Klasszik autóval nem lehet hibázni. Mármint akkor, ha elkészül és minden rendben van, mert akkor a találkozókon garantált a siker. A gond inkább azzal van, amikor veszünk egyet, amiről azt gondoljuk, hogy viszonylag jó állapotban van, majd ahogy elkezdjük szétszedni, kiderül, hogy csúnyán rászaladtunk a dologra. Andrei története is így kezdődik.

Andrei 2020-ban talált egy jónak hitt Audi 100 C2-őt, ami ugyan 1988 óta állt, de nem nézett ki nagyon rosszul a képeken, ami pedig egyből megfogta, az a makulátlan, világos belső volt. 1000 euroért vesztegették, úgyhogy mi baj lehet, alapon megvette az autót.

Megvan az az érzés, amikor veszel egy projektautót, és minél jobban szeded szét, annál elkeserítőbb a helyzet? Andreinek megvolt sajnos. A lemezek alatt vállalhatatlan volt a helyzet. Az egyetlen dolog, ami vigasztalta, az a hibátlan belső, de így is hozni kellett egy nehéz döntést. Kimentette a jó alkatrészeket, ami meg használhatatlan volt a bontóban végezte. Természetesen rögtön keresett egy másik alapot, és szerencsére talált egy egész jó állapotú autót, amiben 5 hengeres szív dobogott.

Persze ezt a kasznit is rendbe kellett szedni kicsit, és amíg készült az előkészítés, addig a motort vették kezelésbe. Nyilván ez sem ment zökkenőmentesen, hiszen a 2.144 köbcentis, 136 lovas K-Jetronic-os erőforráshoz alkatrészeket találni, nem tartozik a legegyszerűbb feladatok közé. Andrei néha úgy érezte, hogy soha nem fog összeállni, amit elképzelt, de a kitartó alkatrészvadászatnak meg lett az eredménye, és a motort tökéletesen felújították. Ezután jöhetett a fényezés. A Toyota palettájáról került kiválasztása a 6V4 árnyalat, ami Dark Green Spruce Mica fantázianéven ismert. Kiváló választás, nem csak azért, mert nagyon szép mély zöld, hanem mert a világos belsőhöz tökéletesen passzol.

A kerékválasztásnál is a klasszikus vonal volt a meghatározó. Andrei a gyári, 14-es „Waffle” felniket alakította át háromrészessé. 5”-os harang, és 4”-os peremekkel, rejtett csavarokkal készült el a 9x16-os szett, amire 195/40-es Falken gumikat húztak. Ami még érdekes lehet az az Audi 200-as fényszórók, az első koptató és hátul az Auto-Plas „nelásskirács”. A futóműnél nem volt kérdés, hogy csakis levegős rendszer jöhet szóba. Elöl PK gátlókra, hátul TA Technix gátlókra építették a rendszert, és a további elemek, tartály, kompresszorok, vezérlés, hardline csövezés a csomagtartóban kapott helyet, egy korhű kofferben. Zseniális!

Belül a már említett világos bőrbelső tűnik fel elsőre, de ott van még a Nardi kormány is. 4 elektromos ablak teszi modernebbé a belteret, illetve találunk egy Gelhard GXR 208 kazettás fejegységet, ami bluetooth modullal van kiegészítve, így a megjelenés totál ’80-as évek, de technika már a mai korhoz illeszkedik, illetve Hertz és Pioneer hangszórók gondoskodnak a kiváló hangzásról.

Andrei az Ultrace-en is részt vett az Audival, ahol mindenkinek nagyon tetszett! Nyilván mindenki magának építi az autóját, de az ilyen visszajelzések mindig jólesnek az embernek.
 
Nézzétek meg Ti is a további képeket IDE kattintva, és kövessétek a tulajt is INSTAGRAMON! Megéri! 





 

 

Forrás: Speedhunters