Az autók fényszórói és hátsó lámpái alapvetően meghatározzák a kinézetet. Emellett persze az sem árt, ha a funkciójukat nagyon jól ellátják. Úgy tűnik a fénysebességgel fejlődő LED-technológia minden területen képes előnyhöz jutni a jelenlegi világítástechnikákkal szemben, legyen akár szó a legmodernebb bi-xenon fényszórókról.
A hátsó lámpák esetén szépen tör fel a LED, már rég elmúltak azok az idők, mikor csak a tuning-katalógusokban lehetett találni ledes lámpákat. Előbb a harmadik féklámpáknál vetették be az új technikát – például a Mercedes típusain -, majd a teljes hátsó lámpánál –lásd Audi TT, Audi A6 Avant. A térhódítás oka hármas: biztonsági előny, hogy a LED előbb képes fényt adni, mint a hagyományos izzók, tehát fékezéskor korábban felvillan a féklámpa. Karbantartási előny, hogy a LED-ek élettartama hosszabb az autó várható élettartamánál, és formai előny, hogy a ledekből bármilyen trükkös forma kialakítható.
Csoda lett volna, ha előbb-utóbb a LED technika nem lép előrébb az autókon, pontosan az orr felé. A Hella jövőre ígéri az első szériaérett LED-fényszóró bemutatását, de prototípusokkal már most szolgálnak, folyik a tesztelés. Sőt, már kapható a Hella nappali ledes helyzetfénye, amely utólag is felszerelhető az autókra. A tesztek szerint a fénye nappal könnyebben észlelhető, mint a jelenlegi tompított fény, azonban az energiaigénye a tizede, tehát nem mérhető a többlet-üzemanyagfogyasztás. 

Mindez a fényszórókra is igaz lesz. Az energiaigényük alacsony, a fényerejük eléri a legjobb mai xenon-fényszórókét, ráadásul azokhoz hasonló tónusú fehér fényt bocsátanak ki. További előny, hogy az ilyen fényszórók szerkezete egyszerűbb a xenonnál, mert nincs szükség mechanikus mozgatásra a fényüzemmód váltásához, sőt az ívkövető funkció is megoldható tisztán elektronikus szabályozással. És a várható élettartamban abszolút nyerő a LED, nem kell többet kiégett izzókat cserélgetni.



A Hella LED-fényszóró prototípusa                                          A LED fényét vetítőlencsével terelik a kívánt irányba

A LED fényszórók várhatóan áttörést hoznak a design terén is, hiszen bármilyen alakzat kirakható belőlük: ugyanis egy-egy világítóegység több LED-szemből áll. A fotókon jól látható, hogyan különül el a helyzetfény, a tompított és a távolsági fény. A LED adta fényt vetítőlencsékkel terelik a kívánt irányba. 



A helyzetjelző fény                                A tompított világítás                        Bekapcsolt fényszóró

Tuning szempontból sem elhanyagolható, hogy mikor érkezik az első széria LED-fényszóró, mert amint az autógyárak befogadják az új technológiát, várható, hogy a Hella a korábbi típusokhoz is kínálni fog LED-technikát alkalmazó fényszórókat.