A hazai japán autós közösség egyre erősebben van jelen a találkozókon, kiállításokon. Itt most nem a márkaklubokra gondolok, akik ugyan sokan, de szinte mind gyári autóval vonulnak ki csapatosan egy-egy eseményre, hanem az egyedi, épített gépekre gondolok, akik próbálnak kitűnni a tömegből. Az idei UNIX-AMTS-en is látható volt, hogy egyre komolyabb építések kerültek kiállításra hazai szinten. Egy irányzat viszont még nincs képviselve igazán, az pedig a VIP stílus. Úgyhogy most jöjjön egy rövid bemutató egy Lexus-ról, ami megmutatja, milyen is igazi VIP gép!

Az alap egy Lexus LS400, aminek az orrában 4 literes V8 dolgozik. Rozsdamentes kipufogórendszer, PowerTec gyújtás, egyedi szívócső, K&N légszűrő került felszerelésre, a megjelenést pedig egyedi bőrburkolatok teszik különlegessé. ISC Drift állítható futóműre épített, Nshifted levegős rendszer gondoskodik a megfelelő magasságról, amihez még hozzájönnek az egyedi lengőkarok, amiknek köszönhetően, elöl 9, hátul 12°-os dőlést lehet elérni. Az airride rendszer további elemei a két darab Viair 485C kompresszor és a 20 literes tartály. A poli szilentek jótékony hatását nem kell ecsetelni, úgyhogy elég, ha tudjuk, mindenhol ilyenekre cserélték a gyári darabokat. Egyedi, kétrészes Gemini Wheels felnikre lehet ráengedni az LS-t, amik elöl 11x19 ET6, hátul pedig 12x19 ET10 méretű mosógépdobok, de meg kell említeni a peremeket is, mivel ritkán találkozunk 6, illetve 7”-os peremekkel. Ami még ennél is durvább, az a gumik mérete! 225/35 elöl, és 255/35 hátul, ami az átlagos felhasználóknál garantáltan kiveri a biztosítékot, viszont a zsűrinek az AMTS-en, kifejezetten tetszett. A felnik mögött a fékek sem gyenge darabok. Elöl 6, hátul 4 dugattyús Porsche Cayenne nyergek, illetve 360mm-es tárcsák lassítják az autót.

A kerekek méretét ismerve nem meglepő, hogy a sárvédőket alaposan kiszélesítették, de más szépészeti beavatkozásokat is elvégeztek. USA csomagtérfedél, USA lámpák, clear irányjelzők, LED-es világítás, Wald Sportline toldatok, és Evolution hátsó szárny szerepel a módosítások listáján, a kéttónusú fényezés pedig felteszi a pontot az i-re. Belül egyedi bőr/Alcantara kárpitokat, VIP hátsó középkonzolt, elöl fa kisasztalt, függönyöket, kispárnákat, bőr szőnyegeket találunk, de ott van a ritka kormány, a fa váltókar, a csillár és a különleges tetőkárpit, ami a Rolls-Royce-ból lehet ismerős. Eze na vonalon haladva, a csomagtartóban, az airride elemei mellett, pezsgőt és pezsgőspoharakat találunk, egyedi tartókba illesztve.

Ez az autó tökéletes példája a VIP építésnek, és remélem egyszer hazánkban is lesz valaki, aki ennyire hardcore módon fog megépíteni egy japán luxusgépet!

Képekért köszönet: Tuned Photography