Áprilisban bocsájtják árverésre Texasban a Ford GT40 prototípusát. A Carrol Shelby által tervezett legendás modell 50 éve mutatkozott be a New York-i Autószalonon.

A hatvanas évek elején a Ford tulajdonosa, Henry Ford II, megpróbálkozott a Ferrari és a Maserati felvásárlásával. A célja az volt, hogy az olasz versenyautógyártók technológiáját felhasználva a Ford elindulhasson európai autóversenyeken. A próbálkozása ugyan kudarcba fulladt, de nem hátrált meg.

Felkérte Carrol Shelby-t, hogy tervezzen egy olyan modellt, amely képes felvenni a versenyt a talján vetélytársakkal. Így született meg a Ford GT40, amely 1966-ban a 24-órás Le Mans-i versenyen győzelemmel mutatkozott be. Ezt követően még három alkalommal nyerte meg a francia futamot.

A Ford modelljei közül akkoriban a GT40 volt az abszolút sebességrekorder, amely 323 km/h-ig tudott gyorsulni. A típusból nem csak versenyzésre szánt, hanem utcai kivitel is készült, igaz, mindössze 133 darab. A híres versenyautó 1964-ben gyártott prototípusa kerül majd kalapács alá a texasi Mecum Auction árverésén idén áprilisban.

A kocsi az aukciós cég szerint az eredeti 4.7 literes V8-as 310 lóerős és 446 Nm leadására képes benzines erőforrással és a hozzá csatolt Colotti négysebességes váltórendszerrel van felszerelve.