Számos gyönyörű átépített autót láthattunk az idei European Tuning Showdown felhozatalában, melynek a jubileumi Tuning World Bodensee adott otthont. Az első helyezettet már bemutattuk, ismerjük most meg a mi favoritunkat, a másodiknak befutó Flame Palla hotrodot!

Az 1967-es Chevrolet Impala alapjaira épülő, teljesen egyedi kasznival, valamint beltérrel rendelkező vas története egészen 2008-ra nyúlik vissza. Az autót egy Steinbergben honos kasznisműhely, a Villens alvállalkozása jegyzi, mely Villens Hot Rod's néven fut.

A divízió, mely a cégvezető amreikai-autó mániájából nőtte ki magát, kifejezetten a tengerentúlról importált veterán járművek felújítására, és átalakítására szakosodott. Ennek első saját erődemonstrációja a Flame Palla, mely ebben az évben hívta fel a csapatra igazán a közvélemény figyelmét.

Hogy az elmúlt négy év során pontosan mi is történt, egyelőre homály fedi, a műhelytitkokba betekintő képek tanúsága szerint viszont biztos, hogy több etápban épült meg az autó, mire jelenlegi formáját elnyerte.

A kezdeti lépés az Impala esetén is a kaszni teljes lecsupaszítása, felújítása, valamint a - néhol igen komoly - hibák kijavítása volt, ezután következhetett az egyedi elemek legyártása, majd végül a fényezés.

A Flame Palla rengeteg saját tervezésű motívumot tartalmaz, kívül gyakorlatilag nincs olyan elem, amihez valamilyen szinten ne nyúltak volna hozzá. Az egyik legszembetűnőbb módosítás, hogy a hátsó ajtók nyílásirányát megfordították, a B-oszlopot teljesen eltávolították, továbbá az összes többi oszlop, és az oldalüvegek formája is gyökeres változtatásokon ment keresztül.

Minderre rátesz még egy lapáttal a jó 20 cm-es topchop, mellyel még myújtottabb karaktert kapott az autó. A kilincsek, és egyéb sallangok letakarítása gyönyörű, letisztult formát eredményezett, mindezt a repülőgépes deisgnra vett, kettéosztott szélvédő, valamint az autó kissé extrémre sikeredett első traktusa töri meg.

Itt egyedi kialakítású, hotrodos full-króm hűtőrácsot, ködlámpaszerűen, függőlegesen kialakított dupla kerek fényszórókat, valamint beömlővel megbolondított, egyedi motorháztető található, utóbbi króm fogantyúkkal, melyek az elem felnyitását segítik elő.

Hátul a letisztult design jegyében alakították ki az íveket, a lámpákat ledekből kirakott fénysor helyettesíti, az egyedi lökhárító két oldalán pedig passzosan foglal helyet a két ovál kipufogóvég.

Felnik terén a KMC Nova irdatlan, 22 colos krómgarnitúrájára esett a választás, elől 9, hátul 11 col szélességben. A fékek maradtak gyáriak, a futóművet pedig air-ride rendszer váltotta. A külső megjelenés, összhatásában durván lehengerlő, az autó igazi szépségét viszont nem itt találjuk.

A Flame Palla ékköve mindenképpen az utastér kialakítása. Az egyedi belsőn kialakított új idomok - beleértve az extravagáns, teljes hosszúságban végigvonuló középkonzolt, és a "műszerfalat" is - mindegyike profi lemezmunka, mely az autó fényezésével egy időben kapta meg a színét. Minderre vastag, króm merevítőcsövek teszik fel a koronát, melyek az egész belső teret keretbe foglalják.

A puritán fémbelsőt - a műszerfal plexije mögött található kijelzők mellett persze - semmilyen műanyag kiegészítővel, vagy borítással nem szennyezték: erre már csak a hófehér ülések, a hátsó ablak alá némi bőrborítás, elől pedig kormány, pedálok, sebességváltó kerültek - és ezzel gyakorlatilag ki is fújt a történet. A végeredmény hihetetlen módon egyben van, és remekül passzol a külsőhöz is. A megvilágítást a designba észrevétlenül beleolvadó led-szalagok tucatjaival biztosították,  ez pedig odakint is megfigyelhető: a ledes lámpák mellett, az autó alvázát is kompletten körbehúzták ezzel a megoldással.

A motorteret teljesen felújított, ahol csak lehet, krómozott blokk uralja, makulátlan állapotban, a csomagtér ugyanakkor kissé fantáziátlan - bőrözésen, kárpiton, és egy kerek tükrön kívül semmit nem tartalmaz.

A Flame Palla, elnevezését jó eséllyel egy fantasy regény, a Pern Sárkánylovasai azonos névre hallgató női karaktere után kapta, minden bizonnyal az "Impalára" rímelő mivolta miatt is. Erre utal a motorháztető belső felületén található airbrush, valamint az autó egész koncepciójának kialakítása is: a repülő ragadozóra asszociálni engedő hegyes élek (lásd az autó orrát, a tükröket, csomagtértetőt), csőrszerű formák mellett, a fő motívumot maga a (sárkány?) tűz jelenti az autón. Ugyanazok a lángmotívumok jelennek meg a motortér burkolataiba vésve, valamint a külső és belső fényezésére felvitt airbrush mintákban, díszítésekben is.

A rengeteg egyedi ötletet látva, jogosan adódhat a kérdés, hogyan tudta a koncepcióban jóval fantáziátlanabb Wolf Kadett Coupe maga mögé szorítani ezt az autót, Európa legkomolyabb tuning autóinak ranglistáján?

Minderre a My Car szabályrendszere adhat választ. Ahogy egyetlen hazai versenyzőnktől, Fetyától megtudhattuk, az egyedi megoldások leginkább a selejtezők során nyomnak sokat a latban, minél felsőbb szinteken zajlik a küzdelem, annál inkább szedik ízekre az autókat, és kerül előtérbe maga a kivitelezés minősége, a legapróbb részletekig.

Nos, ebben a tekintetben, a Wolf Kadett utolsó csavarig makulátlan, precíz kidolgozása viszont joggal vitte a pálmát. Az Impala, bár jóval lehengerlőbb megjelenéssel bír, már csak a képek alapján is felfed néhány hümmögnivalót magából: az illesztések nem mindenütt tökéletesek, a hátsó lámpák ledsora mintha csak szemmérték után lenne feltéve, és azért a belső lemezmunka is tartogat némi pontatlanságot... Mindez persze annyira elenyésző, még a nem annyira laikusoknak sem feltétlen szembetűnő "hiba", hogy már-már a szőrszálhasogatás szintjét súrolja - na de az European Tuning Showdown zsűrizése, ezen a szinten már nem véletlen szól erről.

Szemüveget-e a bíráknak? Várjuk véleményeiteket! ;)