodinamikát emelte ki: "A leszorítóerő a legfontosabb terület, ahol javulnunk kell, ez tűnik a legnagyobb gondunknak. De ilyen a versenyzés, és mi ezt szeretjük ebben. A többiek késztetnek a kihívásra, te pedig megpróbálsz úgy reagálni, hogy megmutasd, ki áll talpra gyorsabban."

A Monacói Nagydíjon mindkét ferraris pilóta keményen hajtott, talán túlságosan is, hiszen Felipe Massát rádión kellett figyelmeztetni, hogy igyekezzen szabályos keretek között áthajtani a sikánokon: "Voltak arra irányuló párbeszédeink, hogy figyelnünk kell rá, hogy legalább egy kerékkel bent kell maradjunk a sikánban. Normális kommunikáció zajlott a versenyigazgatóság és a csapat között. Nem volt szó ennél többről."

Mivel a Ferrarik Monte-Carlóban a csapatok között a 2. helyen álló Red Bull Racing versenyautója előtt végeztek, Domenicalinak szegezték a kérdést, ez lesz-e a sorrend a későbbiekben is: "Most egyértelműen így volt, de hogy őszinte legyek, nem tudom. Nagyon erősek, még úgy is, hogy most akadt némi problémájuk. Ismernek engem, tudják, hogy sosem becsülöm alá a riválisainkat, főképp nem azokat, akik már a szezon elejétől fogva nagyszerű munkát végeznek. Annyit bizonyítottunk, hogy csökkentettük a hátrányunkat."

A Red Bullos Mark Webber ért egyedül célba az energiaital-gyárosoktól, az ausztrál pilóta az 5. helyen futott be, csapattársa, Sebstian Vettel gumifalnak csapta RB5-ösét. A Ferrari hátránya hozzájuk képest így most 25 és fél pont.
Cucmey
#3919
2009. május 25. 12:01
Annak ellenére, hogy idei legjobb eredményét érte el a Monacói Nagydíjon, a Ferrari még nem nyugodhat meg, mert egyelőre még nem lehet kijelenteni, hogy ők lennének a második legerősebb csapat a mezőnyben.


Az olaszok borzalmasan gyengén kezdték az évet, ám a szezon ötödik futamának helyet adó Spanyol Nagydíjon bemutatott újításoknak köszönhetően, drasztikusan javult a teljesítményük.

A Ferrari a hétvégén is kiválóan szerepelt, pilótái a Brawn duója mögött a harmadik és a negyedik helyen végeztek Monacóban, ahol a Red Bull sem tudta felvenni velük a lépést.

Mindezek ellenére Massa óvatosan nyilatkozott csapata teljesítményéről, mert tudja, hogy a szűk utcai pályán látottak nem feltétlenül tükrözik a valós erőviszonyokat.

"Úgy gondolom, talán néhány versenyt még várnunk kell ahhoz, hogy biztosak lehessünk abban, hogy valóban mi vagyunk a második legerősebb csapat a mezőnyben" – mondta a brazil pilóta, aki csapattársa mögött, a negyedik helyen végzett Monacóban.

"Egyelőre még túl korai lenne kijelenteni, hogy mi képviseljük a második legnagyobb erőt a jelenlegi mezőnyben, mert a Red Bull néha nagyon, de nagyon erős, néha pedig egy kicsivel gyengébb."

"Éppen ezért úgy gondolom, hogy várnunk kell Törökországig és egy újabb versenyig, hogy láthassuk, hol is állunk. Több pontot kell szereznünk, és a Red Bull, illetve remélhetőleg a Brawn duója előtt kell célba érkeznünk a következő futamon, hogy megmutassuk, mi állunk a második helyen, és folyamatosan harcban vagyunk a dobogóért, valamint a futamgyőzelmekért."

Bár sokat fejlődött az elmúlt két versenyen, amit az is bizonyít, hogy a hétvégén megszerezte idei első dobogós helyezését, az F60-as modell leszorító ereje még mindig kisebb, mint a riválisok versenygépeié, és ez az a terület, ahol Massa szerint mindenképpen fejlődniük kell.

"Őszintén szólva azt gondolom, hogy még mindig egy kicsit le vagyunk maradva a leszorító erő terén, és emiatt a tapadás még nem az igazi" – magyarázta a brazil.

"Azt gondolom, hogy nagyobb a tapadásuk (a riválisoknak), mint nekünk, és a gumikat is jobban használják, így jobban is tudnak dolgozni az időmérőn, hogy megfelelően felkészítsék az autót."

"Néha jól megyünk a versenyen, azonban még mindig le vagyunk maradva a leszorító erő, és a tapadás terén. Jobban kell használnunk a gumikat, különösen az időmérőn, és akkor, mikor azokra szükség van."

Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint meg lehet-e állítani Jenson Buttont, aki idei ötödik győzelmével toronymagasan vezeti a bajnokságot, Massa a következőket felelte: "Úgy gondolom, hogy ez most nem egyszerű. Nehéz arra gondolni, hogy mi állíthatná meg."

"A mi szemszögünkből nézve a dolgokat, minden azon múlik, miként tudunk fejlődni, mikor ugrunk egy újabb szintet előre, és mikor nyerjük meg első, majd második, illetve harmadik versenyünket. Ez számunkra a legfontosabb."

"Jenson kiváló pozícióban van ahhoz, hogy már csak a pontokra koncentráljon. Néha már a győzelemről is lemondhat, és már az is kiváló eredmény lesz számára, ha dobogóra állhat."
Cucmey
#3918
2009. május 24. 11:39
Kimi Räikkönen a Ferrari idei legjobb rajthelyezését szállította a maga második pozíciójával, de csapattársa, Felipe Massa sem szomorkodik az általa elért 5. hely miatt. A brazilnak szerencséje is volt, a Monacói Nagydíj időmérőjének első perceiben kis híján összetörte Ferrariját.

"A mai időmérőn is bizonyítottuk, hogy harcban lehetünk a legjobb helyezésekért"- kezdte optimistán értékelését Felipe Massa.

"Megvolt rá az esélyünk, hogy mindketten a top3-ban végezzünk, de egyszer sem tudtam igazán tökéletes kört menni - részben a forgalom, részben az én hibám miatt. Ezek a dolgok Monacóban könnyen előfordulhatnak, de az ötödik helyezés még mindig egy jó pozíciónak számít."

"Bizakodva várom a vasárnapot. Hosszú verseny lesz, de az F60-as versenyképes. Lépésről lépésre egyre közelebb kerülünk ahhoz a pozícióhoz, ahol általában lenni szoktunk"- utalt rá a brazil, hogy a Ferrari a kezdeti gyengélkedés után egyre közelebb kerül az élmezőnyhöz.

Massa természetesen a Q1-ben történt koccanás mellett sem mehetett el szó nélkül: "Új fékeim voltak, és a kemény gumikon hajtottam ki, és talán túl keményen próbáltam felmelegíteni őket. Amikor a fékre léptem, blokkoltak a kerekek, és a palánkon kötöttem ki."
Cucmey
#3917
2009. május 20. 22:38
A Ferrari hivatalos közleményben reagált a francia bíróság ítéletére, miszerint elvesztették a pert, és csatát vesztettek az irányító testülettel szemben.

Az olasz alakulat azonban továbbra sem adja fel, és megvizsgálja, milyen jogi lehetőségei vannak arra, hogy szembe szálljon a szövetséggel, és megakadályozza a jövő évre ígért költségvetési sapkás szabály bevezetését.

A Ferrari hangsúlyozta, ha nem sikerül dűlőre jutniuk az FIA-val, és a szövetség továbbra is tartja magát az általa kitalált kettős szabályrendszer bevezetéséhez, kivonulnak az F1-ből.
Cucmey
#3916
2009. május 20. 22:37
Raikkönen nem hagyja el a Ferrarit


Kimi Raikkönen bevallotta, bárhogy is dönt a Ferrari, azt támogatni fogja, és készen áll követni a csapatát más szériákba, miután az olaszok pert vesztettek a szövetséggel szemben, és nem sikerült megakadályozniuk a jövő évre beígért költségvetési sapka bevezetését.

Az olasz alakulat már korábban jelezte, hogy nem nevezi versenygépeit a jövő évi bajnokságba, ha a szövetség nem változtat a szabályokon, mert nem szeretné, ha egyenlőtlen feltételek mellett kellene harcba szállniuk a csapatoknak a Forma-1-ben.

A nevezési határidőig pedig már csak kilenc nap van hátra, így ha addig nem sikerült megoldást találniuk a feleknek, minden bizonnyal komoly veszélybe kerül az F1 jövője, hiszen a nagycsapatokkal együtt az élversenyzők is távoznak.

Alonso után Raikkönen is megerősítette, hogy nem kíván új csapathoz igazolni a jövő évben, amennyiben a Renault vagy a Ferrari elhagyja a királykategóriát.

"Elég biztos vagyok abban, hogy nem fogunk eltűnni az F1-ből, de nem tudom, nem lehetek benne száz százalékosan biztos" – mondta a finn. "A jövő év végéig érvényes szerződés köt hozzájuk, és több más szériában is jelen vannak, így szerintem találni fognak helyet nekem."

"A Ferrarinak dolgozom, és egy nagy család vagyunk. Ez a munkám, és ez az a hely, ahol versenyezni szeretnék. Azonban bármit is csinálnak, én követni fogom őket. Egy család vagyunk, és együtt csináljuk a dolgainkat."

A 2007-es világbajnok szerint hatalmas veszteség lenne a sportnak, ha bármelyik nagyvállalat távozna, éppen ezért mindent el kell követniük annak érdekében, hogy ez ne fordulhasson elő.

"Ha a Ferrari, vagy bármelyik másik nagyvállalat, mint a BMW vagy a McLaren nem lenne a Forma-1-ben, az semmiképpen nem lenne jó a sportnak" – magyarázta a finn. "Ezek a csapatok jelentik a Forma-1-et, és ha megváltoztatjuk a mezőny összetételét, és más szériákból hozunk csapatokat, az már nem lesz a régi."

A Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber is elmondta, hogy el sem tudja képzelni a Ferrari nélkül a Forma-1-et. "Ők a Forma-1. A vörös autóknak itt kell lenniük a rajtrácson a Forma-1-ben."
Cucmey
#3915
2009. május 20. 22:36
Massa: A Ferrari komolyan gondolja a kiszállást

A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa elmondta, hogy csapata nem blöffölt, és ha a szövetség nem hajlandó változtatni a jövő évre tervezett költségvetési sapkás szabályon, akkor csapata készen áll elhagyni a Forma-1-et.

Az olasz alakulat pert vesztett az FIA-val szemben a francia bíróságon, ami azt is jelenti egyben, hogy életben maradnak a Motorsport Világtanács április végi ülésén jóváhagyott szabályok, és a csapatoknak egy kicsivel több, mint egy hetük van arra, hogy nevezzenek a jövő évi bajnokságba.

Bár az FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a Ferrari jogi eljárása is azt bizonyítja, hogy az olaszok nem akarják elhagyni az F1-et, Massa szerint abszolút reális esély van arra, hogy csapata kiszáll, és más szériákban folytatja pályafutását.

"Mindenki láthatja, hogy sok csapat próbál bejutni a Forma-1-be a következő évben, azonban hiába lesznek új csapatok, ha elveszítjük a Ferrarit, a bajnokság már soha nem lesz a régi" – mondta a brazil pilóta a BBC-nek.

"Teljesen másképpen kezdődött az idei bajnokság, mint a többi. Rengeteg politikai csatározásunk volt, és ez egyáltalán nem segít a sportnak. Csodás lenne, ha több lenne a sport és kevesebb a politika, azonban még koránt sincs vége a történetnek, még nagyon sok minden hátra van."

A Ferrari a sport történetének egyetlen olyan csapata, amely a széria indulása (1950) óta jelen van, és eddig mindig hűséges volt a Forma-1-hez. Az olasz alakulat távozása akár végzetes is lehet, hiszen félő, hogy a többi nagyvállalat is követni fogja példáját, ami azt eredményezheti, hogy a jövőben teljesen új csapatok alkothatják a mezőnyt, mellyel véget érhet egy korszak a Forma-1-ben.

Ha pedig a nagyvállalatok távoznak, az élversenyzők sem maradnak.
Cucmey
#3914
2009. május 20. 22:35
A Ferrari elvesztette az FIA elleni pert


A francia bíróság délután kettő órakor kiadott közleményében megerősítette, hogy elutasította a Ferrari keresetét, amit az irányító testület ellen nyújtott be még múlt pénteken, hogy megakadályozza a jövő évre tervezett költségvetési sapka bevezetését.

A francia bíróság azzal indokolta döntését, hogy a maranellói bázisú alakulatnak nem volt megalapozott oka arra, hogy szembe szálljon a jövő évre tervezett, opcionálisan választható 40 millió fontos költségvetési sapka bevezetésével.

Mindez azt is jelenti egyben, hogy a Motorsport Világtanács április végi ülésén jóváhagyott szabályok érvényben maradnak, és a csapatoknak jövő hét péntekéig lesz lehetőségük nevezni a 2010-es bajnokságba, így a jelenlegi résztvevőknek mindössze csak néhány napjuk marad arra, hogy megoldást találjanak a kialakult helyzetre.

A Ferrari azért fordult a francia bírósághoz, mert meg volt győződve arról, hogy az irányító testület megsértette korábbi szerződésüket, miszerint az ő beleegyezésük és jóváhagyásuk nélkül nem vezethet be új technikai szabályokat, ugyanis vétójoguk van.

Az FIA azzal érvelt, hogy ez a vétójog már régen nincs érvényben, és a Ferrari nem élt a szabályok adta lehetőségeivel, és nem érvényesítette jogait, mikor arra még lett volna lehetősége.

A Ferrari – a Renault, a Toyota, és a Red Bull mellett – már korábban jelezte, hogy nem adja be vezetését a 2010-es bajnokságba, amennyiben nem változtatnak a jövő évi szabályokon.
Cucmey
#3913
2009. május 20. 11:40
Azt követően, hogy kedden meghallgatta a Ferrari, és az FIA képviselőit, a francia bíróság szerdán hozza nyilvánosságra ítéletét az ügyben, ami komoly kihatással lehet az F1 jövőjére.

A Ferrari azért indított jogi eljárást az irányító testület ellen, hogy megakadályozza a jövő évre beígért opcionálisan választható 40 millió fontos költségvetési sapka bevezetését, mert nem akar kettős szabályrendszert a sportban.

Az olaszok szent meggyőződése, hogy a szövetség megsértette korábban kötött egyezségüket, miszerint a beleegyezésük és jóváhagyásuk nélkül nem módosíthat a szabályokon, miközben a másik oldal azt mondja, ez a szerződés már régen nincs érvényben, éppen a Ferrari hibája miatt.

Az ügyet kedden tárgyalták Párizsban, ám az ítélethirdetésre szerda délután kettő óráig várni kell, ugyanis csak akkor hozzák nyilvánosságra a részleteket, árulta el a francia bíróság egyik alkalmazottja, aki szintén részt vett az egyórás meghallgatáson.

Az FIA egyébként már most jelezte, hogy amennyiben a Ferrari megnyeri az ügyet, élni fog a fellebbezés lehetőségével, ami azt is jelenti egyben, hogy egy ideig még biztosan nem fog megoldódni a helyzet, legalábbis a nevezési határidőig nem.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 3972 találat 199 oldalon