Alaphelyzetben, semmi érdekes nem mondható el egy 1977 és 1985 közt gyártott, második generációs Ford Granadáról. Éppen ez teszi tökéletes Sleeper alappá, pláne egy szuper sportautó blokkjával!

Sleeper, vagy Q-car

Gyári, jelentéktelen, vagy elhanyagolt külsejű, azonban brutális teljesítménnyel bíró autó.

A Sleeper szóhasználat Amerikából származik, a sleeper agent (alvó ügynök) kifejezés után. A Q-Car az angol Q-ship kifejezésből jön, ami kereskedőhajónak álcázott, erősen felfegyverzett hadihajót takar.

Az autót Angliában élő, de egyébként svéd tulajdonosa, Joel W. Olsen alakította át, a gyári blokk helyére pedig napjaink egyik legkeményebb sportautója, a Koenigsegg CCX 4.7 literes, V8-as Ford erőforrása került. A gyárilag két centrifugális kompresszorral szerelt, 800 lóerős motort a végletekig kihegyezték, jelen állapotában, azóta már két turbófeltöltővel szerelve, cirka 1,700 lóerőt (!!) teljesít.

A CCX-motoros állapot egyébként már nem az első verziója a Fordnak, korábban egy négyhengeres Cosworth blokk, majd egy R32-es Nissan Skyline  szíve is bent figyelt a motortérben.

Külsőleg, az 1980-as évjáratú, szolid aeropakettet leszámítva, gyakorlatilag minden maradt gyári állapotban, a turpisságról mindössze a Zzz-Zzz feliratú rendszámtábla árulkodik. A futómű a 2003-2004 közt gyártott Ford Mustang Cobra sajátja, a fékrendszer pedig valamely gyári Porschén kezdte meg eredeti pályafutását.

Alább számos videót találtok az autóról. Kifejezetten gyorsulós, pályán tesztelős egyelőre még nincs, vélhetően ennyire még nem állt össze a project. Első beindítás, dyno teszt, és egy kis teaser viszont már van - enjoy! :)