A BMW 02-es szériája tavaly ünnepelte ötvenedik születésnapját. Az 1966-tól gyártott sorozat példányai gyakorlatilag a 3-asok elődjének tudhatók be, a mára kultikussá érett, rövid kasztnis kiviteleknek pedig igen nagy szerepet játszottak a márka sportos lelkületének megalapozásában. Sőt, maga a BMW túlélésében is.

Nem véletlen, hogy a márka rajongói is hatalmas becsben tartják ezeket a modelleket, a makulátlan gyári állapotra hozott példányok mellett pedig igen komoly átépítésekbe is belefutni, melyre ez a patika 2002-es is remek példa. Az 1974-ben gyártott sportautót a tavalyi European Tuning Showdown mezőnyében szúrtuk ki és annak ellenére, hogy a TOP16-ba nem került be, a közönség egyik nagy kedvence volt.

A kasztnit a rallye-ból ismert Group 2 (a későbbi "A" csoport) szélesítőszettel tették sportosabbá, a jókora ívek alatt pedig BBS E50 magnézium görgők figyelnek. A hátsó felfüggesztés kompletten a BMW E21-esből származik, a fékek pedig egy Porsche 911 Turbo sajátjai. 

A fékerőre pedig szükség is van, hiszen a motor sem a gyári kétliteres egység már, hanem egy BMW E30-ból származó, 306 lóerőre húzott 2,5 literes M3-as (S14B25) aggregát.

A pazar külsőre odabent komplett fekete bőr-alcantara utastér válaszol, versenyülésekkel, a kormány mögött pedig a kifejezetten versenycélokat szolgáló Stack kijelzővel. Mindez nem véletlen: a gép bevallottan pályahasználatra épült, kérdés persze, hogy kinek lenne szíve valóban ilyen körülményeknek kitenni ezt a minden részletében hibátlanul összerakott vasat.