Napjaink egyik legnagyobb respekttel bíró sportautója, a McLaren P1 mindössze 375 példányban készül, számos tuningcéget azonban ez sem riaszt el attól, hogy utólagos opciókat kínáljon hozzá.

A cél valószínűsíthetően legtöbb esetben persze csak hírveréssel beszebelt presztízs, hiszen nehezen elképzelhető, hogy az 1.1 millió eurós (forintban kár is kiszámolni) szuper sportautó tulajdonosaként még bárki is annak átfaragására vágyjon. Ennek ellenére - koncepció szintjén - létezik már teljesítménytuning és új aerodinamika is a típushoz.

Egy kicsit elképzelhetőbb megoldásban gondolkozik a legmagasabb kategóriában utazó Wheelsandmore, mely nevéhez hűen a görgőkre helyezte a hangsúlyt. A német cég saját márkás F.I.W.E. felnijeivel szerelte fel a P1-est, elől 9,0 x 20, hátul 12,0 x 21 hüvelykes méretben. A divatos konkáv kialakítású kerekek hat dupla küllőjét a kasztni színére fújták, ami az ultraperes abroncsokkal rendkívül ütős kombinációt biztosít a sportautó megjelenésének.

A háromrészes, légies F.I.W.E. felnik karbonszerkezetes megoldásaiknak köszönhetően minden bizonnyal a legkönnyebb 20 és 21 colos opciót kínálják a piacon, a cég közleménye szerint pedig a menetteljesítményre sincsenek negatív hatással (kátyúba persze nem kell vele menni).

A McLaren P1 a legendás F1 utódjaként, a LaFerrari riválisaként született. A kasztni karbonszálas műanyagból készült motorházteteje alatt megbúvó két erőforrás együttes teljesítménye brutális 903 lóerő, mindezt egy 3.8 literes ikerturbós v8-as benzinmotor és egy könnyű elektromotor adja össze.

A P1-nek mindössze 2,8 másodperc kell, hogy százra gyorsuljon, a 200 km/h-s sebességet elképesztő 6,8 másodperc alatt éri el, a 300 km/h-hoz pedig mindössze 16,5 szekundum szükséges, amely 5,5 másodperccel jobb, mint az F1 eredménye.

Az elképesztő gyorsulás az azonnali nyomatékot biztosító elektromos erőforrásnak és a turbórendszernek köszönhető. A P1 végsebességét az elektronika 350 km/h-nál határozza meg, a Nürburgringen pedig hét perces köridő alatt teljesít.

McLaren P1 vs. Nürburgring

A kasztni alapját az MP4-12C-ből származó karbonszálas váz képezi, melyet ugyan ebből az anyagból felépülő panelek vesznek körül, kialakítva a végső formát. A fém darabok, mint például a szellőzőrácsok, titánból készülnek, az anyaghasználatnak köszönhetően pedig az autó tömege mindössze 1300 kilogramm. 

Forrás: Wheelsandmore