Aki csak egy kicsit jártas a rallye világában, garantáltan hallott már a B-csoportos fenevadakról, azon belül is a brutális Audi Quattro Sport versenyautóról. A legenda most újraéledni látszik!

Az 1980-as évek elejére még mindig sokan tekintenek úgy, mint arra az időszakra, mikor még igazán megérte efféle versenyekre kijárni. Még hajdanában, oldalunk indulásakor többrészes cikksorozattal tisztelegtünk a hőskor igazán brutális alkotásai, köztük az egyik legdurvább Audi széria előtt is, amit valaha gyártottak.

A név felélesztésével a gyár rövid időn belül már másodszor próbálkozik meg. 2010-ben, a Párizsi Autószalonon már kiállítottak egy tanulmányt Sport Quattro néven, mellyel vitathatatlanul a "nagy öreg" előtt tisztelegtek. A folytatás azonban elmaradt, a koncepciót pedig három év távlatából az idei Frankfurti Autószalonra vették elő újra, a korábbihoz képest elég erőteljes ráncfelvarrással is megspékelve. Az alkalom is adott volt, hiszen pont 30 éve, 1983-ban mutatták be a legelső Sport Quattro-t.

Hogy a sárga tanulmányból mi lesz később, még ebben az esetben is kérdéses, a hírek szerint azonban legalább egy limitált széria megjelenésére számíthatnak a márkafanok.

Mindezt már az előzetes infók alapján is több dolog alátámaszthatja, ráadásul a közzétett képek sem mutatnak már annyira koncepciós képet. Formailag sokat finomodott a gép a korábbi "baltával faragott" verzióhoz képest, továbbá valamivel nagyobb is lett, hiszen a megkurtított RS5-ös alváz helyett már az RS7-es alapjaira építkeztek.

Motorilag szintén a mai kor igényei szerint alakítottak a felálláson. A 2010-es modellben még az Audi TT RS 2,5 literes, 480 lóerőre felhergelt blokkja figyelt, ezt egy 4.0 literes ikerturbós V8-assal váltották, 560 lóerővel. Minderre egy 150 lóerős elektromotorral is rásegítettek, a kombinált teljesítmény így 700 lóerő, a nyomaték pedig 800 Nm fölé kúszott.

A mérvadó 100 km/órás sprintet 3,7 másodperc alatt teszi meg a Quattro, ezzel csupán 0,2 szekundumot ver a korábbi koncepcióra. Mindez nem csoda, hiszen a maga 1.850 kilogrammos tömegével több, mint fél tonnával nyom többet az elődjénél.  A végsebességet pedig kicsivel a lélektani határ felett, 305 km/órában limitálták.

Végezetül az utastér - legalábbis a képek alapján - talán egy fokkal kevésbé puritán, mint korábban, bár tény, hogy a hasonlóság így is elég nagy. A további részletekről, valamint arról, hogy élőben pontosan hogy mutat a gép, az alig egy hét múlva startoló kiállításon rántják le a leplet.

Galériánkban mindkét verzióról találtok képeket, sárgában a mostani,  fehér színben a 2010-es kiadás. Aki pedig kicsit nosztalgiázna, íme saját videónk az ős-Quattróról, egy 850 lóerős georgiai példány tesztjéről, valamint néhány közúton döngető darabról.