Az autógyárak rendkívül érzékenyek az általuk vállalt garanciára. Csak akkor váltják be baj esetén a garanciális vállalásukat, ha a kocsi megjelent az időszakos kötelező márkaszerviz-látogatásokon, sőt több márka a gyári alkatrészek kizárólagos használatát is elvárja. A garanciális igény visszautasítására szinte kínálja magát a tuning.

A magyar autóimportőrök szinte vállvetve egyforma hozzáállást mutatnak. Garanciális meghibásodás esetén a tuning által érintett, vagy azzal összefüggésbe hozható alkatrészekre illetve fődarabokra nem érvényes a gyári garancia.

A futóművet érintő hibáknál kizáró ok lehet a gyári ajánlásokban szereplőnél nagyobb felni és gumiméret alkalmazása, nyomtávszélesítő pogácsa és nem gyári sportfutóműkészlet beszerelése. 

A csiptuning a motor garanciáját mossa el, csakúgy a sportlevegőszűrő, legalábbis, ha a motor sérülése erős kopásra, vagy idegen anyagnak a hengerbe jutása miatt történt. A gyári ajánlásnak idegen gyertya használata is veszélyes a motor garanciájára, csakúgy minden más gépészeti átalakítás – sportvezérműtengely, olajhűtő beszerelése. 

A váltó, tengelykapcsoló, diffi hibáiért felelőssé tehető minden teljesítménynövelő tuningbeavatkozás. 

Spoilerek felszerelése is okozhat garanciális problémákat, ha az utólagos elemen nem alakítottak ki a fékek számára hűtőlevegőnyílásokat. A vízterelőlapok hiánya is baj, ezek ugyanis az útról felcsapódó és a kerekek által felvert vizet nem engedik bejutni az autó üregeibe – amelyek a szellőzés miatt nyitottak. Az előbbi gond az átlagosnál intenzívebb fékkopás, a tárcsák és dobok deformálódása esetén, az utóbbi korai korrózió jelentkezésekor okozhatja a garancia elvesztését.

Külföldön több tuningműhely szerezte meg a gyártók engedélyét, az ő készletük alkalmazásával megőrizhető a garancia - Volkswagennél Abt, Oettinger, Mercedesnél AMG, Lorinser, Skodánál Metalex, Ausztriában pedig a Mazda a DiTD modelljeit érintő chiptuning beavatkozásnál tartja meg a gyári, az utóbbinál három éves garanciát. Magyarország a Mercedes-AMG kapcsolat esetén él a gari. A BMW nem javít az AC Schnitzer hibájából, a Volkswagen pedig az ABT készleteit nem fogadja el. A tuning gyártók TÜV minősítése a szakértők szerint nem ok a garancia megőrzésére, ugyanis a TÜV-höz csak a gyári alkatrésszel való csereszabatosságot és a balesetbiztos kialakítást vizsgálják – például felninél a lyukkör azonos átmérőjét, az ET számot, valamint, hogy a felni a rávaló gumival elfér-e a sárvédő alatt.

A gyári garancia elvesztéséért saját garancia nyújtásával kárpótolhatják a tuningcégek a vásárlóikat. Ők rendszerint a szokásos egy év garanciát vállalják a termékeikre, ez alól csak a kipufogógyártók a kivételek, akik egymással versengve néhány esetben már 3 év garanciát is vállalnak a termékeikre. A sportdoboknál az élettartam növelésére miatt a nagy gyártók már csak rozsdamentes acélból készítenek dobokat, és terjed az alumínium használata is. A minőség javulását az egyre növekvő garancia is mutatja.

Viszont az az igazi, amikor a tuningcég nem csak a beszerelt termékre vállal garanciát, hanem úgynevezett felelősséggaranciát is nyújt, amely arra az esetre szól, ha a beszerelt tuning miatt romlik el valami az autóban, amelyet a gyár garanciában nem javít meg. 

Fontos, hogy az utastéri tuningcikkek ne akadályozzák a biztonsági berendezések működését. Még egy üléshuzat is okozhat bajt, ha nincs a varrása kigyengítve az oldallégzsák nyílási területén.