Méregzsák
Az autó gyárilag 50kW-os (kb. 73 LE), 1300 köbcentis motorja volt az első, ami átalakításra került. Mára a teljesítmény cirka 95 paci és 125 Nm körül jár. Ehhez a növekményhez minden bevethető fogás hozzájárult: a chip-tuning, a 280 fokos sport vezérműtengely, a Green sport légszűrő kit, az átdolgozott kipufogórendszer, a megnövelt kompresszió az égéstérben és az NGK háromkörmös gyertyák együttes erővel táplálják a motorháztető alatt megbúvó kisördögöt. A kúra eredményeképp a végsebesség 180 km/h körül alakul, a százas tempót pedig 10 mp alatt éri el a zöld méregzsák.
A megnövekedett teljesítmény mellé a futómű is átalakításra került. A megállásról hűtött, lyukacsos tárcsák gondoskodnak, az éles kanyarokban pedig első toronymerevítő gondoskodik a megfelelő úttartásról. Természetesen mindezzel még nincs vége: Kris HP Sporting lengéscsillapító- és rugó-szettre cserélte a gyári alkatrészeket, aminek köszönhetően a kaszni 40 mm-rel került közelebb az aszfalthoz, és az ATP felniken feszülő Yokohama 195/45-os gumikhoz is.
Optika szempontjából hasonlóan komoly átalakítások történtek. A lökhárítók sportosabbra cserélődtek, oldalra pedig küszöbspoiler garnitúra került felhelyezésre. A karosszéria munkálatok sem maradhattak el: a csomagtér ajtaja a letisztultság jegyében teljesen le lett falazva, a motorháztető pedig a légszűrő felett megnyitásra került: ez a morconább külső mellett természetesen a motort is több friss levegőhöz juttatja. Kiegészítők terén egy pár M3-as tükör ékesíti a gépjárművet, emellett felkerült egy féklámpával tarkított kisebb hátsó szárny is. Éjjel zöld fénypárnán úszik az autó, amiről 4 db kültéri neon gondoskodik. Végül, de nem utolsósorban nem elhanyagolandó a kétoldalt helyet foglaló egyedi dekoráció sem, ami Kris saját tervezése nyomán született.
Az autó belsejére sem lehet panaszunk: a komplett utastér mű nyersbőrrel (alcantara) került kárpitozásra, a kimaradó elemek pedig az autó színére lettek fújva. Kiegészítők terén OMP sportkormány, világító váltógomb, nagy fordulatszámmérő óra, alumínium pedálok és alu szőnyeg díszítik az utasteret, és idebent is elmaradhatatlan a kintről ismert zöld megvilágítás.
A hifi egy Kenwood KDC-8024-es fejegységből, Ground Zero 16-os komponensekből, Infinity kétutas oválokból, és egy 25-os SAL mélynyomóból áll. Az oválokat és a szub ládát egy SAL erősítő hajtja meg, az utasok szórakoztatásáról pedig egy Next Base DVD lejátszó gondoskodik.
Végezetül pedig Kris üzenete:
Ez az autó nem lenne ilyen, amilyen, ha nem élveztem volna életem párja, feleségem, Zsani teljes odaadását és támogatását. A másik személy, akinek nagyon sokat köszönhetek, gyerekkori jó barátom, Rolkó, akinek a belső tér átkárpitozása szárad a lelken.
Gratulálunk a gépedhez, Kris!
Típus | Skoda Felicia |
Tulajdonos | Kris |
Motor | |
Motor | 1,3 95 LE 125 Nm |
Légszűrő | Green sportlégszűrő kit |
Gyertyák | NGK |
Egyéb | Chiptuning, átdolgozott kipufogórendszer, megnövelt kompresszió, sport vezérműtengely |
Futómű | |
Gumik | Yokohama 195/45 |
Rugók | HP Sporting |
Gátlók | HP Sporting |
Fékek | Elöl hűtött lyukacsos tárcsák |
Merevítők | Első toronymerevítő |
Felnik | ATP |
Külső optika | |
Karosszéria | Lefalazott hátsó ajtó, motorháztető beömlők |
Légterelők | Egyedi első- és hátsó spoiler, küszöbök |
Fénytechnika | Zöld undercar kit |
Dekor | Egyedi dekoráció kétoldalt |
Kiegészítők | M3-as tükrök, fehér oldalindexek, színre fújt kilincsek |
Belső optika | |
Festés, dekor | Komplett Alcantara mű nyersbőr bevonat, színre fújt elemek |
Kormány | OMP sportkormány |
Kiegészítők | Világító váltógomb, nagy fordulatszámmérő óra, alumínium pedálok, alu szőnyegek |
Fénytechnika | Zöld beltéri megvilágítás |
HIFI | |
Fejegység | Kenwood KDC-8024 |
Erősítő | SAL |
Hangfalak | Infinity kétutas oválok, SAL mélynyomó |
Egyéb | Next Base DVD lejátszó |