A tengerentúlon mindmáig töretlen népszerűségnek örvendő hot-rod kultúra egyik szép példánya ez a csaknem 60 éves, észak-karolinai Chevrolet Bel Air.

Az autó pedig, ha úgy vesszük, hagyományos értelemben nem is annyira öreg. Tulajdonosa leírása szerint, a motortérben egy vadonatúj építésű, 5.7 literes Chevy small-block dolgozik, mellyel mindeddig kevesebb, mint 75 mérföldet tettek meg.

Az alaphelyzetben 370 lóerős erőforrást az Edelbrock-Weber karburátorával támogatták meg, a motor komolyabb hűtést, a motorháztetőn található Typhoon Power beömlőnek köszönhetően pedig hatékonyabb légzést is kapott. Az erőátvitelről a GM 1969 óta gyártott, háromsebességes automata váltószerkezete gondoskodik, az eredeti kormányváltót pedig B&M kitje váltotta a középkonzolon.

A krómban és aranyban úszó motortér pedig csak a hab a tortán: a prímet megalkuvások nélkül a gyönyörűen restaurált és átépített külső viszi. A kasznit minden létező sallangtól, díszléctől, és felesleges motívumtól megszabadították, az átalakított tetőrész pedig már több, mint a hagyományos értelemben vett top chop. A tető a gyárihoz képest 13 cm-el csúszott lejjebb, továbbá 20 cm-el toldották meg hátrafelé, teljesen új kiállást adva ezzel a gépnek.

A kasznit a House of Kolor Goldmine árnyalatával fényezték újra, az extra csillogás érdekében pedig nyolc réteg lakkot húztak fel rá. A feltűnő szín nagyon az előnyére vált az autónak, innen kapta a Goldie becenevet is. A csillogó autótestből kontrasztosan pislognak a színezett üvegek, az egyedi hátsó ablak pedig bronz poliuretánból készült.

A gyárilag is krómozott elemek mennyiségét megkurtították, így komolyabb hangsúlyt kapott a jellegzetes formájú, tükörfényesen csillogó hűtőrács, valamint az első és hátsó lökhárítók. A kerek fényszórókat beljebb süllyesztették, tükrök terén pedig egyedi darabokat szereltek fel. Jól passzolnak a képbe a speciális kiadású, 20 colos American Racing Torq-Thrust M krómgörgők, melyeket a Nankang 225/35-ös abroncsaival szereltek fel.

Az autó alatt, elől egy második generációs Ford Mustang II, hátul a Camaro futóműve található, a kormányzást szervómotor, a megállást szintén szervó-rásegítéssel működtetett tárcsafékek segítik elő.

Megér egy-két misét az utastér teljesen egyedi, középkonzollal megtoldott kialakítása is. Az ülésektől a plafonig mindent minőségi világosbarna-vajszín bőr takar, a lábterek és a csomagtér új plüss borítást, a műszerfal pedig a kintről ismerős arany fényezést kapta. A műszerek a Dakota Digital kínálatából származnak, továbbá utólagos darab a kormánykerék (Chicayne), valamint a kormányoszlop (Flaming River) is.

Zeneileg a JVC CD-s fejegysége szolgáltatja az örömöket, hat hangszórós beépítésen keresztül, további extrát a Hypercool klíma berendezése, valamint a dupla légkürt személyében találhatunk.