Sok hirdetés téli gumi vásárlása esetén is a szélesebb gumiabroncsok felé terelik az autósokat. Azonban ezzel óvatosan bánjunk, mert a széles gumi fölénye csak a nyári konfigurációra igaz.

Téligumiból keskenyebbet

Télen az a legjobb, ha az adott autóra a gyár által előírtak közül a lehető legkeskenyebb gumit választjuk. Lehet, hogy kicsit esetlenebbül néz ki az autó, de a közlekedésben, a mindennapokban meghálálja magát. 

A nedves-latyakos-havas úton nagyon fontos tényezővé válik a talajnyomás, amit a gumi fejt ki az útra. Az autó súlya négy ponton éri az utat, ez a négy gumi. Minél nagyobb a felület annál kisebb a talajnyomás, és fordítva, minél kisebb a felület, annál nagyobb a talajnyomás. 

A csúszós utakon a szélesebb gumi azért is veszti el előbb a tapadását, mert alacsonyabb a talajnyomása, tehát a gumit nem nyomja eléggé az autó az úthoz – hogy próbáljak nagyon egyszerűen fogalmazni. Viszont a vékonyabb gumi egy négyzetcentiméterére több kg jut, jobban odaszorítja az autó, így sikerül neki megőrizni a tapadását. Ez nem csak a latyakos-nedves felületen előny, ahol a vékony gumi jobb eséllyel tolja és préseli ki maga alól a folyadékokat, hanem hóban is.

Szintén előnyös, ha nagyobb deformációs tartalékkal rendelkező, magasabb falú téli abroncsot használunk – értelemszerűen a nyári váltóméretét, kisebb átmérőjű felnivel. Ez hóbordás, egyenletlen felületű, csúszós utakon jelent előnyt. A tapadási előnyök mellett nem elhanyagolható szempont, hogy olcsóbb is a kisebb méretű abroncs.