Nepperselejtből autót
Ford Focus tuningolódásának sztorija
Egy újabb autó, amelyről csak a megvásárlása után derült ki, hogy korántsem olyan kerek, mint amilyennek az eladó állította. Ráadásul korábbi tuning-próbálkozások nyomait is viselte, amelyek nem álltak jól neki. Minthogy a sérüléseknek sem volt híján, a tulajdonos begördítette a Fanat-X-es fiúk műhelyébe, egy kis gatyába rázásra.
Ennek során leoperálták a díszléceket, a hátsó sárvédő ívet kijavították (valaki korábban kiperemezte, de elfelejtette a korrózióvédelmet helyreállítani). A csomagtérajtót megtisztították. Hátul a gyári lökhárítóhoz hozzá adtak lefelé még 13 cm-t, és ráépítettek egy rendszámfészket, amelyet az új motor-rendszám méretére szabtak. Kialakítottak egy diffúzort, a kipufogókat két oldalon vezették ki. De ez utóbbi megoldás nem festett jól, így eltüntették a kipufogónyílásokat és rejtett dízelvéget szereltek fel.
Az első lökhárító a német Rieger-től származik, a gyári RS-t utánozza (csak egy kicsit módosítottak rajta). A hűtőrács a Focus Ghia modellé, persze embléma nélkül, a motorháztetőre egy egykor volt divat beömlőt szereltek különösebb funkció nélkül. Az összképet a szolid küszöbidomok és RS hátsó szárny tették teljessé.
A Focus színéül egy spéci gyöngyház-lilás-barnás-bordó fóliát választottak. De nem az egész autóra, a géptető és a motorháztető karbon-mattfekete, és az egész kocsin hosszában a Fiesta ST duplacsíkja fut végig szürkében. A kilincsek is karbonfoliásak lettek, az első lökhárító nyílásait és a kopoltyúit feketére fújták.
Az utastér még átalakulás alatt van, ami már elkészült az a fémpedálok felszerelése és a kormány valamint a váltószoknya bőrözése bordó cérnával. A váltógomb és a pedálok a Sparco gyártmányai, a kézifékkar is alumínium. A belső műanyagok dekorelemeket karbonfóliával öltöztették. Hifi fejegységként Kenwood-ot választottak Kicker hangszórókkal az ajtókban, 4 csatornás erősítővel és Mac-mélyládával a csomagtartóban.
A futóművet H&R ültető rugószettel javították, a gyári lengéscsillapítókat felkeményítették, most 4-4 cm-rel alacsonyabb az autó elöl-hátul. A fegyverszürkére fényezett Rial felnik 215645 ZR 17 méretű gumikat hordanak. Mivel a motort is javítani kellett itt a hengerfej átdolgozásával nyertek lóerőket. Igazán több módosítás is volt az autón, de mivel szigorított műszaki vizsgára rendelték be, a szabálytalan-gyanús tuning-lámpák, nyomtávszélesítők lekerültek az autóról. Nem könnyű tuningosnak lenni.
Ha nem az olcsó autót kereste volna, hanem egy drágább de vélhetően gondos gazdától származó autót vett volna, akkor most nem kellet volna rákölteni az autó árának a kétszeresét alaphangon