A Tuning World Bodensee keretei között tartott idei European Tuning Showdown versenyt bizonyára sokáig emlegetjük még, hiszen nem akármilyen felhozatalt söpört rá össze a szél. Többek közt ezt a mutatós kék Golfot is.

A megmérettetésen az autó egyébként - mondhatni - a fasorban sem volt, legalábbis a TOP 10 helyezett közé már nem fért be, pedig rengeteg egyedi ötlet, és ütős megoldást halmoztak fel benne. Mindez adhat némi sejtést a Bodensee-t még nem látogatott kollégáknak arra nézve, hogy mennyire komoly mezőny vonul fel egy-egy ilyen alkalommal, de irodalmi segédanyagnak az első, második és a harmadik helyezettről készült cikk, valamint a Tuning World Bodensee-s beszámolóink is bátran használhatók.

Visszatérve a kék Golf-ra, a '93-as évjáratú fauvé 2.0 literes GTi-ként látta meg anno a napvilágot. Tulajdonosa, Tobias Huettner idestova 11 éve bütyköli a vasat, ez idő alatt pedig egy kivételével minden szezonra, összesen 10 alkalommal építette át kompletten.

A 2012-es szezonra megálmodott design tartalmaz némi márkamixet, konszernen belül és kívül is. Az autó egy Golf IV Cabrio egyedileg átalakított első lökhárítóját kapta, melybe a Golf V alsó szellőzősorát faragták. A lámpák az R32-es xenonos egységei, belül a kaszni színére fényezve, a tükrök szintén a négyes kabrióról, a megmaradt első kilincsek az Audi A6-osról, a tanksapka pedig az Audi TT-ről származik.

Oldalt jelzésektől és indexektől megtisztított elemeket, szolid küszöböket, valamint szinte a gyári helyre visszahúzott sárvédőket találunk. Az előző garnitúra után cirka 5 cm-el kellett visszarántani az íveken, hogy az idén választott Artec Turbo P felnik tökéletesen passzoljanak, elől 8x18, hátul 9x18-as méretben. A kerekek krómozott középrészt és fehérre fényezett peremeket kaptak, a díszítést pedig aranyszínű csavarok és az elengedhetetlen Porsche embléma biztosítja. Ha már itt tartunk, ejtsünk szót a gumiméretekről is: elől 205/35, hátul 225/35-ös Toyo Proxesek feszülnek.

Hátul a lökhárítóval egybedolgozott, az R32-re hajazó szoknyát szereltek fel, melyet 3 cm-el húztak lejjebb a gyári kivitelnél. A rendszámtáblát az elem közepébe süllyesztették, további kiegészítőként az FK kultikus fehér-piros lámpái, valamit egy 2006-os Mercedes E-Classból származó antenna kapott errefelé helyet.

A Candy Blue vs. hófehér fényezést számos vámpíros airbrush díszíti, melyek a 2004-es Van Helsing mozi karaktereit idézik fel. A filmről kapta a nevét egyébként ez idei koncepció is.

A szépen összerakott kaszni a GAS air-ride futóművén ül, a megállásról elől a Porsche Boxster 312x28-es, hátul az R32-es 256x22 mm-es tárcsákkal operáló fékei gondoskodnak, mindkét esetben teliben krómozott nyergekkel szerelve. A stabil kanyarvételeket az optikailag is mutatós, polírozott alumínium toronymerevítő segíti.

A Golf nem marad szégyenben akkor sem, ha az erőforrásról van szó. A motortérbe egy 2008-as Audit TT-S 2.0 literes TFSI aggregátját adoptálták, némi hardveres és szoftveres tuninggal megvadítva. A motor teljesítménye 330 lóerő és 440 Nm nyomaték, mellyel azért már igen kellemes meglepetéseket tud okozni.

A jókora erőhatás Golf IV TDI hatsebességes, könnyített lendkerékkel, valamint Sachs Performance kuplunggal megspékelt váltóján keresztül jut a kerekekre. A töltőlevegő hűtéséről nagy intercooler gondoskodik, a gázokat pedig házi készítésű 70-es rendszer szállítja a külvilág felé.

A letisztult motortér optikailag is abszolút csillagos ötös, az oldalfalakat fehérre, a blokkot az autó színére fújták, a motorháztető belsejét pedig steppelt fehér bőrrel húzták be.

Legszebbre pedig vitathatatlanul az autó belseje sikerült. A Golf IV R32-esből származó műszerfal hófehér fényt kapott, a krómozott szellőzőket az Audi TT-S-ből adoptálták, a Golf IV konzoljában elhelyezett órák pedig az Audi S3 sajátjai. A full üvegszál ajtópanelek kék-fehér fényt kaptak, a középkonzol, a kormányoszlop, az övcsatok, a Golf 6-osból származó multikormány közepe és szinte minden gyárilag fekete elem, vagy panel az autó színében pompázik.

Erre a gyönyörű összhangra teszi fel a koronát a két, egyedileg bőrözött első Recaro, valamint a hátsó ülés. A design elképesztően jól el lett találva, ilyen makulátlan környezetbe, sterilizálatlan ruhákkal minden bizonnyal még Tobias maga sem ül be szívesen.

Az autó természetesen nem mentes a multimédiás örömöktől sem. Az Alpine fejegység Hifonics erősítőket, 2 Focal Utopia 6W2 Pro szettet, valamint egy Rockford Fosgate P3 mélynyomót hajt meg. A csomagteret teljes egészében elviszi az üvegszálas-bőrözött installáció, ami szintén nem sikerült rosszul, de talán egy hangyányit fantáziátlan az autó többi részéhet képest.

Ettől eltekintve persze szó nem érhetné a ház elejét - díjazott volt vagy sem, mindenképpen az elsú számú kedvenceink közt volt odakint a Van Helsing Golf!