Azt már eddig is tudtuk, hogy az Underground Racing nem csak a világ leggyorsabb Lamborghinijeivel büszkélkedhet. Az észak-karolinai műhely az R8-hoz is készít motorikus opciókat, nem meglepő, hogy az új kiadáshoz is ők álltak elő az első ikercsigás rendszerrel.

A limitált kiadásban gyártott R8 GT után az Audi legfrissebb zászlóshajója is megkapta a cég specialitásaként ismert motortuningot, melyet ismét továbbfejlesztve, hat lépcsős teljesítménynövelés mellett kínálnak a gyárilag 610 lóerőt és 560 Nm-t teljesítő V10-es aggregáthoz. 

Az "alap" verzió 800 keréken mért lóerőt rak le az aszfaltra 49.000 dollárért (kb. 14 millió HUF), majd ezt követik 99.000 dollárral bezárólag (kb 28 millió HUF) a 900, 1.000, valamint 1.250 lóerős kivitelek. Tegyük azonban hozzá, hogy ezekhez az adatokhoz már versenyüzemanyagot is kell tankolni a gépbe. A csúcskategóriát az 1,500 pacis Race Version TT és a 2.200+ lóerős X Version TT csomagok képviselik. Ezek normál benzinnel egyébként 1.150 és 1.200 lovat tudnak, de ne feledjük, még mindig keréken mért adatokról beszélünk!

Az ikerfeltöltők adta plusz igénybevétel elviseléséhez természetesen a blokk is komoly erősítésen esett át: elsősorban kovácsolt dugattyúk és hajtókarok váltották a gyári alkatrészeket, mindemellett a váltót és a diffit is nagy teljesítményű alkatrészekre cserélték. A szinte művészi szinten megépített rendszert pedig a Motec M1 elektronikája vezérli.

Hivatalosan mért adatok ugyan még nincsenek (sőt, a két legdurvább csomagnak az árát sem merték egyelőre közzétenni), de el lehet rajta elmélkedni, hogy a gyári szinten is 3.2 másodperces 100-as sprintre, valamint a 330 km/órás végsebességre mit dob még rá ez a látványban is teljesen kellemes kis szett. Az Underground Racing közleménye szerint mindezt csak megtapasztalni lehet, szavakkal körülírni már kevésbé.

Forrás: Underground Racing