Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Vegyes érzésekkel érkeztünk az idei SzeptEmberFeszt pörköltfőző fesztivál mellé szervezett tuningtalálkozóra, mely „Nemzetközi Tuning Parádé” néven várta a tunereket, valamint az érdeklődőket a Népligetbe.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az első élményként a tavalyról már jól ismert irdatlan minőségű bevezető út fogadott, amin, mint utólag kiderült, nem is kellett volna bejönni, legalábbis akkor már nem, amikor megérkeztünk. No, de ezt meg ki tudta. Végigdöcögve aztán egy kifeszített sárga szalaggal találtuk szembe magunkat, két kissé pálinkás leheletű biztonsági őr kíséretében, akik nem túl kedvesen tájékoztattak róla, hogy itt aztán nem megyünk be meg ne menjünk erre, he. Mivel a rengeteg üres hely ellenére 10 méteres körzetükben parkolni sem engedtek, és a vita odáig fajult, hogy „valami rendezőt vagy hívjunk fel bentről”, vagy húzzunk onnan a búsba, jobbnak láttuk odébb letenni – egyébként tuningolt – autónkat.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nem túl jó kezdet után kissé borúlátóan kezdtem meg a szemlélődést is, mindehhez az aláfestést pedig a találkozó melletti színpadról üvöltő elviselhetetlen gyermekműsor adta – bár lehet, csak én voltam ennyire negatív, de egy jó nagy adag mélytengeri antarktikus csend inkább esett volna jól helyette.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autós eseménynek lekerített területen, a tavalyról megszokott módon parkoltak az autók, illetőleg most az út mögötti erdős-poros terület is bevetésre került, elsősorban az oda felparkolni képes amerikai vasak számára. A kör alakú füves terület pedig ezúttal is a hangnyomás versenynek adott otthont, mely a Kicker versenysorozatának aktuális állomása is volt egyben.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A komoly ínyencségeket sejtető promóció ellenére, idén láthatóan autókból, és kiállítókból is kevesebb volt, mint a 2010-es, esőbe fordult rendezvényen. Lehetett ennek oka az ősszel érkezett nyár, a hitel- és benzinválság, vagy az ugyanezen a napon tartott számos más rendezvény, de rekorddöntésre most nem került sor.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Hasonlóan, a beharangozott programok és látnivalók is elég foghíjasak voltak. A különböző versenyekből – gumihajítás, autó felismerés, stb – egyet sem láttam, persze ettől függetlenül ezek még meg lehettek tartva. Azonban – hogy csak néhányat említsek – tuning párbajról, szexi autómosásról, drift bemutatóról (vagy ez a szintén elmaradt IMI Team-féle gumiégetés lett volna?) senki sem hallott; a Kickeresek két Murcielagóját leszámítva, a beharangozott több tucat luxusautót és az országban csak itt megtekinthető többmilliós veterán Rolls-Royce-t sem éppen találtuk meg.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Volt azonban gumiégetés és csikorgatás, csak úgy ad hoc jelleggel a nézők között, na és persze az ilyenkor elmaradhatatlan álló helyzetben való motortúráztatás – ez utóbbi időközönként szervezett keretek között, a kipufogó hangnyomás mérés alkalmával. A zajjal járó versenyek mellett volt „Stílusok a Kerekeken” névre hallgató autó-szépségverseny is, sok kupával, különdíjjal és éves pontverseny végeredménnyel.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nemzetközinek meghirdetett találkozón összesen 3 szlovák, 1 álszlovák, és egy osztrák rendszámot sikerült összeszámolni, ami a 330 résztvevőhöz képest azért enyhén szólva karcsú. Az amerikai vasak közt viszont volt néhány tényleg szép gyöngyszem, még ha azok gyári mivoltunkban nem is igen voltak ontopic autók.

Túl sok egyéb maradandót nem hagyott bennem az idei SzeptEmberFesztes tali, mindent összevetve – és a talán kissé borúlátóra sikerült beszámoló ellenére – nem volt jobb, vagy rosszabb, mint bármelyik másik hasonszőrű találkozó. Nemzetközi Tuning Parádénak nevezni azonban ezt az egészet, egy egészen picit talán túlzás. Kicsit szerényebb hozzáállással, kevesebb ígérettel, vagy több megvalósult programmal szerethetőbb lenne az egész – persze ez csak saját meglátás.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!