Nincs mese, a nagy nemzetközi kiállításokra valamit villantani kell, hogy egy gyártó kitűnjön a tömegből, főleg ha egy új szegmenst igyekszik meghódítani. A Lexus kicsit túl is lőtt a célon.

Az LF-NX névre keresztelt koncepciójuk üzenete a kis és közepes méretű hobbiterepjárók piacán történő színre lépés, a Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő gép pedig nem véletlen kapott extrém külsőt.

"Direkt készítettünk ennyire sokkoló kinézetű autót, ami mellett a riválisok unalmasnak látszanak" - indokolta Nobuyuki Tomatsu, a designért felelős projektvezető.

De lehet az is, hogy csak magyarázkodott: az LF-NX tanulmány ugyanis leginkább úgy néz ki, mint Optimus Prime eltitkolt gyermeke, akit egy Darth Vader sisakkal eltöltött futó kaland során hozott össze egy alkoholgőzös éjszakán.

Hogy a jövő potenciális SUV-vásárlói az unalmas Audi Q5, vagy a Range Rover Evoque helyett ebbe a leírhatatlan külsejű valamibe akarnak-e majd átülni, erősen kérdéses, ha csak abban a reményben nem, hogy menet közben átváltozik mondjuk óriásrobottá - ilyesmi úgyis most volt a moziban.

De persze a cél nem is az LF-NX értékesítése. Koncepcióról lévén szó, ebben a formában biztosan nem kerül majd piacra a gép, valamennyi támpontot talán adhat a jövő Lexus crossovereinek extravagáns kinézetét illetően. De az is lehet, hogy csak szimplán a figyelemfelkeltés a fő szempont, hiszen az LF-NX mellett szó nélkül elmenni biztosan nem lehet.

Motorikusan természetesen hibridhajtást építettek az autóba, egy 2.5 literes 156 lovas benzinmotor és egy 44 lóerős elektromotor személyében. A koncepció egyébként első kerekes, de a jövőben az összkerék-hajtás sincs kizárva.

Az utastér a külsőhöz hasonló drámai, ugyanakkor "ember-orientált" megoldásokat tartalmaz főként a középkonzolon elhelyezett érintőképernyős kezelőfelületnek köszönhetően.